شمانیوز
شما نیوز

حمایت چین از اقدامات دولت هنگ کنگ برای مهار ناآرامی‌ها

دولت مرکزی چین حمایت خود را از تلاش مقامهای هنگ کنگ برای حفظ نظم عمومی و مجازات کسانی که قانون‌شکنی کرده‌اند، اعلام کرد.

دولت مرکزی چین حمایت خود را از تلاش مقامهای هنگ کنگ برای حفظ نظم عمومی و مجازات کسانی که قانون‌شکنی کرده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین در اولین واکنش این کشور نسبت به خشونتهای سال نوی چینی در هنگ کنگ که منجر به بازداشت 64 نفر شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: هنگ کنگ جامعه‌ای است که بر پایه قانون اداره می‌شود.

به نوشته این بیانیه، دولت مرکزی چین از دولت هنگ کنگ و اقدامات پلیس آن در حفظ امنیت جامعه، شهروندان هنگ کنگی و اموال آنها و مجازات کردن فعالیتهای مجرمانه و غیر قانونی، بر اساس قانون حمایت می‌کند.

همچنین ریمسکی ین، رئیس دادگستری هنگ کنگ گفت: من فکر می‌کنم هر کسی بر این مساله توافق دارد که خشونتهای غیر قانونی راه مناسبی برای بیان خواسته‌های سیاسی نیست.

همچنین وزارت خارجه چین اعلام کرد: این خشونتها توطئه‌ای از سوی سازمانهای جدایی‌طلب و رادیکالی محلی است. این خشونتها به سرعت از سوی پلیس هنگ کنگ با اتخاذ تدابیر موثر و تخصصی بر اساس قانون، مهار شد.

چند روز گذشته در پی اعتراض گسترده مردم هنگ کنگ به اقدام مقامات دولت این منطقه، پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به استفاده از باتوم و گاز فلفل متوسل شد.

گفته می‌شود این اعتراضات بدترین خشونت‌های خیابانی پس از اعتراضات دموکراسی خواهانه سال 2014 در هنگ کنگ بوده است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied