شمانیوز
شما نیوز

بسته پیشنهادی گردشگری با 1500 طرح و 30 میلیارد دلار اعتبار

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد: بسته پیشنهادی گردشگری کشور با 1500 طرح و اعتبار 30 میلیارد دلار ارائه شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد: بسته پیشنهادی گردشگری کشور با 1500 طرح و اعتبار 30 میلیارد دلار ارائه شد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، مسعود سلطانی‌فر در آیین بهره‌برداری از نخستین هتل دریایی ایران در جزیره کیش گفت: بسته پیشنهادی گردشگری کشور برای فضای پس از تحریم با تدبیر و درایت دولت آغاز شده و شامل 1500 طرح با اعتبار 30 میلیارد دلار است که در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به زبان‌های مختلف ارائه شده است.

وی ادامه داد: هر ماه شاهد حضور تعداد قابل توجه فعال گردشگری از کشورهای خارجی هستیم که با توجه به رونق گردشگری کشور، این فعالان آماده سرمایه‌گذاری هستند و این مساله در رونق گردشگری بسیار اثرگذار است.

او با اشاره به جاذبه‌های گردشگری ایران در بخش فرهنگی، تاریخی، زیارتی، طبیعی و گردشگری و سلامت اظهار کرد: با رویکرد خوب دولت تدبیر و امید شاهد گسترش تعامل با دنیا و افزایش روند ورود گردشگران خارجی به کشور هستیم.

سلطانی‌فر با یادآوری اینکه در دو بخش گردشگری داخلی و خارجی رشد قابل توجهی در دو سال گذشته داشتیم، افزود: میانگین رشد گردشگر در جهان 4.6 درصد است اما در دو سال گذشته شاهد رشد 12 درصدی جذب گردشگر در ایران بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: با تدابیر اتخاذ شده و برنامه‌ریزی‌ها باید در 10 سال آینده روند رشد سالانه 12 درصد گردشگر را داشته باشیم و از رقم پنج میلیون گردشگر خارجی فعلی در سال 93 در افق 1404 یا 2025 میلادی به حدود 20 میلیون گردشگری با 30 میلیون دلار درآمد برسیم.

با افتخار می‌گوییم در کشور امنیت داریم

رییس سازمان میراث فرهنگی لازمه رسیدن به 20 میلیون گردشگر در سال را نیازمند یکسری اقدام‌ها دانست و گفت: برای این منظور باید به سرعت تسهیلات صدور ویزا را گسترش می‌دادیم و امروز با افتخار به دنیا می‌گوییم که در کشور ما امنیت لازم برقرار است به گونه ای که که برای اتباع 190 کشور در دنیا و در هفت مرز هوایی در فرودگاه‌های مختلف ویزای 30 روزه صادر می کنیم که 15 روز قابل تمدید است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه دولت قرار بود تا پایان سال 2016 صدور ویزای الکترونیک انجام گیرد که امروز این نوید را می‌دهیم که این اقدام و فرآیند آن شش ماه زودتر از زمان وعده داده شده عملیاتی خواهد شد.

سلطانی فر گفت: در بخش لغو روادید دوطرفه با کشورهای مختلف سلسله مذاکراتی دنبال می‌شود که امیدواریم با تعدادی از کشورهای دنیا لغو روادید متقابل را داشته باشیم.

از 250 فروند ایرلاین، یک سوم به دلیل تحریم‌ها و مشکلات زمین‌گیرند

او ادامه داد: در بخش گسترش شبکه حمل و نقل هوایی پس از سال‌ها فشار و تحریم و محدودیت‌های ظالمانه و ناعادلانه، ناهماهنگی‌هایی در ایرلاین‌ها وجود داشت که با خیز دولت و تدابیر اتخاذ شده دوره ای جدید در صنعت هواپیمایی را آغاز می کنیم.

وی اظهار کرد: وضعیت ایرلاین‌ها خوب نیست و از حدود 250 فروند ایرلاین، یک سوم به دلیل تحریم‌ها و مشکلات زمین‌گیر هستند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: قرارداد مهمی در سفر عزتمندانه دکتر روحانی رییس جمهوری به فرانسه منعقد شده که این صنعت را در آستانه شکوفایی جدید قرار خواهد داد.

او به گسترش دفاتر جذب گردشگر و اطلاع‌رسانی اشاره و بیان کرد: در کشور حدود یک هزار و 100 هتل و 600 هتل آپارتمان وجود دارد که از این تعداد و تا دو سال قبل 125 هتل چهار و پنج ستاره بودند.

وی ادامه داد: از آنجا که بیشتر گردشگران خارجی متقاضی استفاده از این نوع هتل‌ها هستند، در دو سال گذشته سیاست ما بر تکمیل طرح های نیمه تمام بوده است که با افتتاح نخستین هتل دریایی پنج ستاره ایران در کیش تعداد این نوع هتل ها به حدود 142 هتل رسیده است.

به گفته سلطانی‌فر، برای اینکه از پنج میلیون گردشگر فعلی در افق سند چشم انداز به 20 میلیون گردشگر برسیم باید تعداد هتل های چهار و پنج ستاره را تا 10 سال آینده به 400 هتل افزایش دهیم و هر سال 20 تا 25 هتل به مجموعه موجود اضافه کنیم.

وی بخش گردشگری کشور را یکی از بخش های مهم فرهنگی، اقتصادی در رونق امروز کشور دانست و گفت: این بخش می تواند موتور محرکه خروج اقتصاد ایران از رکود باشد حدود 950 طرح با اعتباری معادل 30 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و این حجم سنگینی از طرح های امروز کشور است.

معاون رییس جمهور گفت: تلاش این است که با حمایت های مختلف، تسهیلات ارزان قیمت و برطرف ساختن موانع، این تعداد هتل ایجاد شود.

نخستین هتل ایران «گراند هتل» در قزوین بود

سلطانی فر گفت: از سال ١٣٠٠ که اولین هتل امروزی در شهر قزوین به نام گراند هتل به بهره‌برداری رسید، تا سال ٩٢ که دولت تدبیر و امید کار را به دست گرفت، ١٢٤ هتل چهار و پنج ستاره به بهره‌برداری رسیده و این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های سازمان میراث فرهنگی کشور تلاش می‌کنیم در یک دوره هشت ساله برابر با ٩٢ سال گذشته هتل بسازیم و گردشگری را رونق دهیم.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری زود بازده، توجیه‌دار، اشتغال‌زا و سبز است و باید به سرعت تمرکز و سرمایه‌گذاری‌های خود را در این زمینه گسترش دهیم.

امیدواریم آمار گردشگران در کیش به 2 میلیون گردشگر در سال برسد

وی به اتفاق‌های خوب دو سال و نیم گذشته در بخش گردشگری و صنعت در کیش اشاره کرد و گفت: چهره امروز کیش به زعم کیشوندان چهره‌ای متفاوت با گذشته است و امیدواریم آمار گردشگران کیش در پایان سال به 2 میلیون گردشگر برسد.

سلطانی فر ادامه داد: هر حرکت اقتصادی و عمرانی انجام شده در کشور سبب عزت و غرور ایرانیان است و امیدواریم پس از لغو تحریم ها و آغاز شدن دوره جدید فعالیت های سیاسی و اقتصادی دوران بزرگی و عزت ایران و ایرانی استمرار پیدا خواهد کرد، ایران بزرگ بوده، هست و خواهد بود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied