شمانیوز
شما نیوز

توضیح شهرداری درباره قطع درختان میدان مشق

قائم‌مقام شهردار منطقه 12 توضیحاتی را در مورد جابجایی درختان میدان مشق ارائه کرد.

قائم‌مقام شهردار منطقه 12 توضیحاتی را در مورد جابجایی درختان میدان مشق ارائه کرد.

سعادتی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به برخی اخبار و انتشار فیلمی مبنی بر قطع درختان در میدان تاریخی مشق و باغ ملی گفت: عملیات عمران، بهسازی و مرمت میدان تاریخی مشق اعم از عمارت قزاقخانه، سردرباغ ملی و ... در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با توجه به حضور حداکثری مردم و تبدیل این میدان به فضای شهری در فاز انتهایی ساماندهی، اقدام به پالایش و مناسب سازی درختان و پوشش گیاهی کرده‌ایم، گفت: با توجه به اینکه برگ درختان نیازمند ویرایش و مناسب سازی بودند و از آنجایی که در فصل جاری این درختان در خواب زمستانی هستند، اقدام به جابجایی این درختان شده‌ است.

قائم مقام شهردار منطقه 12 با بیان اینکه جابجایی این درختان زیر نظر سازمان‌ پارک‌های شهرداری تهران و به صورت کاملا تخصصی در حال انجام است، اظهار کرد: شهرداری تهران نه تنها نسبت به قطع هیچ درختی اقدام نکرده بلکه در حال ویرایش و جابجایی این درختان است.

سعادتی با اشاره به طراحی نور و استقرار مبلمان خاص و فاخر در میدان تاریخی مشق گفت: پوشش گیاهی این منطقه از گونه‌های فاخر متناسب با فضای این میدان کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ریشه پوشش گیاهی جدید به ساختمان‌های تاریخی آسیب وارد نکرده و ارتفاع آن شرایط مناسبی را برای نورپردازی فراهم خواهد آورد، گفت: قاعدتا گونه مناسب تری برای میدان مشق کاشته خواهد شد. قائم مقام شهردار منطقه 12 افزود: شهرداری هیچ گونه درختی را در میدان مشق قطع نکرده و اخبار منتشر شده در این خصوص کذب است.

وی افزود: 47 اصله درخت توت از زمین میدان مشق خارج و 250اصله درخت چنار در یک سایز و ارتفاع در میدان مشق کاشته خواهد شد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied