شمانیوز
شما نیوز

تولید بیش از 4 میلیون تن مرکبات در سال جاری

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 4 میلیون و 300 هزار تن مرکبات اعم از نارنگی، لیمو و پرتقال در کشور تولید شد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال 4 میلیون و 300 هزار تن مرکبات اعم از نارنگی، لیمو و پرتقال در کشور تولید شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در مازندران، محمدعلی طهماسبی روز گذشته در مراسم افتتاح همزمان پنج پروژه خدماتی و زیربنایی بخش کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اینکه از روابطی که بین کشور ایران و روسیه ایجاد شد می توان استفاده کرد تا درباره صادرات محصولات کشاورزی جهش داشته باشیم، اظهار کرد: امسال 4 میلیون و 300 هزار تن مرکبات اعم از نارنگی، لیمو و پرتقال در کشور تولید شد و با توجه به تولید مرکبات، کمبودی از لحاظ صادرات در سطح کشور نداریم.

وی افزود: یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی ایجاد محصولات در سطح تجاری است و با توجه به امکانات ایجاد شده واردات در حال منفی شدن و صادرات به مثبت گرایی در حال حرکت است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی از سیاست‌های اصلی جهاد کشاورزی است، یادآور شد: در خصوص محصولات صادراتی اقدامات مناسبی در حال انجام است.

طهماسبی با اشاره به اینکه شرکت‌های خصوصی و تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه صادرات اقدامات مناسبی انجام دهند، عنوان کرد: این شرکت ها می توانند روابط تنگاتنگی در ارائه محصولات کشاورزی به کشورهای سوریه برای افزایش برندهای خارجی به دست آورند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied