شمانیوز
شما نیوز

رئیس سنای هائیتی به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب شد

اکثریت قانونگذاران پارلمان هائیتی امروز(یکشنبه) رئیس سنا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب کردند.

اکثریت قانونگذاران پارلمان هائیتی امروز(یکشنبه) رئیس سنا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چند روز پیش میشل مارتلی، رئیس جمهور سابق هائیتی از سمتش استعفا داد و به این ترتیب پست ریاست جمهوری را خالی گذاشت. تعیین ژوسلرم پریور، رئیس سنای پارلمان هائیتی به عنوان رهبر دولت موقت این کشور باعث کاهش تنشها در این کشور که اخیرا در آستانه بحران سیاسی قرار گرفته، خواهد شد.

اوایل امروز پریور از سوی قانونگذاران پارلمان هائیتی به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب شد و بعد از نشستی طولانی در پارلمان به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد. او یکی از سه کاندیدایی است که برای تعیین دولت موقت هائیتی که انتظار می رود 120 روز عمر داشته باشد معرفی شده بودند.

او در این سمت جدید بیشتر یک کارگزار قدرت خواهد بود که از قدرت کافی برای کاهش اختلافات سیاسی که عامل بدون رئیس جمهور ماندن این کشور و ناقص بودن پارلمان بوده‌اند برخوردار است. در حال حاضر اوانز پُل نخست وزیر هائیتی همچنان در سمتش باقی می ماند اما پریور و قانونگذاران هائیتی قرار است در روزهای آینده یک مقام شماره دو را نیز تایید کنند.

پریور در سخنرانی کوتاهی خطاب به قانونگذاران هائیتی پیش از رای گیری نهایی وعده داد یک دولت موقت را که باعث تقویت اعتماد در داخل همه بخش های جامعه این کشور خواهد شد رهبری کند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied