شمانیوز
شما نیوز

علاقه‌مندم مردم ایران به دیدن آثارم بیایند

یک هنرمند مقیم فرانسه که اولین نمایشگاهش را در ایران برگزار کرده است، گفت: بسیار علاقه‌مندم که مردم ایران به دیدن آثارم بیایند و از نگاه آن‌ها درباره آثارم مطلع شوم.

یک هنرمند مقیم فرانسه که اولین نمایشگاهش را در ایران برگزار کرده است، گفت: بسیار علاقه‌مندم که مردم ایران به دیدن آثارم بیایند و از نگاه آن‌ها درباره آثارم مطلع شوم.

به گزارش ایسنا، مجید حمیدیان در نمایشگاهش با عنوان «دیدار» 20 سال آثار خود را به‌نمایش گذاشته است. او در این نمایشگاه، 65 اثر نقاشی و مجسمه سرامیکی را ارائه کرده که دوره‌های مختلف کاری‌اش را دربر می‌گیرد. نقاشی‌های او که روی بوم و مقوا کار شده‌اند، اغلب ملهم از طبیعت هستند.

نقاشی‌ها و مجسمه‌های سرامیکی حمیدیان در فرهنگ ایرانی ریشه دارند. او لعاب‌های مجسمه‌های سرامیکی‌اش را شبیه کارهای اصفهان انجام داده و در بعضی آثارش از رنگ‌های آبی و طلایی بهره گرفته است. حمیدیان در برخی آثارش، حفره‌های سرخ و اُکر رنگی را در زمینه تیره روی بوم آورده که نمایی آتشفشانی را پیش چشم مخاطب به‌نمایش می‌گذارد، البته او در کنار این‌گونه آثار، نماهایی از طبیعت را نیز به تصویر درآورده و سعی کرده در نخستین نمایشگاه خود در زادگاهش از تمام دوره‌های کاری خود آثاری را انتخاب و مخاطب این روزهای کشورش را با ضرب قلم‌ها، نقطه‌نظرها و سبک‌هایی که تا کنون در خلق آثارش به کار گرفته است، آشنا کند.

حمیدیان که تا کنون چند نمایشگاه در فرانسه برگزار کرده است، درباره برگزاری اولین نمایشگاهش در ایران گفت: بعد از 28 سال اقامت در فرانسه، این اولین نمایشگاه من در ایران است. بسیار علاقه‌مندم که مردم ایران به دیدن آثارم بیایند و از نگاه آن‌ها درباره آثارم مطلع شوم. به همین دلیل، در این نمایشگاه چکیده‌ای از سال‌ها فعالیتم در زمینه نقاشی و مجسمه‌های سرامیکی را به‌نمایش گذاشته‌ام. تعداد آثارم بسیار زیاد است، اما در این نمایشگاه فقط تعداد محدودی از هر دوره کاری‌ام را ارائه کرده‌ام.

او ادامه داد: در این نمایشگاه، نقاشی‌هایی از چهار دوره کاری‌ام شامل تابلوهایی از مناظر مختلف با ابعاد کوچک روی مقوا، کارهای آبستره سیاه و سفید روی بوم، آبستره‌های رنگی ملهم از طبیعت روی بوم و چهار اثر از مجموعه‌ای با عنوان «خورشید می‌میرد» را به تماشا گذاشته‌ام.

این هنرمند همچنین درباره‌ی ابعاد متوسط و کوچک کارهایش، اظهار کرد: تعمدی در انتخاب ابعاد کوچک برای آثارم نداشتم، اما ابعاد کوچک را بیشتر می‌پسندم. البته آبستره کار کردن در فضایی کوچک، کار بسیار مشکلی است و در کارهای بزرگ‌تر، خیلی راحت‌تر فضای آبستره را می‌توان به‌وجود آورد.

حمیدیان ادامه داد: مجسمه‌های سرامیکی من، حیواناتی هستند که زاییده ذهنم هستند و آن‌ها را در سبک «راکو» کار کرده‌ام. راکو، سبکی ژاپنی است که در آن، وقتی کوره هنوز درجه دمای بالایی دارد، اثر را از آن درمی‌آورند و پایین آمدن یک‌باره و آنی درجه حرارت باعث ایجاد شدن ترک‌هایی روی آن می‌شود.

این هنرمند همچنین بیان کرد: بازدیدکنندگان خارجی، بخصوص در فرانسه که گالری‌های هنری بسیار زیادی دارد و علاقه‌مندان به آثار تجسمی به‌شکل حرفه‌ای، این کارها را دنبال می‌کنند، وقتی به بازدید از نمایشگاهی می‌روند، از قبل روی کارها شناخت دارند و چشم‌های‌شان با کار هنری آشناست. آن‌ها در واقع به دیدن اثر هنری عادت کرده‌اند. هدف من از برگزاری این نمایشگاه در ایران نیز این بود که هموطنانم را با آثارم آشنا کنم و بازخورد آن‌ها را نسبت به آثارم بسنجم.

نمایشگاه این هنرمند تا 17 اسفندماه در گالری «مژده» به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان 18 شرقی، شماره 27، واحد 1 میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی