شمانیوز
شما نیوز

تاکید کشورهای عضو ناتو بر تسریع روند مبارزه با داعش

کشورهای عضو ناتو با صدور بیانیه مشترکی بر ضرورت تسریع روند مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش تاکید کردند.

کشورهای عضو ناتو با صدور بیانیه مشترکی بر ضرورت تسریع روند مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بیانیه مشترک وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که در بروکسل با حضور 28 کشور صورت گرفت بر ضرورت بازنگری تلاش‌های صورت گرفته برای تسریع روند مبارزه با داعش در عراق و سوریه تاکید شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما باید تلاش‌های بیشتری برای تضمین شکست داعش و بازگرداندن ثبات به عراق و سوریه انجام دهیم و دولت‌ها به همکاری با یکدیگر علیه داعش پایبند هستند و این روند را سرعت می‌بخشند.

در این بیانیه مشترک که از سوی وزرای دفاع بلژیک‌، بحرین‌، کانادا‌، دانمارک‌، فنلاند‌، فرانسه‌، آلمان‌، مجارستان‌، عراق‌، ایتالیا‌، اردن‌، کویت‌، مراکش‌، هلند،‌نیوزلند‌، نروژ‌، لهستان‌، پرتغال‌، قطر‌، رومانی‌، عربستان‌، اسپانیا‌، سوئد‌،ترکیه ‌،امارات‌، آمریکا و انگلیس صادر شد آمده است: ما از تلاش‌های نیروهای امنیتی عراق از جمله پیش‌مرگ‌ها و قبایل سنی و نیروهای میانه رو مخالف سوری که با داعش مبارزه می‌کنند قدردانی می‌کنیم و معتقدیم که این پیروزی‌ها نقطه عطفی در حملات علیه داعش به شمار می‌آید.ما از کشورهایی که نقش غیرسازنده در جنگ علیه داعش و روند صلح در سوریه دارند می‌خواهیم به نقش سازنده خود بپردازند.

در بیانیه مشترک کشورهای عضو ناتو آمده است: ما از اهداف طرح مبارزه با داعش کاملا حمایت می‌کنیم و پایبندی دولت‌هایمان را به همکاری در این روند اعلام می داریم ما معتقدیم روند مبارزه با این گروه وحشی باید تسریع پیدا کند.

در این بیانیه تاکید شده است: باید قدرت پوشالی داعش به پایین‌ترین درجه آن تضعیف پیدا کند و این مساله در رقه و موصل اهمیت بیشتری دارد و زیرساخت‌های داعش در این مناطق باید همچنان مورد هدف قرار بگیرد. ما همچنین از کشورهایی که به ارائه کمک برای آموزش نیروها و حمایت مالی اقدام می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

در بیانیه مذکور آمده است: ما معتقدیم که حملات نظامی بخش مهم تلاش ما برای از بین بردن داعش است اما در عین حال برای تضمین پیروزی پایدار کافی نیست و می خواهیم اقدامات غیر نظامی برای ایجاد شرایط تحقق ثباث در منطقه انجام شود.ما بر سر یک سری نیازهای ثابت برای گسترش تلاش‌های علیه داعش توافق کردیم و از برگزاری کنفرانس روسای ستادهای مشترک ارتشهای کشورهای عضو ناتو و کنفرانس تقویت قدرت ناتو که طی چهار هفته آینده برگزار میشود استقبال می کنیم همچنین بر سر بازنگری نظام مند طرح ناتو توافق کردیم و قرار است این نشست یک بار دیگر قبل از پایان سال برگزار شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied