شمانیوز
شما نیوز

فرانسه به دنبال قطعنامه‌ جدید شورای امنیت برای بروندی است

فرانسه در حال رایزنی با اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره متن یک قطعنامه جدید است که باعث تقویت مداخله بین المللی در کشور ناآرام بروندی خواهد شد.

فرانسه در حال رایزنی با اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره متن یک قطعنامه جدید است که باعث تقویت مداخله بین المللی در کشور ناآرام بروندی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این در حالی است که متیو رایکرافت، سفیر انگلیس در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید بر مساله تشدید خشونت‌ها در کشور بروندی تمرکز کند تا جلوی جنگ در این کشور را بگیرد.

این در حالی است که سازمان ملل برآورد کرده از زمان آغاز اعتراضات در بروندی علیه تصمیم پی‌یر نکورونزیزا، رئیس جمهور این کشور برای سومین کاندیداتوری‌اش برای ریاست جمهوری بر خلاف محدودیتهای قانون اساسی، بیش از 230 هزار نفر از مردم بروندی به کشورهای همسایه فرار کرده و بالغ بر 430 نفر نیز در خشونت‌ها کشته شدند.

ماه گذشته میلادی مقام‌های کشورهای عضو شورای امنیت به بروندی سفر کردند تا با نکورونزیزا ملاقات کرده و تقاضای گفت‌وگوی سیاسی و افزایش حضور نیروهای بین المللی در بروندی را مطرح کنند.

فرانسوا دولاتر، سفیر فرانسه در سازمان ملل گفت: به زودی در شورای امنیت یک قطعنامه جدید مطرح خواهد شد که هدف آن کمک به کاهش خشونت‌ها و تنش‌ها در بروندی و برگزاری یک گفتگوی فراگیر در این کشور و همچنین تقویت حقوق بشر در آن خواهد بود.

وی گفت: استقرار صلحبانان سازمان ملل در بروندی یک ایده ثمربخش به طور بالقوه خواهد بود.

همچنین رایکرافت گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید با اتحادیه آفریقا و جامعه کشورهای شرق آفریقا در زمینه میانجی‌گری و مسئله ناظران در بروندی و دیگر جوانب که می‌توان در آن عنصر امنیتی را نیز لحاظ کرد، همکاری کند.

وی افزود: ضروری است بخشی از تمرکز ما بر مسئله بروندی مربوط به تقویت حضور سازمان ملل در این کشور باشد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied