شمانیوز
شما نیوز

70 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 480 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 480 هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان است.

یدالله حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد از توسعه طرح‌های پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان خبر داد و افزود: نظام ارجاع یکی از مهمترین برنامه‌های بهداشت و درمان در حوزه سلامت است.

وی بیان کرد: این سازمان از یک دهه قبل تاکنون براساس اهداف برنامه چهارم توسعه با صدور دفترچه بیمه خدمات درمانی برای کلیه ساکنین روستاها و مناطق شهری زیر 20هزار نفر امکان بهره مندی از خدمات سلامت را در قالب نظام ارجاع و پزشک فراهم آورده است. همچنین در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و تقویت سیستم ارجاع، اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهایی که بین 20 تا 50هزار نفر جمعیت دارند جزو برنامه‌های آینده سازمان بیمه سلامت است که در سال 1395 اجرا می‌شود.

حسینی با اشاره به اهداف و برنامه‌های طرح پزشک خانواده تصریح کرد: پزشک خانواده در نظام ارجاع برای افراد تحت پوشش خود پرونده سلامت تشکیل می‌دهد و تمام سوابق مربوط به بیمار را در این پرونده ثبت می‌کند.

وی از الکترونیک شدن پرونده‌ها خبر داد و ادامه داد: در سال 95 کارت ملی یا الکترونیکی جایگزین دفاتر درمانی خواهند شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با شمردن مزایای این طرح کارت الکترونیکی، بیان کرد: سوابق پزشکی بیمه شده‌ها در این کارت مثل پرونده‌های الکترونیکی ثبت و ضبط می‌شود. بیمار در صورت مراجعه به مراکز درمانی و ارائه آن به پزشک، فرآیند درمان خود را تسریع و تسهیل می‌کند. حذف هزینه کاغذ، چاپ، کاهش حجم تخلفات و رفع موانع بروکراسی در پروسه سیستم ارجاع از دیگر مزایای کارت الکترونیکی سلامت است.

وی، کارنامه دولت تدبیر و امید در تمام ابعاد به ویژه در زمینه طرح تحول نظام سلامت را قابل دفاع دانست و گفت: پوشش بیمه همگانی سلامت یکی از دستاوردهای ارزنده و قابل تقدیر دولت است. از ابتدای اجرای این طرح تاکنون قریب به 48هزار نفر از هم استانی‌های عزیز از خدمات بیمه سلامت در کلیه سطوح بهره مند شدند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان را سرجمع، 480 هزار نفر، عنوان و خاطرنشان کرد: در صندوق کارکنان دولت 100هزار نفر، سایر اقشار 34هزار نفر و روستاییان 300هزار نفر و بیمه همگانی سلامت 48 هزار نفر تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان است.

حسینی با اشاره به اینکه 70 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: صندوق‌های بیمه سلامت به طور میانگین به ازای هر نفر بیمار سالانه 2 میلیون و 300 هزار ریال هزینه می‌کنند.

وی، سرانه هزینه بیماران خاص را به طور میانگین سالانه بیش از 60 میلیون ریال، عنوان و اظهار کرد: از مجموع 1560 بیمار خاص از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و MS که در سطح استان شناسایی شده 1024بیمار تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند و کلیه خدمات بستری و دارویی مربوط به بیماری خاص را به طور رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اجرای بهینه طرح تکریم ارباب رجوع زمینه ساز توسعه پایدار است، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح، بیمه سلامت استان در دو شیفت کاری به ارباب رجوع خدمات خود را ارایه می‌کند و در کلیه بیمارستان‌های طرف قرار داد و ادارات تابعه در کلیه ایام تعطیلات، نیروی انسانی به صورت کشیک برای پاسخگویی به مخاطبان وجود دارد.

حسینی، هدف اصلی سازمان متبوع خود را خدمت به جامعه و رضایتمندی جمعیت تحت پوشش این سازمان دانست و بیان کرد: بیمه سلامت استان در قالب برون سپاری خدمات و برای دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات این سازمان، با 28 دفتر پیشخوان در سطح استان قرارداد منعقد کرده است.

وی ادامه داد: ساخت ساختمان ستادی اداره کل بیمه سلامت استان به عنوان مهمترین پروژه عمرانی بیمه سلامت با زیربنای 2600مترمربع در 6طبقه و با اعتباری معادل 4میلیارد و 800میلیون تومان و با 35درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است که طبق تعهد پیمارنکار تا پایان نیمه اول سال آینده به اتمام می رسد و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد، تعامل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیمه سلامت در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت را مطلوب و قابل تقدیر دانست و گفت: 62مرکز بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرهای کوچک(زیر20هزار نفر) استان کلیه خدمات را در سطح ویزیت، رادیولوژی، دندانپزشکی و مراقبت های بهداشتی از مادران باردار و کودکان در این مراکز درمانی به جامعه هدف بیمه سلامت ارایه می‌کند.

حسینی اضافه کرد: هزینه ویزیت در مراکز بهداشتی و درمانی در سطح روستاها 500 تومان است که در مقایسه با 11هزار تومان هزینه ویزیت پزشکان عمومی ناچیز است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied