شمانیوز
شما نیوز

افشای سند واگذاری موزه هنرهای معاصر، فرهنگسرای نیاوران و موزه صبا به بنیاد رودکی/ معاون وزیر دروغ گفت!

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): واگذاری موزه هنرهای معاصر، فرهنگسرای نیاوران و موزه صبا به بنیاد رودکی در حالی صورت می گیرد که این اقدام با ترک تشریفات و بصورت دستوری در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

چند وقتی است که خبر واگذاری موزه هنرهای معاصر و موزه صبا در رسانه ها خبرساز شده است. این اخبار برای اولین بار توسط معماری نیوز منتشر شد. از زمان انتشار این اخبار، شاهد واکنش هایی متفاوت هستیم. اعتراض مجامع و انجمن های هنری و تجسمی به این واگذاریها از یک سو و تکذیب این اخبار توسط مسئولین از سوی دیگر حساسیت جامعه هنری را بیشتر کرد. شب گذشته معماری نیوز خبری منتشر کرد که بر اساس آن روز شنبه قرار است واگذاری موزه هنرهای معاصر صورت گیرد. در واکنش به این خبر و بازتاب آن در شبکه های اجتماعی، معترضین بصورت خودخوش حتی تصمیم به تجمع اعتراضی در روز شنبه مقابل موزه هنرهای معاصر گرفتند. اما این خبر با واکنش سریع روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد مواجه شد که با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: «روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تکذیب این خبر به اطلاع می‌رساند اصولا هر گونه تغییرات در بدنه وزارتخانه‌ها مستلزم تأیید دولت و در برخی موارد تصویب مجلس شورای اسلامی است. بنابراین شایعه مندرج در برخی شبکه‌های مجازی که در این خصوص منتشر شده صحت نداشته و تکذیب می‌شود.» صبح امروز نیز علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر ارشاد در مصاحبه با خبرگزاریها و صداو سیما ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: تعجب می‌کنم که چیزی را ناگهان شایع می‌کنند و درباره آن بحث به راه می‌افتد. خود من دیروز در جریان چنین موضوعی قرار گرفتم! او گفت: وقتی قرار باشد چنین اتفاقی در این زمینه‌ها بیفتد دولت باید تصویب کند و مجلس روی آن نظارت داشته باشد. همین‌طوری که نمی‌شود چیزی را انتقال داد. پیشتر نیز ملانوروزی رییس موزه هنرهای معاصر و بهرام جمالی رئیس بنیاد رودکی نیز ضمن بی اطلاعی از این واگذاری، اصل خبر را تکذیب کرده بودند. سایت رسمی "بنیاد رودکی" نیز رسما با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که انتقال موزه هنرهاي معاصر به بنياد فرهنگي هنري رودكي صحت ندارد. در اطلاعیه این بنیاد آمده است: «به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل بنیاد رودکی، طی روزهای اخیرخبری مبني بر انتقال موزه هنرهاي معاصر به بنياد فرهنگي هنري رودكي در فضاهای مجازي منتشر شده است. بنیاد فرهنگی هنری رودکی ضمن تكذيب خبر منتشر شده، به اطلاع مي رساند اصولا هرگونه تغيير در این زمینه نیازمند کارشناسی دقیق و مستلزم تأييد هیات محترم دولت می باشد.» اما اسنادی به دست معماری نیوز رسیده است که نشان می دهد نه تنها واگذاری موزه هنرهای معاصر، فرهنگسرای نیاوران و موزه صبا به بنیاد فرهنگی رودکی صحت دارد، بلکه تکذیب کنندگان این خبر از مدتها پیش از جزییات آن اطلاع داشته و با ترک تشریفات قانونی و بصورت چراغ خاموش کارهای انتقال را پیش برده اند. در یکی از این سندها " قاسم خسروی " مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری در تاریخ: 94/12/8 خطاب به " مرادخانی " معاون هنری وزیر ارشاد به صراحت اعلام کند: «در اجرای تصمیم کمیته ساختار و فن آوری های مدیریت ستاد مرکزی وزارت متبوع در جلسه مورخ 94/10/6 مبنی بر واگذاری مدیریت فرهنگسرای نیاوران، موزه صبا و موزه هنرهای معاصر با ترک تشریفات به بنیاد رودکی ، خواهشمند است دستور فرمایید هزینه های جاری (اعم از پرسنلی و غیره و همچنین نیزام کمک ها) مراکز فوق الذکر جهت اقدامات بعدی به این دفتر ارسال نمایند.»

همچنین در سندی دیگر مرتضی باقر نژاد ، مشاور اجرایی معاون هنری وزارت ارشاد در تاریخ 94/12/11 طی نامه ای به ملانوروزی سرپرست موزه های معاصر، طالبی سرپرست دفتر موسیقی و سجادی مشاور معاون وزری و سرپرست فرهنگسرای نیاوران، اعلام می کند: « به پیوست نامه شماره 72/94/164406 مورخ 2/12/94 مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری مبنی بر واگذاری مدیریت فرهنگسرای نیاوران، موزه صبا و موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی ایفاد می گردد، خواهشمند است دستور فرمایید لیست هزینه های جاری (اعم از پرسنلی و غیره و همچنین میزان کمک ها) مراکز یاد شده را حداکثر تا پایان مورخ 22/12/94 در غالب فایل word برای بهره برداری لازم به این حوزه ارسال نمایند».

با انتشار این اسناد مشخص می شود که نه تنها این واگذاری ها در حال انجام است، بلکه مرادخانی معاون وزیر ارشاد، ملانوروزی و بهرام جمالی و سایر مسئولین که این واگذاری ها را تکذیب کرده بودند، به افکار عمومی و رسانه ها دروغ گفته اند. افکار عمومی و رسانه ها منتظر اظهار نظر و واکنش علی جنتی وزیر ارشاد اسلامی به این حجم بزرگ دروغ پردازی هستند. معماری نیوز اسناد دیگری در اختیار دارد که برای بررسی بیشتر در اختیار نهادهای نظارتی قرار خواهد داد و از انتشار آنها فعلا خودداری می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied