شمانیوز
شما نیوز

اعتبارات هزینه‌ای کشور سالانه 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اعتبارات هزینه‌ای کشور سالانه حدود 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اعتبارات هزینه‌ای کشور سالانه حدود 20 تا 25 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، غلامرضا کاتب در آیین بهره‌برداری از 10 پروژه عمرانی شهرستان آرادان اظهار کرد: از سال 92 به بعد اعتبارات هزینه‌ای کشور سالانه با افزایش بیش از 20 درصدی روبرو بوده است.

وی،ادامه داد: در سال 92 اعتبارات هزینه‌ای کشور ۱۲۴هزار میلیارد تومان بود و این مبلغ در سال 93 به ۱۳۹ هزار میلیارد تومان و در سال 94 به ۱۷۱هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش احتمالی این اعتبارات در سال پیش‌رو، افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 95 به ۱۹۷هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و موانع پیش روی دولت یازدهم تصریح کرد: در این شرایط نابه‌سامان اعتباری و بودجه‌ای اگر توانستیم خدمتی به مردم ارائه دهیم هنر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از سال 92 به بعد بیش از ۸۵در صد از اعتبارات کشور در بخش هزینه‌های جاری مصرف می‌شود و تنها 15 درصد اعتبارات صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی با اشاره به چالش اشتغال در کشور گفت‌: برای رفع این معضل در منطقه کارهای زیر‌ساختی خوبی انجام شده که با بهره‌برداری از آنها می‌توان تا حدی مشکل اشتغال را در غرب استان سمنان مرتفع کرد که از جمله این پروژه‌ها انتقال صنایع فجر دو و منطقه ویژه اقتصادی و دیبا انرژی است.

وی همچنین با اشاره به این‌که «بانک ثامن الحجج در گرمسار و آرادان بیشترین شعبه را در سطح استان دارد» گفت: با توجه به مشکل پیش آمده و پشتیبانی بانک پارسیان از این موسسه نیاز است که یک شعبه از این بانک در گرمسار برای حل مشکلات مردم و استفاده دایر شود.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان همچنین خواستار آغاز عملیات اجرایی ساخت ورودی شهر آرادان شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied