شمانیوز
شما نیوز

سردفتر متخلف در داستان بابک زنجانی کیست

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: درخصوص سردفتر متخلفی که گفته می شود در پرونده زنجانی تخلف کرده است هیچ اطلاعی هم به ما نداریم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

محمدرضا دشتی اردکانی در نشست خبری امروز خود در خصوص الکترونیکی کردن اسناد در دفاتر اسناد رسمی گفت: تقریبا 95 درصد کار به اتمام رسیده و امیدواریم در ابتدای سال جدید کلیه دفاتر اسناد رسمی خدمات خود را به صورت الکترونیک به مردم ارائه دهند.

خبرنگاری در خصوص نظارت بر دفاتر اسناد رسمی از دشتی اردکانی سوال کرد و گفت: در بحث سردفتری که در پرونده بابک زنجانی که تخلف انجام داده بود کانون سردفتران چه اقدامی انجام داد؟

دشتی اردکانی در پاسخ گفت: سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون سردفتران و سازمان مالیاتی سالیانه از دفاتر اسناد رسمی بازرسی می کنند.

وی با بیان اینکه تقریبا حدود 60 درصد از دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور مورد بازرسی قرار گرفته اند، گفت: بیشتر تخلفات شکلی هستند و برای مثال مربوط به استعلامات هستند که در این زمینه 128 سردفتر متخلف به دادگاه معرفی شدند.

وی با اشاره به کاهش 22 درصدی تخلفات در میان سردفتران گفت: پرونده ای در رابطه با سردفتر متخلف بابک زنجانی تشکیل شده بود به ما ارجاع نشده و در مراجع قضایی و محاکم دادگستری در حال رسیدگی است.

احمدعلی سیروس نایب رئیس کانون سردفتران نیز با گلایه از قوه قضائیه در این خصوص گفت: چگونه است که دادگاه انقلاب بررسی می کند که سردفتر متخلف بوده اما حتی دو خط نامه به ما نمی زند و موضوع را به ما اطلاع نمی دهد.

وی افزود: در این پرونده به طور کلی کانون سردفتران و کانون ثبت کنار گذاشته شدند، چگونه وقتی نمی دانیم اصل پرونده چه بوده به شما پاسخ بدهیم؟ اصلا ممکن است سردفتر تخلفی نکرده باشد.

نایب رئیس کانون سردفتران ادامه داد: ممکن است سردفتر وجه اضافه دریافت کرده باشد که باز هم نمی توان جرمی مرتکب شده بلکه تنها گرانفروشی کرده این موضوع نباید رسانه ای می شد و وجهه دفاتر اسناد رسمی را مخدوش می کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied