شمانیوز
شما نیوز

بی تحرکی بازار مسکن ادامه دارد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک کارشناس مسکن گفت: افق روشنی در بازار مسکن دیده نمی شود و روند رکودی در این بازار ادامه خواهد داشت و تا زمانی که قدرت خرید برای خریداران پیش نیاید مشکلات این حوزه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): محمد وطن‌پور، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: با شروع سال جدید تحرکی در این حوزه ایجاد نشده و رونقی در روند بازار دیده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که خریداران قدرتی برای خرید ندارند، تصریح کرد: این بازار دیگر بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاران نیست، چرا که نمی‌توانند سودی از آن ببرند.

این کارشناس مسکن با اشاره به این‌که از لحاظ مصرفی قدرت خرید مردم کاهش یافته است، گفت: این میزان کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان واقعی تاثیر فراوانی در روند بازار مسکن داشته است.

وطن‌پور تاکید کرد: تا زمانی که میزان مناسب معامله در این حوزه پیش نیاید و قیمت‌ها به سطح مناسبی نرسد، روند بازار به شکل فعلی ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت: مولفه‌های اقتصادی با روند مذاکرات قابل تغییر است و می‌تواند در بازار‌های سرمایه‌گذاری تاثیر داشته باشد.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که روند این مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن فقط ممکن است در املاک تجاری تاثیر ملموسی داشته باشد، گفت: اما به‌طور کلی تحرکی در بازار ایجاد نخواهد کرد.

وطن‌پور تاکید کرد: تحرک در بازار مسکن می‌تواند منوط به اجرای طرح‌هایی از قبیل افزایش میزان وام خرید مسکن و لیزینگ مسکن باشد. در این صورت قدرت خرید مصرف‌کنندگان واقعی در این حوزه افزایش می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش میزان اجاره‌بها اظهار کرد: قیمت اجاره با ارزش‌گذاری روی خانه تعیین می‌شود و با توجه به این‌که در بازار خرید تحرکی وجود ندارد تغییرات قیمتی در میزان اجاره‌بها به تغییرات سپرده‌های بانکی و میزان سود مربوط می‌شود.این کارشناس مسکن خاطر نشان کرد: افق روشنی در بازار مسکن دیده نمی شود و روند رکودی در این بازار ادامه خواهد داشت و تا زمانی که قدرت خرید مناسبی برای خریداران پیش نیاید مشکلات این حوزه ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied