شمانیوز
شما نیوز

کشف 63.5 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان سمنان

فرماندهی انتظامی استان سمنان از کشف 344 هزار عدد مواد محترقه کم‌خطر و بیش از 5730 عدد مواد محترقه پر‌خطر در این استان خبر داد.

فرماندهی انتظامی استان سمنان از کشف 344 هزار عدد مواد محترقه کم‌خطر و بیش از 5730 عدد مواد محترقه پر‌خطر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سردار «روح‌الامین قاسمی» در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های این استان، با هشدار جدی به کسانی که در چهارشنبه آخر سال، موجبات آزار روحی - روانی شهروندان را فراهم و آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: حجم کشفیات مواد محترقه امسال‌ 50 درصد افزایش داشته است.

وی از دستگیری 48 نفر در همین ارتباط خبر داد و گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات تحویل دستگاه قضایی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این‌که تمهیدات لازم برای ایجاد امنیت در سطح استان و برخورد با متخلفان در چهارشنبه‌سوری امسال اندیشیده شده است، تصریح کرد: تأکید نیروی انتظامی این استان برای برگزاری جشن چهارشنبه‌سوری، برگزاری آن به‌صورت محله‌محور است.

وی با بیان این‌که هر سال شاهد حوادث ناگواری در این بخش هستیم، خاطرنشان کرد: از آنجا که عمده حادثه‌دیدگان این روز کودکان، نوجوانان و جوانان هستند از خانواده‌ها انتظار می‌رود با مدیریت فرزندان خود در چهارشنبه‌ آخر سال، از وقوع حوادث دلخراش در این روز جلوگیری کنند.

کشف بیش از 63.5 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در استان

فرماندهی انتظامی استان سمنان از کشف 63 میلیارد و 586 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در این استان خبر داد و گفت: در همین ارتباط امسال 875 نفر دستگیر و تحویل محاکم قضایی استان شدند.

اجرای طرح نوروزی نیروی انتظامی با 50 ایستگاه پلیس در سمنان

قاسمی، از آغاز طرح نوروزی مأموران انتظامی این استان از 25 اسفندماه خبر داد و گفت: این طرح تا 15 فروردین‌ماه 95 ادامه دارد.

وی، از ایجاد 50 ایستگاه پلیس در این طرح خبر داد و گفت: 26 ایستگاه انتظامی، 13 ایستگاه راهنمایی رانندگی و 11 ایستگاه پلیس راهور در جریان این طرح ایجاد می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی، بر توجه جدی این نیرو به جلب مشارکت‌های مردمی تأکید و خاطرنشان کرد: شعار امسال نیروی انتظامی «پلیس و مر، نظم و قانون‌مداری و نشاط بهاری» است.

وی، تصریح کرد: هر چه مشارکت عمومی بیشتر باشد موفقیت پلیس در مأموریت خود که ایجاد نظم و امنیت است نیز بیشتر خواهد بود.

فرماندهی انتظامی استان سمنان، از کاهش 8 درصدی سرقت‌ها در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌ تاکنون 65 درصد سرقت‌ها در این استان کشف شدند.

افزایش 26 درصدی کشف و کاهش 8 درصدی سرقت‌ها در سمنان

قاسمی از افزایش 26 درصدی کشف سرقت‌ها در سال‌جاری خبر داد و گفت: 59 درصد سرقت‌های این استان کمتر از یک‌میلیون تومان ارزش داشته، 34 درصد آنها بین یک تا 10 میلیون تومان و 8 درصد آنها نیز بیش از 10 میلیون تومان ارزش داشته است.

وی، با بیان این‌که 99 درصد سارقین دیپلم و زیردیپلم هستند، افزود: 57 درصد سارقین دستگیرشده در این استان به مواد مخدر اعتیاد داشتند.

قاسمی، یادآور شد: امسال بیش از 3200 نفر به جرم سرقت در این استان دستگیر شدند.

وقوع روزانه 19 سانحه رانندگی در استان

فرماندهی انتظامی استان سمنان، از وقوع 6786 سانحه رانندگی در این استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: سوانح رانندگی در این استان در سال‌جاری یک درصد کاهش داشته است.

وی از وقوع روزانه 19 سانحه رانندگی در این استان خبر داد و گفت: نصب دوربین‌های بیشتر در محورهای این استان می‌تواند به کاهش حجم سوانح رانندگی بینجامد.

جاده‌های سمنان امسال281 قربانی گرفت

قاسمی، از مرگ 281 نفر در سوانح رانندگی این استان خبر داد و گفت: 253 نفر از این کشته‌ها در جاده‌های برون‌شهری و 28 نفر در معابر درون‌شهری جان باختند.

موتورسیکلت‌ها کشته‌های معابر درون‌شهری سمنان را 2 برابر کرد

وی از افزایش 50 درصدی کشته‌ها در معابر درون‌شهری این استان خبر داد و افزود: بخش مهمی از این کشته‌ها به راکبین موتورسیکلت تعلق دارد که عمدتاً کلاه ایمنی نداشتند.

این مقام انتظامی از توقیف 13 هزار و 250 دستگاه وسیله نقلیه این استان در سال جاری خبر داد و گفت: 4693 دستگاه از این تعداد خودرو و 8561 دستگاه نیز موتورسیکلت بودند.

انهدام 103 باند مواد مخدر و کشف 6 تن مواد مخدر

فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش 313 درصدی کشفیات موادمخدر در این استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: طی سال‌جاری در مجموع 6 تن و 870 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس استان کشف شده که بخش عمده آن‌ها که بیش از پنج تن می‌شود در نیمه دوم امسال کشف شده است.

وی از انهدام 103 باند مواد مخدر در این استان خبر داد و تصریح کرد: امسال در مجموع 3608 نفر در ارتباط با مواد مخدر در این استان دستگیر شده است.

این مقام انتظامی از بیش از 288 هزار و 730 تماس تلفنی با فوریت‌های پلیسی این استان(پلیس110) خبر داد و گفت: به طور متوسط روزانه 804 تماس با فوریت‌های پلیسی این استان انجام شده که 58 درصد آن‌ها عملیاتی و 37 درصد آن‌ها با راهنمایی و ارشاد اجرایی شده است.

قاسمی با تجلیل از تماس‌های شهروندان با پلیس این استان از افزایش رضایت عمومی از پلیس استان خبر داد و گفت: امسال انتقادات از پلیس استان سمنان 8 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied