شمانیوز
شما نیوز

راه‌اندازی پرواز تهران - آستاراخان با اختصاص یارانه صادراتی

رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: از چهارم اسفند امسال با اختصاص سومین بسته یارانه‌ای حمل‌ونقل به راه‌اندازی خطوط منظم هوایی تهران - آستاراخان - تهران، این پرواز برقرار می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: از چهارم اسفند امسال با اختصاص سومین بسته یارانه‌ای حمل‌ونقل به راه‌اندازی خطوط منظم هوایی تهران - آستاراخان - تهران، این پرواز برقرار می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، ولی ا... افخمی‌راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت -گ فت: این سازمان از محل 50 میلیارد تومان مشوق‌های غیرنقدی که برای رونق‌بخشی به صادرات و ایجاد زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است، طی تفاهم‌نامه‌ای با شرکت هواپیمایی تابان، خطوط منظم هوایی تهران‌ - آستاراخان - تهران را به راه انداخت تا تجار و بازرگانان را در افزایش صادرات به روسیه و سهم‌خواهی از این همسایه شمالی کمک کند.

وی با استناد به این تفاهم‌نامه گفت: شرکت تابان در ازای دریافت یارانه‌ حمل‌ونقل به میزان تقریبا سه میلیارد و 380 میلیون تومان معادل 25 درصد هزینه کل سفرهای انجام شده متعهد است از چهارم اسفندماه سال جاری به مدت شش ماه از مبدأ فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد فرودگاه بندر آستاراخان روسیه و برعکس، خدمات خطوط پروازی را به صورت منظم و بدون وقفه به تجار و بازرگانان ارائه دهد.

به گفته افخمی‌راد، این پروازها هر هفته دو بار با هواپیماهای MD-88 و با ظرفیت 160 صندلی صورت می‌گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به رویکرد این وزارتخانه در تسهیل صادرات و رفع موانع تجاری اشاره و تاکید کرد: در خرداد ماه امسال همزمان با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه و به منظور سهم‌خواهی از بازار این کشور، خطوط منظم دریایی از بنادر شمالی کشور به مقصد آستاراخان روسیه احداث شد و اکنون با ایجاد خطوط هوایی به مقصد آستاراخان و اختصاص یارانه به آن، صادرات به روسیه بیش از پیش تسهیل می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیش از این هیچ پروازی به مقصد آستاراخان صورت نمی‌گرفت، خاطرنشان کرد: حالا تجار و صادرکنندگان می‌توانند به راحتی و با توجه به زمان‌بندی‌های انجام شده، کالاهای خود را با کشتی به بندر روسیه ارسال کنند و خود نیز با استفاده از خطوط هوایی عازم آستاراخان شوند.

افخمی‌راد در پایان بر نقش بخش خصوصی در تضمین ثمربخشی زیرساخت‌های صادراتی تاکید و تصریح کرد: استقبال و استفاده حداکثری بخش خصوصی از زیرساخت‌های ایجاد شده، عامل موفقیت و پیشبرد بیشتر اهداف صادراتی است؛ امیدواریم تجار و بازرگانان با توجه به درخواست‌هایی که برای راه‌اندازی خطوط هوایی و دریایی ایران روسیه داشتند از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی تابان نیز به پایگاه خبری سازمان توسعه تجارت گفت: این خطوط در صورت استقبال صادرکنندگان قابلیت افزایش را خواهد داشت.

خلبان محمد حسن روحی در مورد برنامه حرکتی این خطوط گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان توسعه تجارت به امضا رسیده است زمان‌بندی پروازهای شرکت تابان در روزهای سه‌شنبه و جمعه ساعت 10 صبح از تهران به آستاراخان و ساعت 14 (به وقت تهران) از آستاراخان به تهران است.

وی در مورد هزینه خرید بلیت این پروازها نیز اظهار کرد: بلیت رفت و برگشت تهران آستاراخان بسته به چهار کلاس پروازی بین یک میلیون و 100 هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان نرخ گذاری شده است.

معاون بازرگانی شرکت تابان در مورد چگونگی بهره‌مند شدن از تخفیفات یارانه‌ای این پروازها نیز گفت: شرکت تابان موظف است بدون محدودیت و با احتساب تخفیفات، بلیت‌های پرواز را در اختیار تجار و بازرگانانی قرار دهد که از سازمان توسعه تجارت معرفی‌نامه دارند و در این سفرها هیچ محدودیت برای تعداد تجار وجود ندارد.

وی سودآور شدن خطوط پروازی به آستاراخان را به وابسته به میزان استقبال بازرگانان دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون خطوط پرواز به روسیه به صورت منظم و دائمی به دلیل عدم توجیه اقتصادی برقرار نبوده است، حتی پرواز به مسکو و سن پترزبورگ نیز به صورت فصلی و در تابستان صورت می‌گرفت؛ اما اکنون با توجه به هدف‌گذاری برای افزایش صادرات به این کشور، پرواز به مقصد آستاراخان به راه افتاده که اگر تجار از آن به نحو احسن استفاده کنند، در اقدامات بعدی تعداد پروازها و میزان اعمال تخفیفات افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، این سازمان در حالی سومین بسته یارانه حمل و نقل را به راه‌اندازی خطوط منظم هوایی تهران آستاراخان تهران اختصاص داده است که در خرداد ماه سال جاری در نخستین اقدام، خطوط منظم دریایی از بنادر شمالی به مقصد آستاراخان روسیه و اکتائو قزاقستان احداث شده بود. بسته دوم مشوق های غیرنقدی سازمان توسعه تجارت نیز صرف ایجاد خطوط منظم دریایی از بندر شهید رجایی به بندر صحار عمان شد که این خطوط از 15 بهمن ماه شروع به کار کرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied