شمانیوز
شما نیوز

ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید امروز بعدازظهر در شرق و جنوب شرق کشور و افزایش دما در سواحل دریای خزر از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه سوم اردیبهشت خبر داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید امروز بعدازظهر در شرق و جنوب شرق کشور و افزایش دما در سواحل دریای خزر از ورود سامانه بارشی جدید در روز جمعه سوم اردیبهشت خبر داد.

احد وظیفه در گفت وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با توجه به نقشه های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی، امروز بارش‌های پراکنده و رگباری برای شمال شرق کشور پیش‌بینی می شود و همچنین طی امروز وزش باد نسبتا شدید در شرق و جنوب شرق کشور در بعدازظهر و اوایل شب می تواند در برخی نقاط سبب تولید گرد و خاک شود.

وی با بیان اینکه امروز روند افزایش دما در نیمه شمالی کشور مشاهده می شود، اظهار کرد: روز پنجشنبه دوم اردیبهشت در سواحل خزر

این افزایش دما محسوس و با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از روز جمعه سوم اردیبهشت، با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد برای شمال غرب و سواحل شمالی کشور و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد برای غرب و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود.

به گفته وظیفه در روز جمعه به علت شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر و ریزش هوای سرد در استان های ساحلی دریای خزر و شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی کاهش دمای 7 تا 12 درجه سلسیوس پیش بینی می شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در روز شنبه سوم اردیبهشت، بارش به شرق سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، دامنه های مرکزی زاگرس، مرکز و شمال شرق کشور محدود می شود، همچنین به علت وزش باد شدید، شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و در بعضی ساعات دریای عمان طی دو روز آینده مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه دوم اردیبهشت، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 23 و 11 درجه سانتیگراد و در روز جمعه سوم اردیبهشت، صاف در بعدازظهر افزایش ابر و در شهرهای شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 25 و 13 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied