شمانیوز
شما نیوز

باباجان‌زاده: خواستم بنا را توجیه کنم اما خودم توجیه شدم!

دارنده مدال برنز جهان در سال 2011 با بیان اینکه آمدن بنا به تیم ملی باعث بازگشت دوباره‌اش به کشتی شده است، گفت: هدفم کسب سهمیه المپیک و پس از آن افتخار آفرینی در این آوردگاه بزرگ است.

دارنده مدال برنز جهان در سال 2011 با بیان اینکه آمدن بنا به تیم ملی باعث بازگشت دوباره‌اش به کشتی شده است، گفت: هدفم کسب سهمیه المپیک و پس از آن افتخار آفرینی در این آوردگاه بزرگ است.

بشیر باباجان‌زاده در گفتگو با ایسنا، درباره کسب مدال نقره در تورنمنت مجارستان و ارزیابی‌اش از عملکرد خود اظهار کرد: پس از لغو حضور کشتی‌گیران ایران در تورنمنت مجارستان تمرینات خود را به شکل دیگری پیگیری کردم و قرار بود به تورنمنت اوکراین بروم اما دو، سه روز مانده به آغاز این مسابقات در خانه بودم که با من تماس گرفتند و گفتند باید به مسابقات مجارستان بروم. من هم از آنجا که به هیچ وجه خود را آماده حضور در این مسابقات نکرده بودم در جواب گفتم باید با محمد بنا حضوری صحبت کنم تا شاید بتوانم او را از این کار منصرف کنم.

خواستم بنا را توجیه کنم اما خودم توجیه شدم!

سنگین وزن تیم ملی کشتی فرنگی ایران افزود: به خانه کشتی رفتم اما نتوانستم بنا را توجیه کنم بلکه او با صحبت‌هایی که با من داشت روحیه مضاعفی به من داد و گفت اگر به من اعتماد داری برایت بهتر است که به این رقابتها بروی و مطمئن باش با همین آمادگی می‌توانی همه رقبایت را شکست بدهی. بنا باعث رفتنم به این رقابت‌ها شد و او به خوبی صلاح من را می دانست چرا که با حضور در این تورنمنت روحیه و انگیزه زیادی گرفتم و آماده‌ام مانند یک سرباز در مسابقات کسب سهمیه برای کشورم به روی تشک بروم. حضور در این مسابقات باعث شد بدانم در چه وضعیتی هستم و با نقاط ضعف و قوتم آشنا شوم.

دمار از روزگار رقبایم درآوردم

وی خاطرنشان کرد: خدا را شکر همانطور که بنا پیش بینی کرد، دماری از رقبایم در این مسابقات درآوردم که همه آنها از دقیقه 2 به بعد کم آوردند و نمی‌توانستند ادامه بدهند. در کشتی فینال هم هر چند که از ناحیه کتف آسیب دیدگی جزئی داشتم اما می‌توانستم کشتی بگیرم که بنا دستور داد بهتر است مقابل حریف چینی برای اینکه دستمان برایشان در مسابقات کسب سهمیه المپیک رو نشود کشتی نگیرم. الحق و الانصاف او کشتی‌گیر بسیار خوبی شده و در این وزن به یک چهره تبدیل شده است.

بشیر باباجان زاده

بالینت لام ترسید با من کشتی بگیرد

باباجان‌زاده درباره علت کشتی‌نگرفتن بالینت لام ملی‌پوش مجارستانی مقابل او در دور نخست نیز گفت: او وزن کشی هم کرد و مدام دنبال این بود که ببیند آیا قرار است با من کشتی بگیرد یا نه. وقتی دید باید با من در دور اول کشتی بگیرد به من گفت بدلیل آسیب دیدگی از ناحیه دنده نمی‌تواند مقابلم به روی تشک بیاید در حالیکه اگر او واقعا آسیب دیدگی داشت اصلا وزن کشی نمی‌کرد. من او را در همین مسابقات دو سال پیش با نتیجه 8 بر صفر شکست داده بودم و او نمی خواست دوباره مقابل من در کشورش بازنده شود. خیلی دوست داشتم با او کشتی بگیرم اما او حاضر به اینکار نشد و از مواجهه با من ترسید.

گاهی از تمرینات بنا عصبانی می‌شویم

دارنده مدال برنز جهان با بیان اینکه بنا از عملکردش در این مسابقات رضایت داشته است گفت: من یکی دو سال به دلیل مشکلات شخصی واقعا از کشتی عقب افتادم اما خوشبختانه با آمدن بنا و صحبت‌های دلگرم کننده او بار دیگر انگیزه بسیاری دارم تا به موفقیت برسم.در تمرینات هیچ کدام از کشتی‌گیران نمی‌توانند از زیر فشار تمرینات بنا شانه خالی کنند هر چند که به ما فشار زیادی وارد می‌شود و گاهی اوقات عصبانی می‌شویم اما به هر حال این فشار را تحمل می‌کنیم و تحمل این تمرینات با هر سختی به نفع خودمان است.

از تصمیم بنا خیلی ناراحت شدم

وی در ادامه گفتگو با ایسنا،در پاسخ به این سوال که با توجه به داشتن دو رقیب به نام‌های بهنام مهدی‌زاده و امیر قاسمی منجزی به نظر می‌رسد باید بیش از این‌ها در تمرینات تلاش کند تا به دوبنده تیم ملی در مسابقات کسب سهمیه المپیک برسد گفت: از زمانیکه محمد بنا مهدی‌زاده را در کنار من قرار داد انگیزه‌ام برای تلاش بیشتر در تمرینات بسیار زیاد شد و خوشبختانه با فشاری که به بدنم در تمرینات آمد روند رو به رشدی طی یکی دو ماه اخیر داشته‌ام. هر چند در ابتدا از اینکار بنا بسیار دلگیر شدم اما این اقدام او باعث شد به من تلنگر بخورد و به خودم بیایم. البته ناراحتی من از بنا مانند پدر و فرزند است و هیچ وقت از او دلگیر نمی‌شوم چرا که می‌دانم او هیچوقت دروغ نمی‌گوید و همیشه خیر و صلاح و بزرگی کشتی ایران را می‌خواهد.

تا هستم نمی گذارم دست کسی به دوبنده تیم ملی برسد

باباجان زاده خاطرنشان کرد: شرایط در این وزن و وضعیت کشتی‌گیران سنگین وزن به گونه ای است که همه می‌دانند چه کسی لیاقت پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارد. البته 2 رقیب من از دوستانم هستند و برای آن ها آرزوی موفقیت می کنم اما تا زمانی که من هستم اجازه نمی‌دهم کسی دوبنده تیم ملی را از دستم درآورد. من صاحب دوبنده تیم ملی می‌شوم و سربلند هم از مسابقات بیرون می‌آیم.

من هم کایالپ را نه رقیب بلکه دوست می‌دانم

سال گذشته رضا کایالپ برترین سنگین وزن کشتی جهان در گفتگو با ایسنا، بشیر باباجان زاده را نه یک رقیب بلکه یک دوست دانسته بو.، باباجان زاده درباره این اظهار نظر کایالپ گفت:ده سال است رفاقت زیادی با رضا کایالپ ترک دارم. من هم او را نه یک رقیب بلکه یک دوست می‌دانم.همانطور که بنا گفته به غیر از کایالپ و لوپز کوبایی، سایر رقبایم در جهان از من پایین‌تر هستند و من یک سر و گردن از همه آنها بالاترم.

از خیلی‌ها باید انتقام بگیرم

وی با بیان اینکه به دنبال انتقام از برخی کشتی‌گیران سنگین وزن در جهان است، تصریح کرد: یکی از این کشتی‌گیران تینالیف قزاق است که برنامه بردی برای او دارم تا در مسابقات کسب سهمیه در کشورش انتقام سختی از او بگیرم. تمام هدفم این است در قزاقستان کشتی‌های خوبی بگیرم و سهمیه المپیک را کسب کنم. باید از خیلی‌ از کشتی‌گیران سنگین وزن در دنیا انتقام بگیرم و شایستگی‌هایم را نشان بدهم.

هدفم کسب بهترین نتایج در المپیک است

باباجان زاده در پاسخ به این سوال که در صورت کسب سهمیه المپیک آیا امیدی به کسب مدال در رقابت‌های المپیک دارد یا خیر گفت: مطمئنا بزرگترین هدفم این است تا با ادامه تمرینات زیر نظر محمد بنا و رسول جزینی بتوانم بهترین نتایج را برای کشورم بدست بیاورم. مقداری از مشکلات شخصی‌ام که باعث شد دو سال از کشتی دور باشم حل شده است هر چند که هنوز هم با این مشکلات دست به گریبانم اما صحبت‌ها و راهنمایی‌های بنا همیشه من را آرام می‌کند. امیدورام با کسب نتایج درخشان در این آوردگاه بزرگ بتوانم جواب زحمات کادر فنی را بدهم.

وی در پایان با تشکر از میرزاده مربی خود گفت: جا دارد از بنا، جزینی و سایر اعضای کادر فنی و همچنین بنی‌تمیم دبیر فدراسیون کشتی بخاطر زحمات زیادی که می‌کشند قدردانی کنم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied