شمانیوز
شما نیوز

درخواست شهروندان برای خروج کمپ ویژه زنان از سطح محله حکیمیه

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان ساکن در محله حکیمیه، درخواست خروج کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان از سطح محله را ارائه کرده‌اند.

درخواست شهروندان برای خروج کمپ ویژه زنان از سطح محله حکیمیه
به گزارش شمانیوز:محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله حکیمیه واقع در منطقه 4 گفت: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بررسی هایی را در سطح منطقه داشته ایم و در همین رابطه مقرر شده افزایش تعداد غرفه های بازیافت در سطح محله در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: همچنین مقرر شده نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی صورت گیرد و افزایش تعداد مخازن در راستای اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک عملیاتی شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم احداث بوستان ویژه بانوان در سطح محله حکیمیه واقع در منطقه 4 تصریح کرد: در سطح محله حکیمیه، امکان احداث بوستان ویژه بانوان وجود دارد و امیدوار هستیم در آینده نزدیک این بوستان در سطح منطقه احداث شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تامین روشنایی معابر عمومی سطح محله حکیمیه را یک الزام دانست و اذعان کرد: پیگیری های لازم به منظور تأمین روشنایی معابرعمومی و بوستان های سطح محله به ویژه بوستان "ارکیده" انجام شده است.

پیرهادی خواستار بررسی ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر در سطح محله حکیمیه شد و گفت: ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم به ویژه کارخانجات مزاحم و آلاینده صوتی و زیست محیطی واقع در جنوب محله از جمله کارخانه های رنگ سازی، پلاستیک سازی، لوازم آشپزخانه کن، آیفون تابان، کارخانه شن و ماسه واقع در شمال شرقی محله (جاده تلو) و همچنین تصفیه خانه سازمان آب باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی در سطح محله حکیمیه خاطرنشان کرد: برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله تجمع معتادین در محدوده های ضلع شرقی بوستان صلح دوستی مشرف به جاده تلو، بوستان نرگس، سرویس های بهداشتی بوستان ها و ... باید مورد بررسی قرار گرفته و برای کاهش آن برنامه ریزی شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: به منظور استقرار نگهبان در بوستان ها و فضای سبز محله نیز اقداماتی انجام شده و امیدوار هستیم این اتفاق محقق شود.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه " نظارت بر تعداد و نحوه فعالیت قهوه خانه ها در سطح محله حکیمیه باید در دستور کار قرار گیرد" اظهارداشت: رفع مزاحمت های ناشی از فعالیت قهوه خانه های سطح محله به منظور حفظ سلامت فرهنگی و اجتماعی محله باید اجرایی شود و خواسته شورایاری محله نیز رفع این مزاحمت ها بوده است.

پیرهادی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک محله حکیمیه تصریح کرد: در این خصوص بررسی امکان تخصیص ایستگاه مترو به محله حکیمیه به منظور حل مشکلات ترافیکی بررسی شده ضمن اینکه امکان اصلاح معابر محله به ویژه بلوار شهید عبدالرضا (بهار) و خیابان شهید کلثومی (خرم) نیز وجود دارد که باید محقق شود.

وی افزود: نصب پل عابر پیاده مقابل مدرسه شهید صدوقی و همچنین احداث مسیر ورودی و خروجی از بزرگراه شهید زین الدین به محله حکیمیه ( بلوار شهیدان بابائیان) از جمله دیگر درخواست های مطرح شده در حوزه عمران محله حکیمیه است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور حل گره های ترافیکی در سطح محله حکیمیه گفت: در این رابطه طرح بازگشایی مسیر خیابان احسان از داخل دانشگاه شهید عباسپور به منظور رفع مشکلات ترافیکی و همچنین کوچک کردن رفیوژ میانی بلوار عبدالرضا مطرح شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران استقرار پلیس راهور در سطح محله حکیمیه را عاملی برای کاهش هرج و مرج های ترافیکی در محله دانست و گفت: جهت استقرار پلیس راهور به منظور مقابله با بی نظمی، هرج و مرج و گره های ترافیکی در سطح محله. باید اقدام شود. همچنین درخواست شده پارکبان ها در بلوار اصلی حکیمیه مستقر شوند و این کار می تواند سبب کاهش ترافیک در این محدوده شود.

پیرهادی در خصوص کمبود فضاهای فرهنگی در سطح محله حکیمیه بیان کرد: برای جبران کمبود های فرهنگی در سطح محله حکیمیه پیش بینی هایی جهت راه اندازی مراکز فرهنگی، فضاهای آموزشی و تفریحی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است مجموعه های ورزشی چندمنظوره و زمین چمن مصنوعی به منظور بهره برداری بانوان، کودکان و جوانان در سطح محله حکیمیه احداث شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست های اهالی محله حکیمیه به منظور تغییر در جانمایی کمپ اعتیاد بانوان تصریح کرد: بنا به اظهارات اعضای شورایاری، شهروندان محله تمایلی به بازگشایی کمپ ترک اعتیاد بانوان در محله را نداشته اند و این موضوع منجر به افزایش تنش های روحی و روانی، آسیب های اجتماعی و اخلاقی در میان مردم محله شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد محله جدید در کنار محله حکیمیه گفت: اعضای شورایاری و هیئت امنای محله حکیمیه در خصوص تفکیک ضلع جنوبی محله که توسط بزرگراه شهید زین الدین جدا شده است درخواست هایی را داشته اند و تاکید آنها مبنی بر تشکیل یک محله جدید با توجه به وسعت محله حکیمیه بوده است.

پیرهادی خواستار نظارت بر اجرای صحیح طرح تفصیلی در سطح محله حکیمیه شد و گفت: نظارت بر اجرای صحیح طرح تفصیلی به ویژه مقابله با صدور مجوز بناهای بلند مرتبه در کوچه های کم عرض و همچنین پیگیری اقدامات لازم در راستای زیباسازی خط آسمان در سطح محله باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور احداث یک مدرسه پسرانه در سطح محله حکیمیه خاطرنشان کرد: احداث دبیرستان پسرانه در سطح محله حکیمیه باید با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرایی شود./فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied