شمانیوز
شما نیوز

افزایش مصرف آب در خانه‌تکانی‌های شب عید در همدان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش 25 درصدی مصرف آب همزمان با آغاز فصل خانه‌تکانی‌های شب عید در استان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افزایش 25 درصدی مصرف آب همزمان با آغاز فصل خانه‌تکانی‌های شب عید در استان خبر داد.

"سیدهادی حسینی‌بیدار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه طی روزهای اخیر مصرف آب در استان 25 درصد افزایش یافته است، افزود: مصرف آب در همدان در شرایط معمول 1450 لیتر در ثانیه بوده در صورتی‌که اکنون به هزار و 580 لیتر در ثانیه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اکنون فقط 20 درصد از ظرفیت سد اکباتان پر است، ادامه داد: آغاز فصل خانه‌تکانی و گرم‌تر شدن هوا از مهم‌ترین دلایل افزایش مصرف آب بوده که این امر موجب افزایش تولید آب در استان شده است.

حسینی‌بیدار با تاکید بر اینکه شهروندان باید در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه قالیشویی‌ها از آب شرب برای شست‌وشو استفاده نمی‌کنند بنابراین شهروندان به جای شست‌وشوی فرش در خانه و افزایش خستگی و مصرف آب زیاد می توانند به این قالیشویی‌ها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی را به منظور مدیریت مصرف انرژی با ظرفیت کاملا پر استفاده کنند.

حسینی‌بیدار با بیان اینکه کم‌آبی سال‌های اخیر مدیریت مصرف در آب را می‌طلبد، عنوان کرد: امیدواریم با آغاز سال جدید شاهد تغییراتی در مدیریت مصرف انرژی در بین شهروندان باشیم.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied