شمانیوز
شما نیوز

مذاکرات ایران و برزیل برای سرمایه گذاری در پالایشگاه‌های برزیلی

یک مقام آگاه دولت برزیل به رویترز گفت: ایران و برزیل سرگرم مذاکره برای سرمایه گذاری ایران در پروژه‌های پالایشگاهی تحت کنترل شرکت نفت دولتی "پترولئو برزیلیرو" هستند.

یک مقام آگاه دولت برزیل به رویترز گفت: ایران و برزیل سرگرم مذاکره برای سرمایه گذاری ایران در پروژه‌های پالایشگاهی تحت کنترل شرکت نفت دولتی "پترولئو برزیلیرو" هستند.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه اظهار کرده است ایران که در پی برداشته شدن تحریمها تولید نفت را افزایش خواهد داد، علاقمند است به برزیل نفت صادر کند و این نفت در پالایشگاه‌های منطقه شمال شرقی این کشور فرآوری شده و سپس در بازار برزیل فروخته شود.

به گفته این منبع آگاه، مذاکرات در مراحل ابتدایی قرار دارد و با رسیدن به نتیجه فاصله زیادی دارد.

این منبع آگاه که به دلیل محرمانه بودن مذاکرات مایل به افشای نامش نبود، اظهار کرد: این طرح هنوز ابتدایی بوده و ممکن است تحت تغییرات زیادی قرار بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، ایران به سرمایه گذاری در ساخت پالایشگاه‌های پریمیوم 1 و پریمیوم 2 در ایالتهای شمال شرقی ماراهائو و سیرا برزیل علاقه نشان داده است. این پالایشگاه‌ها برای تولید سوختهای حاوی سولفور اندک طراحی شده اند.

طرحهای پروژه مذکور توسط شرکت نفت دولتی پتروبراس طراحی شده بودند اما از طرحهای سرمایه گذاری این شرکت حذف شدند.

منبع آگاه مورد استناد گزارش رویترز به اینکه آیا سرمایه گذاری ایرانی شامل شرکت پتروبراس خواهد بود اشاره ای نکرد.

پتروبراس به دلیل مشکلات مالی، رسوایی فساد و کاهش قیمتهای نفت، کار روی هر دو پروژه را متوقف کرد. هزینه هر یک از این دو پروژه بیش از 15 میلیارد دلار برآورد شده است.

پتروبراس برای کمک به کاهش میزان بدهی 130 میلیارد دلاری خود قصد دارد 15.1 میلیارد دلار از دارایی‌هایش را امسال بفروش رساند و مدتهاست اعلام کرده بدنبال شرکایی برای دارایی‌های پالایشگاهی خود است.

ادواردو براگا، وزیر معادن و انرژی برزیل روز پنج شنبه اظهار کرد برزیل در خصوص پالایشگاه‌های برزیلی سرگرم مذاکره با ایران است اما جزییات بیشتری ارائه نکرد.

پتروبراس هم درباره احتمال سرمایه گذاری ایران در پالایشگاه‌های برزیلی اظهارنظر نکرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied