شمانیوز
شما نیوز

قالیباف: وقتمان را به حاشیه‌هایی که هیچ خاصیتی ندارد، اختصاص نمی‌دهیم

شهردار تهران ضمن گلایه از انتشار فیلم کارواش از برخورد با مأموران متخلف در حادثه کارواش خبر داد.

شهردار تهران ضمن گلایه از انتشار فیلم کارواش از برخورد با مأموران متخلف در حادثه کارواش خبر داد.

به گزارش خبرنگار«شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، محمدباقر قالیباف در حاشیه بهره‌برداری از ایستگاه متروی میرزای شیرازی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: براساس قولی که به مردم داده‌ایم هرماه شاهد افتتاح یک ایستگاه مترو در پایتخت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در اسفندماه نیز خط ویژه مترو فرودگاه مهرآباد مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: این خط ویژه خاص با ورود واگن‌های خاصش مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده روزانه بیش از 70 هزار سفر در این خط ویژه صورت می‌گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه اولویت شهرداری تهران همچنان توسعه مترو است، ادامه داد: امیدواریم خط هفت مترو نیز سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و برگ زرین دیگری در کارنامه مدیریت شهری باشد.

قالیباف درباره کاهش هزار میلیاردی بودجه سال آتی شهرداری که توسط اعضای شورای شهر صورت گرفت نیز گفت: ردیف‌های بودجه تغییری نکرده و شورا با توجه به منابع درآمدی، این کاهش بودجه را محقق کرده‌اند؛ اما نگران کاهش عملیات‌های عمرانی در شهر تهران نیستیم و امیدواریم سال آینده منابع درآمدی شهرداری تهران افزایش یابد و با گشایش مالی حتما متمم بودجه‌ای را به صحن شورای شهر خواهیم آورد.

وی درباره حادثه کارواش سعادت آباد نیز با بیان اینکه روز گذشته این موضوع در شورای شهر بررسی شده است، اظهار کرد: باید عنوان کنم که اعضای هیات مدیره مسجد قدس افرادی معتمد و قابل احترام هستند که چندین بار نیز با بنده جلسه داشتند اما این زمین براساس قوانین متعلق به شهرداری است و پهنه آن نیز مشخص شده که شهرداری تهران نسبت به واگذاری این زمین به سازمانی دیگر اقدام کرده و باید این زمین را در اختیار آن سازمان قرار می‌دادیم.

شهردار تهران با بیان اینکه چهارشنبه هفته گذشته قبل از وقوع حادثه، مأموران اجرایی شهرداری تهران با وجود ارائه اخطارهای گوناگون برای اجرای حکم به محل رفتند، گفت: متاسفانه متصرفان اقدامات غیرقانونی انجام داده و مأموران شهرداری را مورد ضرب و شتم قرار داده و به خودروی آنها خسارت وارد کردند؛ اما هیچ‌کسی به آن اشاره نکرد تا اینکه دو شب بعد از این اتفاق که ماموران برای اجرای حکم رفتند متصرفان آماده بوده و درگیری صورت می‌گیرد.

قالیباف با بیان اینکه ماموران شهرداری با حالت تهاجمی وارد کارواش شده که این رفتار قابل قبول نیست، گفت: ماموران اجرای حکم شهرداری می‌توانستند با رفتاری بهتر و مدیریت شده وارد کارواش شوند و قطعا با این افراد برخورد می‌شود، چراکه این افراد در این خصوص خطا کرده‌اند.

وی عنوان کرد: یک خبرگزاری که خبرنگار یا گزارشگری در آنجا داشته مستندسازی کرده و یک بخش‌هایی از گزارش را حذف و موضوعی برای رسانه‌های خارجی درست می‌کند و این در حالی است که این رسانه را به عنوان رسانه منصف می‌داند.

شهردار تهران افزود: بابت این حضور تهاجمی که کاملا خطا بوده است با ماموران برخورد می‌کنیم اما شهرداری مکلف است به وظایف قانونی خود عمل کند.

قالیباف همچنین درخصوص اجرای حکم دیگری در منطقه 5 نیز گفت: از جزییات این اتفاق خبر ندارم.

عده‌ای با حل مشکلات مردم مخالف هستند

شهردار تهران با انتقاد ازعملکرد برخی منتقدان گفت: ظاهرا عده‌ای با کار کردن و حل مشکلات مردم مخالف هستند.

قالیباف همچنین صبح امروز در آیین افتتاح نودوششمین ایستگاه مترو میرزای شیرازی با بیان اینکه برای برخی افراد به دلیل جنس خاک و سختی کار، ساخت خط 3 مترو به خصوص در مناطق جنوبی تهران امری غیرقابل تصور بود، افزود: در حال حاضر ساخت خط 7 به ویژه در مناطق مولوی و قیام که با مشکلات فراوانی نیز روبه‌رو است، قابل پذیرش نیست، چراکه به دلیل سختی کار شاهد پیشرفت‌های سانتی‌متری هستیم، اما ما در راستای ارتقای فرهنگ مردم و توسعه عدالت اجتماعی، ساخت مترو را با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم؛ چراکه معتقدیم مترو در گسترش عدالت اجتماعی نقش بسزایی ایفا می‌کند و همه مردم از یک وسیله با یک قیمت استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در دولت قول داده‌اند که تعداد واگن‌ها اضافه شود، تصریح کرد: براساس قانون هر مسافری که از مترو استفاده می‌کند، حداقل 13 سنت در کاهش مصرف سوخت اثرگذار است و از آنجایی که توسعه مترو کمک زیادی به اقتصاد می‌کند، امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته با دولت، با اضافه کردن واگن‌ها بتوانیم استفاده از مترو را افزایش دهیم؛ چراکه معتقدیم با اتکا به زیرساخت‌های فعلی و تنها با اضافه کردن واگن، می‌توانیم حجم مسافران را دو برابرافزایش دهیم و امیدواریم طی 14 الی 15 ماه آینده شاهد افزایش دو برابری مسافران در مترو باشیم.

شهردار تهران با اشاره به برخی حواشی ایجاد شده درخصوص اقدامات شهرداری تهران طی روزهای اخیر و تأکید بر اینکه ما با آغوش باز از هر انتقادی استقبال می‌کنیم، گفت: در خبرها، گزارشات و شبکه‌های اجتماعی افرادی خاص موضوعاتی را مطرح می‌کنند که ما به دنبال پاسخگویی به جزییات این خبرها نیستیم چراکه عهد ما با خدا و مردم است و سعی داریم به جای پرداختن به حواشی در راستای رضای خدا کار کنیم و وقت‌مان را به حاشیه‌هایی که هیچ خاصیتی ندارد، اختصاص ندهیم.

قالیباف با اشاره به بحث جمع‌آوری دستفروشان مترو ادامه داد: دستفروشی در مترو تنها مختص مترو تهران نیست بلکه از نیویورک تا مسکو، توکیو تا لندن این معضل اجتماعی در متروی تمامی شهرها دیده می‌شود و دستفروشی یکی از واقعیت‌های همه متروهای دنیا است که قطعا باید آن را مدیریت و با آن مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری یک سال و اندی موضوع دستفروشی را مورد مطالعه و بررسی قرار داد، اظهار کرد: چند ماهی است که با کمک پلیس و... بحث جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان در دستور کار قرار گرفته است و جالب است بدانید رسانه‌هایی که همیشه منتقد هستند و در گذشته می‌نوشتند که شهردار کجایید؟ شهرداری خواب است و به ما می‌گفتند شهرداری کار بلد نیست، حالا در حمایت از دستفروشان بلند شده و می‌گویند که آیا شهرداری انصاف ندارد؟ دستفروشان شغل ندارند، پیشنهاد می‌کنیم بروید سوابق این رسانه‌ها را ببینید.

شهرداری تهران با بیان اینکه ما مدیران نیز انسان هستیم و نسبت به افرادی که شغل ندارند حساس هستیم، افزود: بروید به مسئولانی که در راستای ایجاد شغل وظیفه دارند، این سخنان را بگویید.

قالیباف با اشاره به ساماندهی دستفروشان بازار بزرگ نیز گفت: وقتی دستفروشانی در مسیر غیرقانونی فعالیت کرده و مزاحمت‌های بسیار بدی را درست می‌کنند، حالا شهرداری آنها را سازماندهی کرده و برای آنها مکان‌هایی را در نظر گرفته تا هرکسی تحت عنوان دستفروش کار خلاف عفت عمومی، موادمخدر، مزاحمت نوامیس و... انجام ندهد، اما باز هم برخی معترضند و گویا ظاهرا عده‌ای با کار کردن و حل مشکل مخالفند چراکه هرکاری که می‌کنیم حرفی می‌زنند اما مطمئن هستیم مردم فکورتر، دقیق‌تر و ... هستند تا حرف‌های نسنجیده برخی که برخاسته از مسائل سیاست‌زدگی است و آبشخوری غیر از مصلحت دارد را قبول کنند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied