شمانیوز
شما نیوز

امضای قراردادی 2 میلیارد یورویی پاریس و قاهره/نگرانی اولاند از شکست مذاکرات صلح سوریه

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سفر خود به قاهره از احتمال فروپاشی مذاکرات صلح سوریه ابراز نگرانی شدید کرد. وی در این سفر قرارداد همکاری به ارزش دو میلیارد یورو در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای با رئیس جمهوری مصر به امضا رساند.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه سفر خود به قاهره از احتمال فروپاشی مذاکرات صلح سوریه ابراز نگرانی شدید کرد. وی در این سفر قرارداد همکاری به ارزش دو میلیارد یورو در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای با رئیس جمهوری مصر به امضا رساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه در سفرش به قاهره و دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور ضمن ابراز نگرانی شدید خود نسبت به احتمال فروپاشی مذاکرات صلح سوریه، طرف‌های سوری را به اعمال فشار جهت تقویت و حمایت از فرصت‌های تحقق انتقال سیاسی دعوت کرد.

وی بر لزوم انجام هر کاری برای حفظ آتش بس و به دنبال آن اعمال فشار همه طرف‌های مربوطه برای ایجاد فرصتی جهت تحقق انتقال سیاسی تاکید کرد.

اولاند در جریان این سفر قراردادهای متعددی به ارزش دو میلیارد یورو به امضا رساند.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر اولاند در کاخ الیزه، این توافقنامه‌ها به ارزش 26 / 2 میلیارد دلار شامل قراردادی برای یک ماهواره است که پس از مذاکرات دو رئیس جمهور و وزرای دفاع دو کشور منعقد شد.

رئیس جمهور فرانسه پس از سفر خود به بیروت روز یکشنبه به همراه وزیر دفاع و بازرگانان این کشور وارد قاهره شد و مذاکرات سیاسی با طرف مصری داشت و چندین قرارداد اقتصادی را نیز به امضا رساند.

سیسی درباره این مذاکرات و قراردادهای امضا شده اظهار داشت، با اولاند در مورد فعال سازی تبادلات تجاری دو کشور به توافق رسیدیم و با او درباره فرصت‌های امید بخش موجود برای سرمایه‌گذاری در مصر در بخش‌های مختلف و پروژه‌های بزرگ در این کشور گفت‌وگو کردیم.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در همایش اقتصادی فرانسه مصر که روز دوشنبه در قاهره برگزار شد تاکید کرد فرانسه ششمین کشور بزرگ سرمایه‌گذار در مصر است و پاریس به تجارت، رشد اقتصادی، کار و سرمایه‌گذاری در سراسر جهان اهتمام ویژه‌ای دارد.

پس از کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه اولاند و سیسی، وزرای دفاع دو کشور توافقنامه‌ای را در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای امضا کردند.

همچنین وزیر همکاری بین‌المللی مصر چندین توافقنامه و اعلامیه‌ اهداف مشترک را با طرف فرانسوی به امضا رساند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied