شمانیوز
شما نیوز

اخباری از کشته شدن "وزیر جنگ" جدید داعش در سوریه

برخی مسئولان آمریکایی از کشته شدن "وزیر جنگ" جدید داعش در حمله هوایی هفته گذشته ائتلاف آمریکا در شمال شرق سوریه خبر دادند.

برخی مسئولان آمریکایی از کشته شدن "وزیر جنگ" جدید داعش در حمله هوایی هفته گذشته ائتلاف آمریکا در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم، مسئولان رسمی پنتاگون تایید کرده‌اند که ابوعمر الشیشانی(چچنی)، وزیر جنگ داعش که نام اصلی وی ترخان تیمور آزوویچ باتیراشویلی است در حمله چهارم مارس ائتلاف آمریکا در منطقه الشدادی در شمال شرق سوریه هدف قرار گرفت.

اما این منابع اعلام نکردند وی در این حمله کشته شد یا خیر. برخی منابع دیگر آمریکایی می‌گویند که الشیشانی در این حمله کشته شده است.

گفته می‌شود الشیشانی به جای "ثامر المحلاوی،"وزیر جنگ پیشین داعش انتخاب شده بود که 16 دی ماه در یک حمله هوایی ارتش عراق در غرب شهر رمادی از پای درآمد.

مسئولان آمریکایی تنها پس از جمع آوری اطلاعات پس از حمله، درباره موفقیت عملیاتشان صحبت می‌کنند به همین دلیل به احتمال زیاد عمر الشیشانی، که یکی از مسئولان ارشد نظامی داعش به حساب می آید در این حمله کشته شده است.

آمریکا پیشتر پاداشی به ارزش پنج میلیون دلار را برای کسی تعیین کرده بود که اطلاعی درباره عمر الشیشانی بدهد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied