شمانیوز
شما نیوز

آغاز به کار نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر

با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی، نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر آغاز به کار کرد.

با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر جهاد کشاورزی، نخستین جشنواره ملی گل ارکیده در نوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، «ربیع فلاح جلودار» در نخستین جشنواره ملی گل ارکیده که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به این‌که استان مازندران شرایط خوبی در زمینه‌های مختلف دارد، اظهار کرد: به دلیل آب و هوای استان، مازندران از محصولات خوبی برخوردار است.

وی افزود: استان مازندران از جمله استان‌هایی است که به‌لحاظ جغرافیایی و شرایط محیطی از استان‌های برتر کشور است که همسایگی با 4 کشور حاشیه دریای خزر از جمله روسیه امتیازات ویژه‌ای محسوب می‌شود.

استاندار مازندران افزود: بندر آستاراخان بیابانی است که در زمستان دارای 25 درجه سرما و در تابستان تا 40 درجه گرما دارد و از ظرفیت استان می‌توان برای ارسال و صادرات محصولات کشاورزی از جمله گل و گیاه به این منطقه بهره برد.

فلاح با اشاره به شرایط خوب استان در زمینه‌های کشاروزی، آبزی‌پروری و گل و گیاه تصریح کرد: در زمینه کشاورزی زیرساخت‌های خوبی در استان ایجاد شده است و لغو تحریم‌ها می‌تواند در رشد و توسعه استان و صادرات محصولات کشاورزی بسیار نقش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 20 درصد مجموعه فعالیت‌های گیاهی کشور در استان مازندران انجام می‌شود و باید شرایطی را ایجاد کرد تا از این فرصت نهایت استفاده شود.

استاندار مازندران با ابراز خرسندی از شرایط مناسب شهرستان نوشهر برای پرورش گل ارکیده اظهار کرد: با تقویت پایان گل و گیاه و توجه به این امر باید زمینه صادرات محصولات گل و گیاه استان خصوصاً گل ارکیده نوشهر را فراهم کرد.

فلاح از آغاز پروازهای داخلی به آستاراخان روسیه خبر داد و گفت: گل و گیاه استان باید از وضعیتی که دارد خارج شود و بیمه کردن محصولات راهکار مناسبی برای برون‌رفت از دغدغه فکری تولیدکنندگان گل و گیاه است.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در سفری که به استان مازندران داشتند یکی از فعالیت‌های محوری را گلخانه مطرح کردند که شرایط لازم برای ایجاد گلخانه و تقویت گل و گیاه در استان وجود دارد و بانک‌ها نیز حمایت می‌کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied