شمانیوز
شما نیوز

گرانی 35 درصدی لبنیات بدون هماهنگی قبلی!

گرانفروشی خودسرانه و تخلفات متعدد چند وقتی است که به پرونده صنعت لبنیات اضافه و تاکنون تصمیم جدی و قطعی برای برخورد با متخلفین در این صنعت گرفته نشده است.

به گزارش شمانیوز:چند روزی می شود که برخی از صنایع لبنی اقدام به افزایش دوباره قیمت انواع محصولات خود کردند،بررسی های میدانی نشان می دهد قیمت انواع ماست ،پنیر سفید ،شیر ساده و شیرکاکائو وکره از 200 تومان تا 1000 تومان افزایش قیمت داشته و در پایان سال لبنیات هم به مجموع کالاهای اساسی که افزایش نرخ را در سال‌جاری تجربه کرده‌اند، پیوسته است .
اطلاعیه گرانی داده نشده است / گرانفروشی خودسرانه بوده
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ، در پاسخ به این سوال که برخی برندهای لبنی از ابتدای سال اقدام به افزایش حدود 20 درصدی محصولات خود در بازار کرده اند، اظهار داشت: از افزایش 20 درصدی نرخ محصولات لبنی در بازار اطلاعی ندارم چرا که در شرایط رکود فعلی حاکم بر بازار، صنایع لبنی به لحاظ حفظ مشتریان و رقابت در بازار جرات چنین کاری را ندارند.
وی افزود: براساس اعلام بانک مرکزی مبنی بر تورم 7.9 درصدی و اثر بخشی آن بر بهای تمام شده محصولات نظیر مواد بسته بندی، حقوق و دستمزد و تغییرات نرخ ارز اقدام به افزایش قیمت بر مبنای تورم کرده اند.
باکری در پاسخ به سوال دیگری که افزایش قیمت محصولات لبنی با مجوز سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده بوده، بیان کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و اگر کارخانه ای افزایش قیمت در محصولات خود داده بدون هماهنگی بوده است .
دبیر انجمن صنایع لبنی کشور در پایان عنوان کرد: سازمان بازرسی و نظارت، بازار را رصد کرده و مراکزی که تغییر قیمت داشته‌اند را مکلف‌ می‌کند تا مدارک و مستندات لازم را ارائه نمایند و در صورت مغایرت و محرز بودن تخلف پرونده‌ی تعزیراتی تشکیل خواهد شد/ باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied