شمانیوز
شما نیوز

امام(ره) به ملت ایران راه دشوار و طولانی آزادی و عدالت را نشان داد

محمد جواد آسایش، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در جمع ایرانیان ساکن قطر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به همه حاضران و ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه آزادی‌خواهان جهان تبریک گفت.

محمد جواد آسایش، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در جمع ایرانیان ساکن قطر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به همه حاضران و ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه آزادی‌خواهان جهان تبریک گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن کامل سخنرانی سفیر ایران در دوحه بدین شرح است:

22 بهمن ، یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت ایران است و این روز مبدل به یک روز فراموش نشدنی و بزرگ برای ایرانیان شده است.

در واقع در تمامی فرهنگها و آداب مردمان جهان رایج است که بزرگترین روز تاریخ کشور خود را پاس می دارند. بنا به فرهنگ هر کشور، آن روز بزرگ و تاریخی گرامی داشته می شود و نسل به نسل و سینه به سینه ، منتقل می شود تا آیندگان قدر آن روز را بدانند. قریب به اکثریت کشورهای جهان ، بزرگترین روز تاریخی خود را روز استقلال خود می دانند و برای آن احترام قابل ملاحظه ای قائل می باشند، ملت ایران اسلامی نیز در روز 22 بهمن سال 1357 به رهبری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه موفق شد بر حکومت مستبدانه 2500 ساله شاهنشاهی فائق آید. بنابراین همواره باید این روز بزرگ را به نیکی و بزرگی پاس بداریم.

در دوران معاصر، 22 بهمن ، روز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ، حادثه مهم و حیرت انگیزی برای جهانیان بود. این حادثه بزرگ قرن ، از یک سو معادلات سیاسی استکبار را در ادامه سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان بر هم زد و از سوی دیگر یکی از استوارترین رژیمهای وابسته را ریشه کن ساخت و در کشور ایران با اهمیتی که از نظر استراتژیکی و اقتصادی برای قدرتهای بزرگ جهان داشت ، نحولی سیاسی - مردمی و عظیم به وجود آورد و یک بار دیگر اسلام به عنوان قدرت تعیین کننده در جهان مطرح شد و چشم انداز وحدت جهان اسلام و ایستادگی در برابر استعمار کهنه و نو، ایجاد قطب سیاسی جدید در جهان، چشم انداز فرو ریزی رژیمهای وابسته و تحمیلی را در سرزمینهای پر نعمت اسلامی ، در برابر دیدگان مشتاق بیش از یک میلیارد مسلمان پدیدار نمود و موجی از وحشت و اظطراب در دلهای جهانخواران پدید آورد.

عوامل موثر در پیروزی انقلاب در 22 بهمن

پیروزی شکوهمند 22 بهمن 57 ، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- ایمان به خداوند متعال.

2- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه، امام خمینی رحمه الله علیه.

3- اتحاد و همبستگی همه اقشار ملت.

4- استقامت و پایداری در راه خدا.

انقلاب اسلامی ایران با فریاد رسا و خاموش نشدنی امام خمینی آغاز شد. در جامعه طبقاتی و ستم دیده ایرانی که ثروتمندان و قدرتمندان از برخاستن صدای مردم جلوگیری می کردند، ناگهان پیام حیات بخش این فقیه و متفکر بزرگ ، ظالمین را رسوا نموده و آزادی را به ارمغان آورد.

شخصیت بزرگ و عزم خلل ناپذیر او راه گشای انقلاب اسلامی بود که پدیده ای واقعا تاریخی است. در کشوری که قرنها در فراق و هجران آزادی و استقلال بسر می برد، امام خمینی حصارهای ترس و وحشت را فرو ریخت و فرهنگ تسلیم را مردود و راه خدایی را به مردم نشان داد. امام خمینی بنیانگذار ، رهبر ، معلم و پدر انقلاب اسلامی است که یکی از عظیم ترین پدیده های دینای مدرن به شمار می رود.

امام خمینی انقلاب اسلامی را آغاز نموده و از این طریق به عمر دوهزارو پانصد ساله نظام شاهنشاهی ایران پایان داد. در زمان تبعید در عراق اصول حکومت اسلامی را تدریس می نمود و به عنوان رهبر مذهبی سالهای متمادی مردم را به بازگشت به اسلام تشویق و ترغیب می کرد. امام به ملت ایران راه دشوار و طولانی آزادی و عدالت را نشان داد. وی قادر بود در تنگناهای تاریخی مسیر واقعی را برای مردم ترسیم نماید.

ما همه ساله در چنین روزی این عید و رویداد بزرگ را جشن می گیریم ، این انقلاب شکوهمند علیرغم توطئه ها و نقشه های اهریمنی همچنان ، روز به روز به راه خود به منظور تحقق پیشرفت و شکوفایی در کلیه زمینه های سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، تکنولوژی به رهبری مقام معظم حضرت آیت الله خامنه ای حفظه الله و تلاش های گسترده وبی وقفه جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب اسلامی ایران از زمان روی کار آمدن و عهده داری پست ریاست جمهوری به ویژه در راستای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته ای و نیز کوشش در جهت توسعه مناسبات فیمابین در سطح منطقه ای ، عربی ، اسلامی و بین المللی ادامه می دهد بطور که تهران پایتخت ایران مقصد مهم بسیاری از هیئت ها و رفت و آمدها در سطح جهانی شده است.

جمهوری اسلامی ایران از دیرباز روابط مستحکم و پیوندهای تاریخی عمیق و گسترده با کشور برادر قطر و ملت شریف و مهمان نواز آن به ویژه در سطح دو جانبه داشته و همچنان دارد و این روابط بر اساس برادری و مودت و همکاری مشترک مبتنی بر اصول حسن همجواری و احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر استوار است و این رویه مرهون سیاست حکیمانه و عزم و اراده رهبران دو کشور برادر می باشد.

ما در این شرایط حساس و بغرنج نیاز مبرمی به وحدت و انسجام و تفاهم و گفت‌وگوهای فیمابین و مقابله رویاروئی با انواع چالش هایی که فراروی ماست ، داریم به ویژه در مورد مبارزه با تروریستی که در جهان گسترش و ترویج یافته است.

اینجانب در پایان مجددا از یکایک شما حاضران گرامی بخاطر شرکت در این مراسم شکوهمند تقدیر و تشکر می نمایم و صحت و سلامتی و موفقیت و سعادت برای همه شما و نیز عزت و سربلندی روزافزون و الفت و مهربانی و تحبیب قلوب بین افراد امت اسلامی را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied