شمانیوز
شما نیوز

توافق ایران و انگلیس برای احیای بناهای تاریخی

در دیدار دوجانبه مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایران و شرکت مهندسان مشاور « WSP» انگلیس، بر گسترش همکاری‌ها، انتقال دانش و تجربیات مشترک میان دو طرف تأکید شد.

در دیدار دوجانبه مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایران و شرکت مهندسان مشاور « WSP» انگلیس، بر گسترش همکاری‌ها، انتقال دانش و تجربیات مشترک میان دو طرف تأکید شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این دیدار، محمدرضا پوینده - مدیرعامل و رییس هیئت مدیره صندوق احیا - با تشریح جایگاه و ظرفیت‌های منحصر به فرد قانونی این صندوق برای طرف انگلیسی، تصریح کرد: شرایط پساتحریم، امنیت پایدار و ویژگی‌های فرهنگی و هویتی ملت ایران دست به دست هم داده تا امروز ایران به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران مورد اتفاق نظر همه سازمان‌های جهانی فعال در این حوزه قرار گیرد.

وی با اشاره به ورود بیش از 5 میلیون گردشگر در سال 2015 به ایران افزود: بناهایی که توسط صندوق احیاء برای بهره‌برداری واگذار شده، پس از احیاء و مرمت و ورود به چرخه بهره وری مورد توجه بسیاری از گردشگران به عنوان مقاصد گردشگری قرار گرفته است.

او در ادامه گفت: کاربری‌های تعریف شده برای بناهای تاریخی و فرهنگی که قرار است برای بهره‌برداری واگذار شوند، کاربری‌های متعددی نظیر مجموعه اقامتی و پذیرایی، مجتمع‌های فرهنگی و نظایر آن در نظر گرفته شده که با دقت مورد کارشناسی قرار می‌گیرند تا با کالبد حاکم بر بنا منطبق باشد.

پوینده بیان کرد: صندوق احیاء آمادگی دارد تا در انتقال دانش و تجربیات مشترک در حوزه مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی و فرهنگی با شرکت مهندسین مشاور «WSP» انگلیس تعامل داشته باشد.

در ادامه «پرست لند»، مدیر شرکت مهندسین مشاور «WSP» انگلیس با تأکید بر اینکه ایران به ویژه تهران را یک شهر پویا دیده است، گفت: برخلاف آنچه در برخی کشورها علیه ایران تبلیغ می‌شود، این کشور اقتصاد و مردم زنده‌ای دارد.

وی با ابراز آمادگی برای همکاری‌های مشترک با صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی ایران، افزود: هم اکنون 130 مهندس ایرانی در شرکت «WSP» مشغول فعالیت هستند و این شرکت با 500 شرکت در 40 کشور دنیا همکاری‌های مشترک دارد که با توجه به ظرفیت‌های اثربخش صندوق احیا، تعامل با این مجموعه می‌تواند عاملی برای ارتقاء هرچه بیشتر طرفین شود.

وی با تأکید بر اینکه حفظ، نگهداری و مرمت بناهای تاریخی تخصص ویژه شرکت متبوعش است که با بیش از 35 هزار کارمند مشغول فعالیت است، افزود: پارلمان لندن با قدمت بیش از دو قرن یکی از مجموعه‌هایی است که این شرکت در مورد حفظ و بهره برداری از آن فعال است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied