شمانیوز
شما نیوز

ایران به دنبال تصویب برند لباس حلال در سازمان همکاری‌های اسلامی

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با بیان اینکه 5200 اثر به دبیرخانه جشنواره مد و لباس ارسال شده است، گفت: ایران به دنبال تصویب برند لباس حلال در سازمان همکاری‌های اسلامی است.

ایران به دنبال تصویب برند لباس حلال در سازمان همکاری‌های اسلامی
به گزارش شمانیوز:حمید قبادی در آیین افتتاحیه بین‌المللی ششمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: در طول سه یا چهار سال گذشته به بحث مد و لباس در کشور توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: امسال اتفاقات خوبی در مجموعه مد و لباس کشور رخ داده که تاکنون نظیری برای آن نبوده است که می‌توان به میزان انبوه مشارکت طراحان لباس در آن اشاره کرد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور اظهار داشت: ایران سرشار از طراحی، فکر و توان فرهنگی در عرصه لباس است، این موضوع به توجه ایرانیان لباس در طول ادوار و تاریخ گذشته بازمی‌گردد؛ ضمن اینکه در طول سالیان اخیر هم عنایت ویژه‌ای به هنر طراحی لباس شده است.

وی تصریح کرد: بیش از 5200 اثر به دبیرخانه جشنواره مد و لباس فجر راه پیدا کردند که آمار کم نظیری است.

قبادی خاطرنشان کرد: هنرمندان و طراحان لباس ایرانی ترکیب عناصر فکری، اجتماعی و طراحی را با هم درآمیخته و با دانش خود هنری را طراحی کرده‌اند که در ایران و جهان کم نظیر است.

وی با اشاره به توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مد و لباس گفت: هم اکنون توجه ویژه‌ای به مد و لباس و طراحی آن در کشور وحود دارد به طوری که هم اکنون 70 مرکز علمی و دانشگاهی در این زمینه با یکدیگر مشارکت دارند و هر ساله طراحان متعددی را به جامعه،‌هنر و صنعت لباس ایران تقدیم کرده‌ان.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، افزود: قبل از این تنها بهره‌بردار صنعتی از لباس بودیم اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده براساس قانون موجود همه فعالان موجود در این عرصه را در کنار یکدیگر قرار دهد تا موضوعات مختلف مد و لباس در کنار هم باشند.

وی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای به پارچه ایرانی و خلاقیت‌های آن شده و این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. ضمن اینکه توجه ویژه‌ای هم به کیف و کفش و زیورآلات که بخش قابل توجهی از زندگی فعلی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد مورد توجه قرار گرفته است.

قبادی اظهار داشت: مد تنها در لباس نیست بلکه مسائل دیگر را هم مورد توجه قرار می‌دهد ضمن اینکه فعالیت‌های مد و لباس محدود به شهر تهران نیست بلکه از اوایل دی سال گذشته تا بهمن ماه سال جاری توانسته ‌ایم 15 نمایشگاه را در کل کشور برگزار کنیم.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه‌های مختلف جهانی مد و لباس گفت: در طول یک سال گذشته جمهوری اسلامی در 7 رویداد مهم مد و لباس جهانی شرکت کرده است که می‌توانیم به کسب رتبه اول در نمایشگاه غازان روسیه، حضور در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در بلغارستان ،‌دو حضور در نمایشگاه استانبول ترکیه و شرکت در نمایشگاه حلال اسپانیا اشاره کرد.

وی تصریح کرد: امروز رونمایی از پیش‌نویس و آیین‌نامه سند لباس حلال هم در این جشنواره صورت خواهد گرفت.

قبادی خاطرنشان کرد: برای حضور جدی در عرصه جهانی به ویژه در بین مسلمانان فعال و جویای لباس حلال اقدامات خوب و بسیار مهمی صورت گرفته است ضمن اینکه می‌دانیم که استفاده از واژه جنس و کالای حلال در تمام دنیا در حال تسری است.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: مسلمانان جهان ترجیح می‌دهند که از جنس و کالاهای حلال استفاده کنند. ضمن اینکه برندهای معروف دنیا هم توجه ویژه‌ای جهت استفاده مطلوب از این بازار داشته‌اند.

وی افزود: سند و پیش‌نویس اولیه لباس حلال ابتدایی است که تاکنون نهایی نشده است ضمن اینکه مبانی تنظیم این سند هم براساس مبانی فقهی شیعی بوده است و در این زمینه تلاش شده تا در آن از نگاه اصولی و مشترک فقه استفاده شود.

قبادی اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که لباس حلال را در سازمان همکاری‌های اسلامی مطرح کنیم و می‌کوشیم بعد از تصویر سند غذای حلال که توسط کشور مالزی صورت گرفت برند لباس حلال ایران را به نام کشورمان به ثبت رسانده و در جهان به ویژه کشورهای اسلامی جا بیندازیم.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور در پایان گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری وزارت خارجه، جمهوری اسلامی ایران را بانی لباس حلال در ایران معرفی کنیم./فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied