شمانیوز
شما نیوز

شورش ساکنان "رقه" سوریه علیه داعش/ جدایی 200 داعشی ظرف 2 روز

همزمان با جدایی شمار زیادی از اعضای گروه تروریستی داعش در سوریه، پایگاه‌های متعددی اخباری از درگیری‌های شدید میان ساکنان "رقه" با افراد مسلح داعش در این شهر را منتشر کردند.

همزمان با جدایی شمار زیادی از اعضای گروه تروریستی داعش در سوریه، پایگاه‌های متعددی اخباری از درگیری‌های شدید میان ساکنان "رقه" با افراد مسلح داعش در این شهر را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یک منبع محلی از شهر رقه که مرکز اصلی داعش در سوریه است گفت: حدود 200 عضو داعش ظرف دو روز گذشته از این گروه جدا شده‌اند.

عمار حسن، فعال سوری نیز از شهر "غازی آنتپ" ترکیه اعلام کرد که دو دستگی‌ها در میان داعش در نتیجه اختلافات میان اعضای این گروه است که درگیری‌های مسلحانه و کشته شدن ده‌ها تن انجامیده است.

همزمان یک منبع که خواست نامش فاش نشود در شهر رقه اعلام کرد که "ابو علی التونسی" یکی از سرکرده‌های داعش به همراه تعدادی از همراهانش در جریان این درگیری‌ها کشته شدند.

از سوی دیگر، منابع از وقوع درگیری‌های شدید بین افراد مسلح داعش با تعدادی از مردمان رقه خبر دادند که در پی این درگیری‌ها تعدادی از اعضای داعش به هلاکت رسیدند و این امر این گروه را واداشت تا ایست‌های بازرسی خود را در مناطق مختلف بیشتر کند.

همچنین منابع محلی نیز اعلام کردند که داعش آماده‌باش اعلام کرده است و افراد مسلح این گروه از حومه رقه وارد این شهر می‌شوند.

طبق گفته منابع درگیری‌ها در مناطق "الرمیله، الدرعیه و پل الرقه" صورت گرفته است و مردمان این شهر پرچم دولت سوریه را بر روی پل جدید رقه در اقدامی که حکایت از تشدید اقدامات آنها علیه داعش دارد برافراشتند و برخی نیز از انتفاضه علیه داعش سخن می گویند.

در همین حال گروه تروریستی "فیلق الشام" نیز مدعی شده است که ده‌ها تن از اعضای جدا شده از داعش به این گروه در حومه شمالی حلب پیوسته‌اند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied