شمانیوز
شما نیوز

سه محصول جدید ایران‌خودرو عرضه می‌شود

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو حضور مداوم در بازار جهانی را نشان دهنده کیفیت در خودروهای تولیدی دانست و گفت: با تحقق صدور 30 درصد تولیدات در یک برنامه سه تا پنج ساله، ایران خودرو از ارز دولتی بی نیاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

هاشم یکه زارع تولید صنعت خودروی کشور در سال 1404 را سه میلیون دستگاه ذکر کرد که یک میلیون دستگاه آن صادر می شود و گفت: با تولید یک میلیون و 800 هزار از سه میلیون دستگاه هدف گذاری شده برای سال 1404 که مستلزم فراخوان سرمایه گذاری روی صنعت قطعه سازی و ظرفیت سازی است، سهم 54 درصدی ایران خودرو از بازار داخل، به 60 درصد افزایش می یابد.

ایسنا نوشت: وی تکیه بر توان جوانان و مهندسان داخلی در طراحی و توسعه محصولات را یک الزام ذکر کرد و گفت: مستقل شدن در این بخش، رویکرد شرکت های خارجی را با ما تغییر می دهد و رابطه از حالت استکباری خارج می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، از رشد فعالیت مرکز تحقیقات و توسعه محصولات ایران خودرو خبر داد و گفت: بنای ما بر این است که از توان شرکتهای کوچک که با حمایت ایران خودرو ایجاد خواهند شد، در جهت تحقق اهداف خودروساز شدن بهره ببریم.

یکه زارع از عرضه سه محصول جدید با فواصل زمانی شش ماهه خبر داد که یکی از آن ها امسال و دیگری اوایل سال آینده عرضه می شوند. سومین محصول جدید در دست انجام است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خواستار گسترش نشستهای مشترک با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری شد و ضمن اظهار امیدواری نسبت به آینده همکاری فی‌مابین، گفت: با اجرای قدم به قدم برنامه های طراحی، صنعت خودرو از مونتاژکاری خارج و باعث افتخار مملکت می شود.

وی خواستار رفع موانع ورود افراد و ایده ها از بیرون به صنعت خودرو شد و برگزاری مسابقه طراحی بدنه توسط ایران خودرو را یک گام بزرگ در این مسیر ذکر کرد و گفت: 3000 طرح در این مسابقه شرکت کردند که 13 مورد و در نهایت سه مورد انتخاب شد و صاحبان طرح پاداش شایسته خود را دریافت می کنند؛ چرا که یک شرکت خارجی برای این کار، حداقل 500 هزار یورو طلب می کند.

یکه زارع خواستار تشکیل یک کارگروه مشترک با معاونت فناوری ریاست جمهوری و برگزاری نشست مشترک میان آن معاونت با معاونت استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو شد و گفت: در دانشگاه ها نیز مجموعه های نوآوری تشکیل خواهیم داد.

دکتر سورنا ستاری - معاون علمی و فناوری رییس جمهوری - در راس هیاتی از مسوولان این معاونت در ایران خودرو حضور یافت و ضمن گفت و گو با مدیریت ارشد این گروه صنعتی برای توسعه همکاری های فی‌مابین، از سالن های تولیدی و مرکز تحقیقات و توسعه محصولات جدید دیدن کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied