شمانیوز
شما نیوز

دیدارهای ساده برای منچسترسیتی و اتلتیکومادرید در اروپا

اتلتیکو مادرید و منچسترسیتی با توجه به قرعه آسان نسبت به دیگر تیم‌های بزرگ از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردارند.

اتلتیکو مادرید و منچسترسیتی با توجه به قرعه آسان نسبت به دیگر تیم‌های بزرگ از شانس بالایی برای صعود به مرحله بعد برخوردارند.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه آخرین شب دیدارهای دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود. کشورهای هلند و اوکراین، میزبان این بازی ها هستند.

دینامونکیف - منچسترسیتی

دیناموکیف پس از تعطیلات زمستانی رقابت هایش را با لیگ قهرمانان اروپا شروع می کند و میزبان منچسترسیتی است. تیم اوکراینی می تواند در این دیدار از وجود هوادارانی که دیدار خانگی گذشته را به علت محرومیت از دست داده بودند بهره ببرد اما سیتی با شکست سنگین پنج بر یک برابر چلسی در جام حذفی و کنار رفتن از مسابقات به استقبال این بازی می رود.

آخرین حضور دینامو در این مرحله به فصل 1999-2000 باز می‌گردد. ربروف که اکنون سرمربی این تیم است در آن زمان مهاجم دینامو بود. نماینده اوکراین پنج بازی آخر خود در لیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها یک گل دریافت کرده است. این موضوع می تواند باعث دلگرمی بازیکنان و هوداران باشد.

دینامو کیف

در مقابل، نتایج سیتی در 6 بازی اخیر متفاوت است. پیش از آخرین بازی در جام حذفی دو شکست پیاپی برابر تاتنهام و لسترسیتی صدرنشین داشت، دو پیروزی مقابل ساندرلند و کریستال پالاس بدست آورد و یک بازی را با تساوی به پایان رساند.

این دو تیم پیش از این تنها در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا و در سال 2011 به مصاف هم رفتند. دیدار رفت را سیتی با یک گل پیروز شد اما در بازی برگشت دو گل دریافت کرد و از این رقابت ها کنار رفت. بازیکن کلیدی دینامو، یارمولنکو است که تاکنون 13 گل و 9 پاس گل داده است. او به تازگی دوران نقاهت خود را پشت سر گذاشته است و احتمالا از ابتدا به میدان برود. فهرست بازیکنان آسیب دیده سیتی بلند است. سمیر نصری، ویلفرد بونی، خسوس ناواس، کوین دی‌بروین و باکاری سانیا از جمله آسیب دیدگان هستند. بازیکن کلیدی تیم شهر منچستر سرخیو آگوئرو 14 گله است.

منچسترسیتی

دینامو در 9 بازی اروپایی خود در خانه گلی دریافت نکرده است. با توجه به این رکورد می تواند نتیجه خوبی در اوکراین کسب کند و به دیدار بعد و صعود امیدوار باشد. از طرفی مانوئل پیگرینی که تاکنون با سرمربی دینامو رو به رو نشده نمی خواهد به زودی این جام را ترک کند.

آیندهوون - اتلتیکو مادرید

اتلتیکو مادرید فینالیست سال 2014 به آیندهوون هلند سفر می کند تا اولین بازی اش در مرحله حذفی لیگ قهرمانان را انجام دهد. میزبان آخرین بار در فصل 07-2006 به این مرحله صعود کرد اما برابر لیوپورل در دو بازی رفت و برگشت شکست خورد. در مقابل اتلتیکو با هدایت دیگو پابلو سیمئونه در چند سال اخیر پیشرفت کرده است و سال گذشته تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت اما مقابل همشهری خود رئال مادرید حذف شد.

آیندهوون صدرنشین کنونی لیگ یک هلند تنها یک امتیاز با آژاکس فاصله دارد. آنها تاکنون یک بار و در سال 2015 برابر هراکلس شکست خوردند. تیم هلندی به همراه منچستریونایتد زسکا مسکو و ولفسبورگ در گروه B قرار داشتند و در تمام بازی های خانگی پیروز شدند. آیندهوون هیچ یک از دیدار های خارج از خانه را پیروز نشد و با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم به این مرحله صعود کرد.

اتلتیکو مادرید

اتلتیکو اکنون در جایگاه دوم لالیگا قرار دارد و با بارسلونا صدرنشین هشت امتیاز فاصله دارد. آنها یک امتیاز بیشتر از رئال مادرید کسب کردند. قرمز و سفیدپوشان در سه بازی این فصل خود برابر بارسلونا و مادرید پیروز نشدند. مقابل آبی اناری ها متحمل دو شکست شدند و برابر مادرید به تساوی رسیدند. در لیگ قهرمانان با تیم های بنفیکا گالاتاسرای و آستانه هم گروه بودند و با کسب چهار پیروزی، یک تساوی و باخت خارج از خانه برابر بنفیکا به عنوان گروه اول به این مرحله صعود کردند.

آیندهوون در پنج بازی اخیرش در لیگ، پنچ پیروزی را کسب کرد. در مقابل اتلتیکو، دو پیروزی، دو تساوی و یک شکست در کارنامه اش به ثبت رسیده است. این دو تیم در فصل 09-2008 در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند که اتلتیکو در هر دو بازی و با نتایج دو بر یک و سه بر صفر به پیروزی دست یافت. بازگشت دیگو گودین خبر خوبی برای تیم مادریدی است. او یکی از بازیکنان مهم اتلتیکو محسوب می شود.

آیندهوون

اتلتیکو مادرید شانس بیشتری نسبت به حریف خود دارد اما نباید آیندهوون را دست‌کم گرفت چون این تیم تمام بازی های خانگی مرحله گروهی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied