شمانیوز
شما نیوز

احتمال بازداشت عوامل سقوط هواپیمای 140

 سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: براساس اعلام نظر سازمان هواپیمایی کشور علت سانحه هواپیمای ایران ۱۴۰ خرابی موتور بوده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: در سوانح هواپیی دو کار صورت می‌گیرد ابتدا بررسی‌های فنی برای مشخص شدن علت وقوع حادثه و سپس رسیدگی ‌های قضایی.

وی افزود: در این پرونده بیش از 500 روز اعلام نظر مسئولان سازمان هواپیمایی و کمیسیون هوای به طول کشید اما سرانجام مشخص شد که این حادثه به دلیل خرابی موتور هواپیما رخ داده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی گفت: به این ترتیب مشخص شد که علت وقوع حادثه یک پدیده انسانی یعنی اشتباه خلبان و خدمه نبوده است.

قاضی شهریاری تصریح کرد: به این ترتیب باید از این به بعد میزان تقصیر و قصور افراد و سازمان‌هایی مورد بررسی قرار گیرد که باید پیش از پرواز هواپیما را به درستی مورد بررسی قرار می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: بنده از سوی رئیس قوه قضاییه ابلاغ ویژه برای رسیدگی به این پرونده دارم و به این ترتیب باید از این پس از یک پرسه قضایی بررسی‌های لازم صورت گیرد.

سرپرست دادسرای ویژه جرائم جنایی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در مسیر رسیدگی به این پرونده فرد یا افرادی دستگیر شوند گفت: این احتمال که فرد یا افرادی دستگیر و بازداشت شوند وجود دارد اما هدف ما بیشتر در این پرونده‌ها افزایش پیشگیری از وقوع این حوادث است.

در ساعت 9:30 روز یکشنبه 19 مرداد یک فرورند هواپیمای آنتونوف-140، ایران 140، متعلق به شرکت سپاهان ایر (هواپیمایی هسا) که حامل 48 مسافر و خدمه بود، از تهران به مقصد طبس، از فرودگاه مهرآباد بلند شد و چند دقیقه پس از بلند شدن از باند، در بلوار شیشه مینا واقع در غرب تهران سقوط کرد.

در این حادثه 38 نفر کشته و 10 نفر زخمی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied