شمانیوز
شما نیوز

احتمال پرچمداری بانوی با حجاب آمریکایی در المپیک

ابتهاج محمد، اولین ورزشکار زن آمریکایی مسلمانی است که با حجاب در بازی‌های المپیک شرکت خواهد کرد.

ابتهاج محمد، اولین ورزشکار زن آمریکایی مسلمانی است که با حجاب در بازی‌های المپیک شرکت خواهد کرد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از نیوریورکر، باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا در دیداری که با مسلمان‌ها داشته است اعلام کرد می‌خواهد ابتهاج یکی از ورزشکارانی باشد که پرچم آمریکا را در المپیک حمل می‌کند. ابتهاج محمد در شهر میپل وود نیوجرزسی متولد شده است. پدر او پلیس مبارزه با مواد مخدر و مادر او معلم بوده است. ابتهاج ورزش‌های سافت بال، تنیس، والیبال و د‌و‌و‌مید‌ا‌نی انجام داده است.

او در این باره گفت: در خانواده‌ ما ورزش انتخابی نیست. تنها می‌توان انتخاب کرد چه ورزشی انجام دهیم. فلسفه خانواده‌ ما این است که با انجام ورزش یک پسر و چهار دختر، این خانواده‌ بهتر می‌توانند با تبعیض مقابله کنند.

مادر ابتهاج در این رابطه می‌گوید: ما آفریقایی آمریکایی و مسلمان نیز هستیم. معلم هستم و می دانم چقدر برای کودکان مهم است که عضوی از یک جامعه باشند. ورزش کردن به بچه‌ها کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانند این کار را انجام دهند.

از آنجایی که ابتهاج مسلمان است، نمی‌تواند از لباس‌های ورزشی معمول تیم‌های ورزشی استفاده کند. او شلوار بگی بلند، بلوزهای آستین بلند و روسری می‌پوشد. او در سن 12 سالگی زمانی که با مادرش از جلوی پنجره کافه تریا یک مدرسه عبور می‌کند می‌بیند که دانش‌آ‌مو‌ز‌ان ورزش خاصی را انجام می‌دهند.

مادر ابتهاج در این باره می‌گوید: نمی دانستم چه ورزشی است اما بچه‌ها لباس کاملا پوشیده به تن داشتند. کلاه داشتند و موهایشان پوشیده بود. بعدها فهمیدم که این ورزش شمشیربازی است. ابتهاج از 13 سالگی شروع به انجام شمشیربازی کرد.

ابتهاج محمد درباره احساسش نسبت به شمشیربازی می‌گوید: در ابتدا نمی دانستم واقعا این ورزش را دوست دارم یا نه. با این حال، بسیار هدفمند بودم. می دانستم باید برای رفتن به کالج بورس بگیرم. بنا‌بر‌این موفقیت در ورزش لازم بود.

ابتهاج با تیم ورزشی دبیرستان خود توانست در دو مسابقه قهرمانی در ایالت شرکت کند. او درباره آن روزها می‌گوید: زمانی که سنم کمتر بود، شمشیربازی ورزش سفید پوست‌ها بود. سیاه پوستانی مثل من این ورزش را انجام نمی دادند. هنگامی که در مسابقات محلی بازی می‌کردم، همه درباره من نظر می دادند. اینکه سیاه هستم یا مسلمان هستم. این مساله مرا اذیت می‌کرد. بعد از حادثه یازدهم سپتامبر، برادر ابتهاج و چند پسر مسلمان از کلاس جدا شدند و به قسمت دیگری از مدرسه برده شدند.

ابتهاج می‌گوید: هنوز هم نمی دانیم چرا این اتفاق افتاد. آن شب‌ها بسیار وحشت زده بودیم. یازدهم سپتامبر بر زندگی ما تاثیر گذاشت. هنگامی که مادرم رانندگی می‌کرد، مردم فریاد می زدند.

ابتهاج توانست از کالج دوک، بورس بگیرد. در این دانشگاه او به تمرین رشته سابر پرداخت. به دلیل آسیب‌دیدگی‌ از ناحیه دست نتوانست در مسابقات انتخابی المپیک 2012 شرکت کند. او در سال 2013 مدال نقره جا‌م جها‌نی را کسب کرد و در مسابقات قهرمانی جهان روسیه در سال‌ 2014 نیز مدال طلای تیمی گرفت. در ماه ژانویه امسال او توانست سهمیه المپیک ریو را کسب کند. ابتهاج اولین زن آمریکایی مسلمانی است که با حجاب در بازی‌های المپیک شرکت خواهد کرد.

دو سال پیش ابتهاج و خواهرش فروشگاه لباس زنانه لوئلا را تاسیس کردند. لباس‌های آنها مناسب زنان مسلمان هستند و به لس آنجلس نیز فرستاده می‌شوند.

ابتهاج می‌گوید: هنگامی که به مسابقات خانگی می روم چون حجاب دارم، بسیاری فکر می‌کنند که من خارجی هستم و از من می پرسند که آیا انگلیسی بلدم یا نه. خلاق هستم، تحصیلکرده‌ام و نماینده کشورم در المپیک هستم اما از من می‌پرسند که به چه کشوری تعلق دارم. خیلی‌ها با من ارتباط چشمی برقرار نمی‌کنند. به عنوان کسی که از نظر نژادی و مذهبی در اقلیت هستم، برایم عادی است که همیشه این‌طور باشد. حملات تروریستی پاریس در سال 2015، جریانات ضد مسلمانان را افزایش داد. یک راننده مسلمان در پتسبورگ مورد حمله قرار گرفت. یک مسجد به آتش کشیده شد. مرکز اسلامی اوماها برای چهارمین بار مورد حمله قرار گرفت. در کوئینز به یک فروشنده مسلمان حمله شد.

یک تحقیق نشان داده است که در آمریکا یک چهارم افراد تصور می‌کنند که نیمی از مسلمانان ضد آمریکایی هستند. ابتهاج می‌گوید: نمی‌توانم دیر وقت در خیابان راه بروم یا دوستانم را شب‌ها ببینم. روزهای سختی را می گذرانیم. بسیاری از اقلیت‌ها حتی می‌ترسند که به پلیس زنگ بزنند.

بعد از صحبت‌های دونالد ترامپ درباره مسلمانان، ابتهاج در فیس بوکش نوشت: هرگز نگذارید سوء تفاهم‌های یک نفر درباره نژاد و مذهب شما باعث شود که از هدف‌هایشان دور شوید در سال 1957 آیزنهاور، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که آمریکا با آغوش باز پذیرایی مسلمان‌ها است. همان طور که دیگر مذاهب را می پذیرد. 6 روز بعد از یازدهم سپتامبر جرج بوس در بازدید از مرکز اسلامی گفت که مسلمان‌ها باید بتوانند احساس راضی کنند و نباید در آمریکا مغلوب باشند. این آمریکایی نیست که من می‌شناسم اخیرا باراک اوباما در بین جامعه مسلمان بالتیمور حضور پیدا کرد و درخواست کرد که 10 نفر از رهبران مسلمانان ساعتی با او دیدار کنند، یکی از این افراد ابتهاج بود.

ابتهاج اعلام کرد که آنها درباره پیش داوری‌هایی که راجع‌ به مسلمان‌ها اتفاق می‌افتد صحبت کردند و رییس جمهور به خوبی به آنها گوش داده است. اوباما در صحبت‌های خود درباره نقش مسلمانان در ساخت آمریکا گفته است و از تعدادی از ورزشکاران مسلمان آمریکایی نیز نام برده است.

اوباما همچنین گفته است هنگامی که تیم آمریکا در المپیک آینده حضور می یابد یکی از افرادی که پرچم المپیک را حمل می‌کند. ابتهاج شمشیرباز مسلمان و با حجاب آمریکایی خواهد بود. من از او خواسته‌ام که با طلا به خانه باز گردد.

انتها‌ی‌ پیا‌م

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied