شمانیوز
شما نیوز

رئیس سازمان سیا: داعش از سلاح شیمیایی استفاده کرده است

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، گروه تروریستی داعش از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده و توانایی ساخت چنین سلاح‌هایی را دارد.

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت، گروه تروریستی داعش از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده و توانایی ساخت چنین سلاح‌هایی را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان برنان، رئیس سازمان سیا در گفتگو با شبکه خبری سی.بی.اس اعلام کرد، تروریست‌های داعش از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌ و به ظرفیت ساخت گاز خردل و کلرین در ابعاد کم دست یافته‌اند.

وی ادامه داد: ما به شواهدی دست یافته‌ایم که نشان می‌دهد داعش از تسلیحات شیمیایی در میدان نبرد در سوریه استفاده کرده است و گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این گروه تروریستی به مواد اولیه تسلیحات شیمیایی دست یافته و می‌تواند از این تسلیحات استفاده کند.

همچنین برنان هشدار داد، این احتمال وجود دارد که داعش به دنبال صادرات تسلیحات به غرب برای به دست آوردن منافع مالی باشد.

وی افزود: من فکر می‌کنم که همواره چنین احتمالی وجود دارد. بر همین اساس بسیار مهم است که راه‌های مختلف انتقال تسلیحات و همچنین قاچاق که مورد استفاده این گروه تروریستی است، مسدود شوند.

رئیس سازمان سیا ادامه داد: سازمانهای اطلاعاتی آمریکا به طور فعال در تلاش‌ برای نابودی عوامل داعش سهیم هستند و همچنین تا حد امکان بر این موضوع نظارت دارند که آنها در زمین نبرد در عراق و سوریه چه کارهایی انجام می‌دهند.

این اظهارات برنان در حالی منتشر شد که دو روز پیش جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در کمیته‌ای در کنگره نیز اعلام کرده بود، داعش از تسلیحات شیمیایی در عراق و سوریه استفاده می‌کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied