شمانیوز
شما نیوز

به سرانجام رسیدن شهرک‌های سلامت و صنایع‌دستی تا سال آینده

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده و اقدامات انجام شده، ایجاد شهرک‌های سلامت و صنایع‌دستی در شیراز به سرانجام خوبی برسد.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده و اقدامات انجام شده، ایجاد شهرک‌های سلامت و صنایع‌دستی در شیراز به سرانجام خوبی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، سیدمحمدعلی افشانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه، توجه به گردشگری سلامت است، گفت: برای ایجاد شهرک سلامت زمین مناسب و سرمایه‌گذار بخش خصوصی مشخص شده است و تنها انتظار سرمایه‌گذار هم واگذاری کامل زمین و ممانعت از هرگونه مزاحمتی است.

وی اضافه کرد: قبلا اینگونه بوده که وقتی سرمایه‌گذاری اقدام به انجام یک سرمایه‌گذاری سنگین می‌کرد، همه به‌دنبال آن بودند که سرمایه از کجا آمده است. سرمایه‌گذاری که برای ایجاد شهرک سلامت مد نظر قرار دارد، هم‌اینک در استان‌های فارس و خوزستان سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام داده است.

استاندار فارس بیان کرد: یکی دیگر از اهداف ما ایجاد شهرک صنایع‌دستی و گردشگری است که با توجه به حضور هنرمندان توانمند در حوزه صنایع‌دستی، اگر بستری مناسب فراهم شود امکان دست‌یابی به رشدی قابل ملاحظه در این حوزه وجود دارد. تعیین زمین مناسب برای شهرک صنایع‌دستی تقریبا نهایی شده و یک سرمایه‌گذار هم پذیرفته است که شهرک را بسازد و واگذار کند. امیدواریم شهرک‌های سلامت و صنایع‌دستی تا سال آینده به سرانجام خوبی برسد.

افشانی با اشاره به وضعیت استان فارس گفت: می‌توانیم با استفاده از موقعیت ممتاز گردشگری فارس برنامه‌های خاصی را اجرایی کنیم.

وی به سهم فارس در اشتغال بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و رشد این سهم اشاره و با یادآوری اینکه بالا بودن سهم اشتغال در بخش خدمات در جوامع صنعتی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی محسوب می‌شود، بیان کرد: در جوامع صنعتی هرچه سهم اشتغال در بخش خدمات بالا باشد، جامعه توسعه یافته‌تر و هرچه سهم کشاورزی بالاتر باشد نشان از سنتی‌بودن است.

استاندار فارس همچنین از نسبت منابع و مصارف در استان با انتقاد، یاد و اضافه کرد: در سال 92 کل سپرده‌های بانکی در فارس 27 هزار میلیارد ریال بوده که در سال 93 به 36 هزار میلیارد ریال افزایش یافته، اما کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها در استان، سال 92 17 هزار میلیارد ریال و سال 93 بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال بوده است. این اعداد بسیار نامطلوب است و لازمه تغییر مناسب آن تلاش فراوان مردم و بخش دولتی و بانک‌ها خواهد بود.

افشانی با اشاره به منابع درآمدی استان فارس و رشد مناسب درآمدهای مالیاتی استان در مقایسه با میانگین کشوری، سهم اعتبارات فارس از محل تملک دارایی کشور را 4 درصد، عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت استان و کانون‌های جمعیتی آن، این سهم بسیار ناچیز است. 83 درصد از کل اعتبارات استان فارس، ملی و 17 درصد آن استانی است که البته تمام اعتبارات استانی در اختیار استان نیست.

استاندار با اشاره به طرح‌ها و اعتبارات مصوب سفر هیئت دولت به استان فارس، گفت: از کل اعتبارات مصوب برای 47 طرح در استان، 550 میلیارد تومان مربوط به سال 94 و 442 میلیارد تومان مربوط به سال 95 بوده است. البته امسال تاکنون 43 درصد از کل اعتبار مورد نظر محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال به شکل کامل محقق شود. برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام موجود در استان فارس نیازمند 3 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied