شمانیوز
شما نیوز

ملی‌پوش شیرجه: سکوهای موجود در ایران نامناسب است

ملی‌پوش شیرجه که به تازگی از مسابقات جام آیندهوون هلند با طلای 10 متر این رقابتها به ایران بازگشته است و خود را برای کسب سهمیه المپیک ریو آماده می‌کند یکی از دلایل موفیقت خود را تمرینات و مسابقاتش در اتریش دانست.

ملی‌پوش شیرجه که به تازگی از مسابقات جام آیندهوون هلند با طلای 10 متر این رقابتها به ایران بازگشته است و خود را برای کسب سهمیه المپیک ریو آماده می‌کند یکی از دلایل موفیقت خود را تمرینات و مسابقاتش در اتریش دانست.

شهنام نظرپور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی (ایسنا)، بیان داشت: تیر ماه سال جاری به مسابقات اتریش اعزام شدیم. تیم اتریش به همراه داورهایش حضور داشتند و شناخت خوبی نسبت به ما دست آورده بودند که همین شناخت در مسابقات هلند تاثیرگذار بود.

وی افزود: حتی اگر یک حرکت ما در این رقابت ها خوب می‌شد ناخودآگاه داورها نیم نمره تا یک نمره به ما بیشتر می‌دادند چون این ذهنیت در آنها وجود داشت که ما دائما در حال تمرین هستیم و خود را برای المپیک آماده می‌کنیم ولی اگر یک شیرجه‌روی گمنام باشید تصور بر این است که به طور شانسی حرکتی را انجام داده اید و یک نمره به شیرجه رو تعلق می‌گرفت.

نظر پور که اخیرا از مسابقات هلند بازگشته است در ادامه صحبت های خود، تصریح کرد: هفته آینده به مسابقات انتخابی المپیک ریو اعزام می شویم. اگر اردوهای ما در هلند برگزار می شد خیلی بهتر بود چرا که سکوهای موجود در ایران نامناسب است ولی در هلند سکوهای مناسبی برای تمرین وجود دارد.

او همچنین با بیان اینکه کشور چین کمپ های بین المللی برگزار می کند، ادامه داد: حدود یک ماه پیش قول اعزام به اردوی چین را برای تمرین به ما دادند. تیم هایی همچون آمریکا که طلای المپیک لندن را در اختیار دارند و استرالیا که جزو برترینها هستند در چین تمرین می‌کنند. ما که از این تیم ها بزرگتر نیستیم.

نظر پور درباره ی شانس کسب سهمیه در ادامه این گفت و گو از نگاه مثبت سخن گفت و افزود: پیش از رقابت های هلند نگاه فدراسیون به من به دلیل سرباز بودنم و نداشتن تمرینات مداوم، نگاهی ضعیف بود ولی خداراشکر نتیجه خوبی را به دست آوردم و ان‌شاءالله با همین نگاه مثبت برای ورودی المپیک برزیل هم نتیجه خوبی را به دست خواهیم آورد.

نظرپور که در رقابتهای جام آیندهوون هلند در سکوی 10 متر مدال طلا را به دست آورده است مسابقات را اینگونه ارزیابی کرد: سطح کمی و کیفی این رقابتها خوب بود و این مسابقات از بزرگترین رویدادهای بین المللی شیرجه اروپا بود که 18 کشور به همراه 36 تیم باشگاهی در این رویداد حضور داشتند.

او که توانسته رکورد خود را حدود 40 نمره در این رقابت ها افزایش دهد نوع تمرینات و برنامه ریزی مربی تیم را عامل این موفقیت دانست و افزود: رکورد سابق من معمولا 340 بود ولی در این رقابتها رکورد 378 را به دست آوردم.

نظرپور با بیان این که رکورد ورودی المپیک معمولا بین 400 تا 420 متغییر است، امیدوار است اگر شرایط در روز مسابقات مهیا باشد و روز، روز او باشد رکورد 400 را به دست آورد و به سهمیه المپیک برسد.

وی در پایان ادامه داد: با وجود اینکه من در سه متر تخصصی نداشتم ولی آقای خبیری نژاد این اجازه را به من دادند تا برای کاهش استرس در مسابقه ی اصلی 10 متر، در رقابتهای سه متر هم شرکت کنم.

به گزارش ایسنا، تیم ملی شیرجه در رقابت های جام آیندهوون هلند که روزهای 15 تا 18 بهمن ماه سال جاری برگزار شد توسط حمید کریمی و مجتبی علیپور در ماده ی سه متر هماهنگ دونفره و شهنام نظرپور در سکوی 10 متر دو مدال طلا و توسط مجتبی ولی‌پور در شیرجه از تخته یک متر مدال نقره را به دست آورد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied