شمانیوز
شما نیوز

نوای ویولنیست اسلواک، نخستین اجرا در تالار رودکی

در دومین روز سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، تالار رودکی از نوای ساز دالیبور کاروای ویولنیست اهل اسلواکی و بهنام ابوالقاسم پیانیست ایرانی پر شد.

در دومین روز سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر، تالار رودکی از نوای ساز دالیبور کاروای ویولنیست اهل اسلواکی و بهنام ابوالقاسم پیانیست ایرانی پر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس موسیقی ایسنا، اولین برنامه سی‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر (عصر پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه) با اجرای این دو نوازنده در تالار رودکی انجام شد.

در ابتدای این کنسرت که علی رهبری -مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران- نیز به تماشای آن نشسته بود قطعه «سونات برای ویولن و پیانو در لاماژور» اثر سزار فرانک در 4 قسمت اجرا شد.

پس از اجرای قسمت اول این قطعه، کاروای از علی رهبری درخواست کرد تا عکس زمینه صحنه اجرا برداشته شود اما رهبری به او گفت این موضوع به جشنواره موسیقی مربوط می شود و وی نمی‌تواند کاری در این زمنیه انجام دهد.

این دو نوازنده جوان در بخش دیگری از این کنسرت، به اجرای قطعات «شعر اپوس 26» اثر ارنست شوسون، «مدیتیشن» اثر جولز مسنت و «کولی» اثر موریس راول پرداختند.

نوازنده 31 ساله ویولن 31 اهل اسلواکی، در ابتدای یکی از این قطعات به تک نوازی پرداخت.

همچنین کاروای و ابوالقاسم، حاضرین را به شنیدن یکی از قطعات فریتز کرایسلر (نوازنده ویلن اتریشی-آمریکایی) که در برنامه جشنواره ذکر نشده بود، مهمان کردند.

به گزارش ایسنا، دالیبور کاروای نوازنده ویولن اهل اسلواکی در 24 جولای 1985 در ورتکی اسلواکی به دنیا آمد. او از حضور اساتید موسیقی‌ای چون ادوارد گرک، مینتشو مینشو و همران کربز بهره برده و با رهبران ارکستری همچون لیف سیگرستام، آیون مارین ، هیروایکی ایواکی، علی رهبری، رومن کوفمن به عنوان تک نواز همکاری کرده است. او در تیرماه امسال کنسرت ویولن برامس را با ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری علی رهبری اجرا کرد.

بهنام ابوالقاسم نیز آهنگساز، نوازنده، کارشناس ارشد موسیقی و مدرس دانشگاه است. او پیانو را نزد اساتیدی چون امیر قاسمیان و سوشیانت عازمی‌خواه شروع کرد. او مدتی نیز از شاگردان استاد حسین دهلوی بوده و دارای لوح تقدیر از جشنواره موسیقی جوان است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied