شمانیوز
شما نیوز

حضور وزیر انرژی آذربایجان در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

مراسم رسمی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی سفارت کشورمان عصر چهارشنبه در باکو برگزار شد.

مراسم رسمی گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی سفارت کشورمان عصر چهارشنبه در باکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم ناطق علی یف وزیر انرژی جمهوری آذربایجان تبریک دولت و ملت آذربایجان را به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به دولت و ملت ایران ابلاغ کرد و گفت: در ماه های اخیر مذاکرات مفید تهران و باکو ثمرات فراوانی داشته و به خصوص دیدارهای روسای جمهور دو کشور موجب گسترش مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف شده است.

وی با ابراز خرسندی از موفقیت ایران در برنامه برجام، این دستاورد را افتخاری بزرگ برای دولت و مردم ایران توصیف کرد و گفت: مطمئن هستیم دوستان ایران در منطقه و جهان همانند دولت و مردم آذربایجان از اجرای برجام خوشحال هستند.

وی برداشته شدن تحریم‌ها را فضای مناسبی برای توسعه روابط تهران باکو بخصوص در حوزه های انرژی و انتقال برق، حمل و نقل و تجارت دانست و افزود: تحکیم همکاری ها بین ایران وآذربایجان، خواسته مردم دو کشور است.

همچنین در این مراسم محسن پاک آیین سفیر کشورمان، پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره) را علیه استکبار خارجی و استبداد داخلی دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک پدیده نوین در نظام بین‌الملل ، به دلیل شعارهای انسانی خود، خیلی زود مورد حمایت مسلمانان و آزادیخواهان جهان واقع شد.

وی موفقیت ایران در مذاکره با شش قدرت جهانی را نتیجه استقامت ۱۲ ساله مردم ایران، تحت رهبری مقام معظم رهبری، هدایت‌های رئیس‌جمهور و درایت گروه مذاکره کننده به ریاست وزیر امور خارجه خواند و گفت: در این مسیر خواسته راهبردی ملت ایران برای تثبیت حق مسلم در زمینه فعالیت ‌صلح‌آمیز هسته‌ای، به تحقق رسید و برنامه هسته‌ای کشورمان با ابعاد تجاری و صنعتی مورد تائید و شناسایی جهانیان واقع و ایران در زمره تولیدکنندگان بین‌المللی سوخت هسته‌ای قرار گرفت.

سفیر کشورمان با اشاره به لغو تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و مالی مربوط به شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا افزود: به این ترتیب زمینه لازم برای حضور توانمند ایران در اقتصاد جهانی فراهم و ایران جایگاه شایسته خود در منطقه را احیا کرد.

پاک آیین با اشاره به اراده سیاسی روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان مبنی بر توسعه مناسبات دوجانبه و مبارزه با تهدیدهای منطقه‌ای بخصوص تروریسم گفت: امروز لغو تحریم‌های ظالمانه فضای مناسبی را برای رشد ارتباطات تهران و باکو ایجاد کرده و جهت‌گیری روابط فیمابین در آینده، حرکت برای تامین منافع متقابل مبتنی بر ایجاد رویکرد برد- برد در روابط دوجانبه خواهد بود.

در این مراسم غیر از وزیر انرژی آذربایجان، تعدادی از نمایندگان مجلس ملی، شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، تعدادی از معاونین وزرا، تجار ایرانی و نمایندگان مساجد و مراکز اسلامی جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied