شمانیوز
شما نیوز

حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پشتوانه قدرت نرم کشور است

دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز پس از ورود به شهر یزد در محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت که با حضور جمع کثیری از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس از ارتش، سپاه، جهاد، بسیج و نیروی انتظامی برگزار شد حضور یافت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز پس از ورود به شهر یزد در محفل پیشکسوتان جهاد و شهادت که با حضور جمع کثیری از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس از ارتش، سپاه، جهاد، بسیج و نیروی انتظامی برگزار شد حضور یافت.

به گزارش ایسنا، علی شمخانی در این جلسه با یادآوری نقش ایثارگران و جهادگران در به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و حفظ و تداوم آن بر اهمیت حضور گسترده مردم و همه اقشار جامعه در راهپیمایی 22 بهمن به عنوان پشتوانه قدرت نرم کشور تاکید کرد.

وی افزود: فرهنگ حاصل از انقلاب اسلامی که مدیون تلاش های امام راحل در معرفی ولایت فقیه به عنوان یکی از پایه های مکتب اسلامی است، فرهنگی تعالی یافته، مقوم ساخت درونی نظام، تقویت کننده ایمان و اتکا به خداوند، ظلم ستیز و یاری دهنده مظلومان بوده و باید این فرهنگ توسط پیشکسوتان جهاد و شهادت به نسل های بعدی نیز منتقل شود.

شمخانی گفت: ماهیت انقلابی این فرهنگ تربیت کننده نسلی است که پدید آورنده شگفتی های متعدد در عرصه های علمی، فرهنگی، دفاعی و اقتصادی بوده و باید تجربیات آن ها برای بازتولید این مسیر پرافتخار به نسل جدید منتقل شود.

رئیس سابق مرکز تحقیقات راهبردی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تابلو و نمودار کلامی و رفتاری امام و در تداوم آن مقام معظم رهبری، بهترین راهنمای تشخیص و تعیین و تفکیک یک عمل انقلابی از غیرانقلابی یا یک عمل انقلابی از یک اقدام ماجراجویانه است، افزود: تکلیف تمایز انقلاب و ضدانقلاب واضح و روشن است، اما معین کردن تکلیف انقلابی و شبه انقلابی با نگاه به این تابلوی راهنما در طول حوادث انقلاب میسر است و محققان فرهنگی قادرند جدولی از این مقایسه ها را فراهم کنند.

وی در تشریح تمایز فرهنگ انقلابی از شبه انقلابی تصریح کرد: در زمان ورود امام در بهمن ماه سال 1357 دو نظر مبنی بر ماندن شاه و سلطنت کردن بدون حکومت وی وجود داشت اما نظر انقلابی امام این بود که «شاه باید برود».

وی ادامه داد: در شب 22 بهمن در حالی که رژیم سابق اعلام حکومت نظامی کرده بود و مردم حادثه 17 شهریور را نیز تجربه کرده بودند، این توصیه وجود داشت که مردم در خانه ها بمانند اما نظر امام مبنی بر حضور مردم در خیابان ها بود و این راهبرد منجر به پیروزی انقلاب شد.

فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در خصوص برخورد با تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نیز سه راهکار وجود داشت؛ برخورد نظامی، چشم پوشی و دفاع مسئولانه و مقتدرانه که راهکار سوم، راهکار انقلابی بود که رخ داد و موجب عصبانیت دشمن شد و تقدیر مقام معظم رهبری از دلاوران نیروی دریایی سپاه نیز که در تایید این مسیر صورت گرفت بخشی از تحقیر ملی در قبال حمله به هواپیمای بی دفاع مسافربری و مدال دهی به فرمانده جنایتکار ناو وینسنس را جبران کرد و از این رو همه باید قدردان اقدام ارزشمند رهبر انقلاب باشیم.

شمخانی گفت: در طول انقلاب و پس از آن در زمان جنگ تحمیلی و در زمان حیات امام و پس از آن، اقتدار، ثبات و امنیت امروز ما ناشی از تصمیمات انقلابی در مقابل تصمیمات شبه انقلابی بوده است و البته حد و مرز میان این تصمیمات به صورت کاملا مشخص وجود داشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گسترش عمیق آموزه ها و آرمان های انقلاب اسلامی در میان ملت های مختلف و علاقه مندی آنان به اندیشه و نهضت امام خمینی (ره) را بعد دیگری از قدرت نرم انقلاب اسلامی دانست و گفت: این اندیشه پایه گذار مقاومت اسلامی و آغاز حرکت های ضد استبدادی و ضد رژیم صهیونیستی شد که امروز یکی از پایه های تامین امنیت منطقه به شمار می رود.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان هرگز دست از دشمنی با ما برنخواهند داشت تا زمانی که ما بر سر آرمان و ارزش ها و عقاید انقلابی خود باقی باشیم و این تجربه عینی و ملموس ماست و متناسب با آن نیز توان دفاعی سخت و نرم خود را روزبه روز بایستی تقویت کنیم.

امیر دریابان علی شمخانی با مهم دانستن هوشیاری و عدم غفلت نسبت به دشمن اصلی اسلام یعنی رژیم صهیونیستی به ‌عنوان عامل اصلی مشکلات جهان اسلام تاکید کرد: لازم است با بسیج همه امکانات برای مقابله با حیله‌های دشمن از جمله فتنه تکفیر و رصد هوشمندانه و افشاء اهداف‌، برنامه‌ها و ترفندهای استکبار جهانی که درصدد تضعیف و به تحلیل بردن قدرت اسلام و مخدوش نشان دادن چهره تابناک آن است اقدام کنیم.

شمخانی گفت: با حفظ وحدت و همدلی ملت و دولت و برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نمایندگان دلسوز و با روحیه جهادی مسیر پیشرفت کشور ادامه می یابد و این انسجام قدرت ساز، سدی آهنین در برابر نفوذ و رخنه های نظام سلطه به داخل کشورخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: چهار پایه یک انتخابات موفق از نظر مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت و با حضور مردم که مشارکت تحسین برانگیز را رقم خواهد زد به برکت خون شهیدان فراهم شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توان نرم الگوی جمهوری اسلامی را منشاء قدرت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و قابل تعمیم به سایر حوزه های راهبردی عنوان کرد و افزود: توسعه ظرفیت های اقتصادی کشور و فعال سازی منابع کم نظیر داخلی برای عبور از مشکلات موجود مطالبه مقام معظم رهبری از پیشکسوتان جهاد و شهادت است.

نماینده مقام معظم رهبری با گرامیداشت یاد و نام علمای گرانقدر یزد از جمله آیه الله صدوقی و مرحوم سید روح الله خاتمی و شهدای والامقام استان یزد از جمله سرداران شهید منتظر القائم، شهید حسن بیگی، شهید الله دادی این بزرگواران را سرمایه های معنوی کشور و الگوهای جهاد و شهادت عنوان کرد.

در ابتدای این مراسم سردار فتوحی فرمانده سپاه استان یزد با ارایه گزارشی از برگزاری یادواره های شهدا و برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه تشکل پیشکسوتان جهاد و شهادت یاد و نام فرماندهان شهید این استان را گرامی داشت. در ادامه این مراسم جمعی از ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس با ذکر خاطرات خود از مقام شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را پاس داشتند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied