شمانیوز
شما نیوز

ابوترابی‌فرد: باید همه با هم برای خلق اقتصادی بزرگ و زیبنده تلاش کنیم

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلام در کرج گفت: در ایران اسلامی نباید به کسی ظلم شود و دستگاه مقتدر حاکم باید حق مظلوم را از ظالم بستاند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلام در کرج گفت: در ایران اسلامی نباید به کسی ظلم شود و دستگاه مقتدر حاکم باید حق مظلوم را از ظالم بستاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در کرج گفت: شایسته است در این محضر مبارک و روز 22 بهمن ماه که روز خلق پیروزی و عزت برای ملت بزرگ ایران و اسلام و آغاز رویارویی ملت ایران با نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار بود؛ سخنانم را با کلماتی از امیرالمومنین علی(ع) آغاز کنم.

وی ادامه داد: ایشان در آغاز سخنی می‌فرمایند «العمل العمل» روح این سخن آن است که هیچ جامعه‌ای از سعادت دنیا و آخرت بهره نخواهد برد مگر در سایه عمل و تلاش خویش که مصداق «لیس للانسان الا ما سعی» است؛ زیرا دنیا و آخرت محصول کار و تلاش انسان است.

وی با بیان اینکه عمل مبتنی بر دانش مورد عنایت حضرت علی(ع) است، گفت: دانش گوهر گرانبهایی است که عمل صالح ثمره آن است.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: این سخن امام علی(ع) پیام آور این واقعیت است که باید حق را در سایه علم و ایمان شناخت و در کنار حق و حقیقت ثابت قدم ایستاد.

ابوترابی فرد افزود: «العمل العمل» یعنی جامعه اسلامی خویشتن را به رفتار و عمل مبتنی بر عقلانیت، دانش و ایمان آراسته کند؛ اگر عمل برآمده از ایمان ملت ایران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نبود؛ جنگ به قله رفیع اقتدار ملت ایران تبدیل نمی‌شد.

وی اضافه کرد: اگر عمل برآمده از ایمان ملت ایران نبود؛ دانش هسته‌ای امروز ایران را بر قله‌ای از اقتدار و عمل سیاسی قرار نمی‌داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «العمل العمل» بر این واقعیت تاکید دارد که ملت ایران در رفتار فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را به عمل صالح آراسته نماید.

وی به ادامه کلام امام علی(ع) مبنی بر «النهایه النهایه» اشاره کرد و گفت: این بدان معناست که باید افق‌های بلند، اهداف والا و آرمان‌ها را دید زیرا آرمانگرایی و نگاه به افق‌های بلند رمز موفقیت انسان‌های سختکوش است.

ابوترابی‌فرد یادآورشد: اگر فقط مقابل پای خود را ببینیم و افق‌های بلند را نگاه نکنیم نمی‌توانیم به یک ملت پیشرو تبدیل شویم؛ به همین دلیل است که رهبر عالی‌قدر انقلاب هدف گذاری والایی را برای ملت ایران و اسلام در دستور کار قرار داده است.

وی یادآورشد: رهبر انقلاب بر این واقعیت تاکید می‌کند که در عرصه علم و دانش باید به مرجع علمی جهان تبدیل شویم؛ در عرصه سیاسی به یک قدرت کارآمد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدل شویم و در اقتصاد نیز باید قدرت بزرگی باشیم و این همان « النهایه النهایه»ای است که مولا علی(ع) می‌فرماید.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این افق آینده و اهداف والاست که مسیر حرکت ما را تبیین می‌کند؛ اگر افق‌های بلند دیده نشود و نظام سلطه به عنوان دشمن شماره یک ما اعلام و مورد هدف قرار نگیرد؛ ملت ایران نمی‌تواند در جایگاه شایسته خود قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اهداف والا خاطرنشان کرد: آرمانگرایی که از تفکر امام و رهبر ناشی می‌شود از آموزه‌های قطعی اسلام است؛ باید به افق‌های بلند در همه عرصه‌های زندگی نگریست و این افق بلند پیش روی ایران، تغییر نظام سیاسی حاکم بر جهان است.

این نماینده مجلس افزود: این نظام باید به نفع ملت‌های مظلوم تغییر کند و این هدف است که امروز مقاومت اسلامی را خلق کرده و پیوند بین ملت‌های ایران، فلسطین، یمن، بحرین، لبنان و دیگر ملل مسلمان را مستحکم کرده است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه امام علی(ع) در ادامه سخن خود از استقامت می‌فرمایند، تصریح کرد: ملتی که آرمان‌های بلند دارد بدون استقامت به هیچ جایی نمی‌رسد و بدون ایستادگی به هیچ آرمانی دست نمی‌یابد.

وی گفت: ایستادگی در کنار آرمان‌ها راه سعادت است؛ ملت ایران اگر هشت سال ایستادگی نمی‌کرد امروز کشور در زیر چکمه‌های استکبار بود؛ اگر 12 سال برای دفاع از استقلال و دستیابی به دانش و فناوری هسته‌ای تلاش نمی‌کرد امروز در این اریکه قدرت سیاس و علمی نبود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشمندان هسته ای ایران که این کار بزرگ را انجام دادند میانگین سنی 26 سال دارند، آنها اهل تلاش و استقامت بوده‌اند که توانستند چنین کار بزرگی انجام دهند.

ابوترابی فرد در توصیه به جوانان کشور افزود: جوانان ایران باید مسیر حرکت خود را با عقلانیت و علم انتخاب کنند و با در پیش گرفتن استقامت به چهره‌های دانا، خلاق و کارآفرین تبدیل شوند و راه را برای افزایش اقتدار کشور هموار نمایند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ایستادگی و استقامت در راه حق مسیری برای سعادت دنیا و آخرت است گفت: امروز اگر ملت لبنان کمر رژیم صهیونیستی را شکسته است؛ درس استقامت را از ملت ایران آموخته است؛ اگر عراق، سوریه، یمن و بحرین در مقابل دشمنان خود ایستاده‌اند به خاطر استقامت ملت ایران است.

وی افزود: شما ملت ایران آموزگار استقامت و ایستادگی هستید و باید با تحکیم بیش از پیش پیوندها قله‌های پیش رو را فتح کنید.

ابوترابی فرد ایستادگی را در همه جنبه‌های زندگی لازم دانست و گفت: این ایستادگی باید بر دانش، خردورزی، مدیریت مصرف و تولید دانش بنیان اعمال شود تا راه رسیدن به اقتدار اقتصادی فراهم کند.

وی در ادامه به توصیه حضرت علی(ع) به پیشه کردن صبر اشاره و اضافه کرد: انسان برای ایستادن بر اصل استقامت با دشواری‌های زیادی روبرو می‌شود همانطور که آمریکا ملت ایران را تهدید و تحریم کرد اما ملت ایران با استقامت ایستاد.

ابوترابی فرد افرود: انسان‌های صابر رستگار می‌شوند زیرا می‌توانند با صبر خود از هر تهدیدی فرصت بسازند؛ ملت ایران نیز تهدید دشمن را به یک فرصت استثنایی برای پرواز تیدیل کرد .

وی خاطرنشان کرد: دشمن تحریم را اعمال کرد تا چرخ اقتصاد ملی ما را متوقف کند اما ملت ایران با استقامت و صبر خود راه را برای شکوفایی علم و دانش و خودکافیی و استقلال هموار کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ملت ایران بیش از سه دهه است که به طور یکپارچه در کنار رهبر و انقلاب خویش ایستاده است و امنیت امروز ما به خاطر همین وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: این امنیت پاداشی است برای ایمان و عمل صالح شما و نعمتی از نعمت‌های خداوند به ملتی است که صبر و استقامت پشه کرده است.

وی گفت: امام علی (ع) در ادامه سخن خویش ورع را یادآوری می‌کند؛ و این به خاطر این است که شیطان همیشه در کمین است و ما را در معرض خطر قرار داده است.

ابوترابی‌فرد یادآور شد: ای مردم خود را از گناه به دور بدارید، ای زنان حجاب را پاس دارید، ای خواهران حجاب شما رمز عزت شما در دنیا و آخرت است، ای مردان دیدگان خود را حفظ کنید و ای کسبه اصل صداقت را پیشه خود قرار دهید.

وی بر احترام به مردم توسط کارگزاران نظام تاکید کرد و گفت: این مردم عزیزند و وظیفه ما خدمتی آراسته به فروتنی به آنان است .

ابوترابی فرد گفت: گناه انسان را همیشه تهدید می‌کند بنابراین در هر مرحله ای باید مراقب بود و خویشتن را از معصیت به دور داشت.

وی در ادامه به چگونگی عمل احزاب و گروه‌های سیاسی اشاره و تاکید کرد: احزاب و گروه‌های سیاسی باید مراقب باشند که در رفتار خود به گناه و معصیت آلوده نشوند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت عزیز ایران شما در میانه راه قرار دارید؛ نباید متوقف شوید زیرا قله‌های بلندی در پیش دارید که باید فتح شود.

وی افزود: عدالت اجتماعی، ایستادگی مردم بر عدالت، حفظ حقوق آحاد جامعه، ایستادگی در برابر ظلم و ستم و رسیدن به آرمان‌های انقلاب از جمله قله‌هایی است که باید فتح شود.

نایب رییس مجلس ادامه داد: تا زمانی که جامعه ما به نور عدالت منور نشود نباید از پای بنشینیم؛ در ایران اسلامی نباید به کسی ظلم شود مگر آنکه دستگاه مقتدر حاکم حق مظلوم را از ظالم بستاند.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: عدالت آرمان انبیاست و امروز بسط عدالت اجتماعی و ایجاد جامعه آراسته به عدالت اجتماعی به مهمترین دغدغه مردان و زنان و جوانان کشور اسلامی ما تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد جامعه آراسته به عدالت کار دشواری است گفت: همه با هم باید به این سمت حرکت کنیم؛ قوای سه گانه باید در کنار هم به امر مبارزه با فساد و ایستادن در برابر زیاده خواهان و زورگویان و فاسدان سیاسی، اقتصادی و اخلاقی مبادرت کنند.

ابوترابی‌فرد در ادامه گفت: اراده ملت ایران برآمده از اراده خداست و امروز این ملت در صدد فتح قله‌های رفع و آرمان‌های بلند است.

وی افزود: علی (ع) پرچم اسلام است و مردم ایران پرچم دار امت اسلام بنابراین باید در پرتو شعاع نورانی پرچم اسلام حرکت کنید زیرا اگر امت اسلام حول این پرچم حرکت می‌کرد امروز جهان به نور اسلام منور بود.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌بینید که امت اسلام به یک جبهه مقتدر در برابر کفر تبدیل شده است به خاطر آن است که همه با هم در زیر این پرچم واحد حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه با این پرچم آینده متعلق به شماست اضافه کرد: به یاری حق شاهد سپردن این پرچم توسط رهبر معظم انقلاب به دستان حضر ولی عصر (عج) خواهیم بود.

این نماینده مجلس به دو انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: با تلاش دولتمردان و حضور ملت عزیز، این دو انتخابات به قله بلندی از اقتدار و عزت ملت ایران تبدیل خواهد شد و خاری می‌شود در چشمان دشمنان ملت ایران.

وی در پایان اظهارکرد: باید همه با هم برای خلق اقتصادی بزرگ و زیبنده تلاش کنیم تا در آینده ای نه چندان دور نام و نشانی از فقر، بیکاری، تورم و اقتصاد وابسته به نفت در کشور نباشد و بتوانیم بازارهای 15 کشور همسایه و فراتر از آن را فتح کنیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied