شمانیوز
شما نیوز

سرخو:

آیا کارگران حق ندارند اعلام کنند ما هم مانند سایر آحاد مردم از این بهداشت عمومی و یارانه بهداشت حق استفاده داریم ؟

دولت جناب آقای روحانی در جهت افزایش دستمزد و حقوق و امور رفاهی مستمری بگیران ، در جهت ارتقای کیفیت زندگی کارگران و بهداشت عمومی اقدامات بسیار چشمگیری انجام داده اند .

به گزارش شمانیوز: دولت جناب آقای روحانی در جهت افزایش دستمزد و حقوق و امور رفاهی مستمری بگیران ، در جهت ارتقای کیفیت زندگی کارگران و بهداشت عمومی اقدامات بسیار چشمگیری انجام داده اند ، وزارت بهداشت این اقدامات بسیار خوب و مثبت دولت تدبیر و امید را با این بیانات غلط به کام کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تلخ نکند / ضعف نظارت در وزارت بهداشت : 6 پزشک عمومی بیش از 6 میلیارد و 400 میلیون تومان نسخه نوشته اند / آیا کارگران حق ندارند اعلام کنند ما هم مانند سایر آحاد مردم از این بهداشت عمومی و یارانه بهداشت حق استفاده داریم ؟

سرخو مطرح کرد:

عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در سومین همایش سالانه شرکت سرمایه تامین اجتماعی که با عنوان " حسابرسی داخلی و بهبود مستمر در راستای تعالی سازمانی در گروه شستا " برگزار شد گفت :

بعد از انتصاب اعضای جدید هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در سه ماهه چهارم سال 92 ، در پایان سال 92 به غیر از متمم بودجه 92 ، بودجه سال 93 به تصویب رسید ، این در حالیست که تا پیش از آغاز به کار هیئت مدیره جدید، در آبان سال 92، تازه بودجه 92 را تصویب کرده بودند.

سرخو افزود: از ابتدای سال 93 سازمان تامین اجتماعی در همه ادوار دارای بودجه بوده و همواره قبل از سال ، بودجه را به تصویب هیئت امنا می رساندیم که این امر موجب شده است سازمان تامین اجتماعی از ابتدای هر سال دارای بودجه تدوین شده باشد و صورت های مالی به موقع ارائه شوند . در حدود 3 ماه قبل تفریغ بودجه سال 94 به انجام رسید و هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در حال تدوین بودجه سال 96 برای سازمان است و پیش بینی می شود ظرف همین هفته جاری بودجه به تصویب هیئت مدیره برسد و برای تصویب نهایی برای هیئت امنا ارسال شود.

سرخو تاکید کرد: بودجه و صورت های مالی سازمان تامین اجتماعی کاملا شفاف و بروز است.

وی همچنین با اشاره به صحبت های اخیر قائم مقام وزارت بهداشت که گفته بود " مطالبه وزارت بهداشت از سازمان تامین اجتماعی این است که اطمینان داشته باشد نه بیست و هفتم از حق بیمه دریافتی از بیمه شدگان و کارفرمایان را برای سلامت افراد تحت پوشش خود هزینه می کند" گفت : تفریغ بودجه سال 94 نشان می دهد به جای نه بیست و هفتم ، دوازده بیست و هفتم برای درمان هزینه شده و از ذخایر درمان گذشته نیز استفاده شده است ، چگونه است که قائم مقام محترم با این حرف های اشتباه موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم می کند.

سرخو تصریح کرد در سال 94 ، دوازده بیستم و هفتم از بودجه، صرف هزینه درمان شده و در سال 95 هم مابقی ذخیره بودجه برای درمان هزینه شده است و این بدان معناست که از سال 96 دیگر ذخیره ای برای درمان وجود ندارد.

سرخو همچنین با اشاره به کشمکش های بوجود آمده بین تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مبنی بر عدم پرداخت مطالبات وزارت بهداشت از سوی سازمان تامین اجتماعی گفت : پیشنهادی از طرف کمیته بودجه و حسابرسی هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی مطرح شده است مبنی بر آنکه در صورت تصویب هیئت مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی برگه هایی تحت عنوان "اوراق تهاتر بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی" به صورت اوراق بهادار، در ازای مطالبات وزارت بهداشت در آخر هر ماه در اختیار این وزارت قرار بگیرد و بدین وسیله وزارت بهداشت می تواند از محل مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت که چیزی در حدود 1200 میلیارد تومان است ، مطالبات خود را وصول کند.

سرخو گفت : امیدواریم از این طریق برخی از نگرانی هایی که در وزارت بهداشت وجود دارد برطرف شود.

وی همچنین با انتقاد از وجود ضعف در برخی از اعمال نظارت ها از سوی وزارت بهداشت گفت :

انتقاد ما اعمال نظارت است ، طبق آماری که از دفتر نسخ داریم ، در 6 ماهه اول سال جاری بالا ترین رقم پرداخت نسخه ها که بیش از 6 میلیارد تومان بوده است توسط یک پزشک عمومی انجام شده است. طبق آمار دفتر نسخ سازمان تامین اجتماعی در 6 ماهه اول سال جاری 6 پزشک عمومی بیش از 6 میلیارد و 400 میلیون تومان نسخه نوشته اند. همچنین 20 تا 30 نفر پزشک عمومی بوده اند که بیش از 5/2 میلیارد تومان نسخه تجویز کرده اند که این موضوع ناشی از ضعف نظارت است.

وی افزود :

تصور کنید وقتی در نسخ که یک درمان غیر مستقیم است و کنترل و نظارت بر آن بر عهده وزارت بهداشت است ، وضعیت این گونه باشد ، در مورد اعمال جراحی چه گونه می توانیم اطمینان کنیم ، در مورد هزینه های بستری چگونه می توان اطمینان کرد. طرح سلامت و توسعه درمان و چتر درمان بر روی سر همه آحاد مردم طرحی عالیست ولی بدون نظارت هدر دادن پول است.

کارگران حق دارند بدانند چقدر از این هزینه ای که از جیب آن ها پرداخت می کنند صرف واردات دارو می شود. واردکننده های عمده دارو در کشور چه کسانی هستند و چقدر از محل این بیمه ها سود می برند؟

چرا تولید دارو در کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تقویت نمی شود و به تولید داخل توجه نمی کنیم. فشار را گذاشتیم روی داروهای وارداتی و نتیجه آن می شود که به یکباره بی سر و صدا به صورت جهشی ، سال که تمام می شود ، قیمت داروهای وارداتی 5/1 برابر ، 2 برابر افزایش می یابد. چه کسی باید این هزینه ها را تامین کند؟ کارگران؟

آیا کارگران حق ندارند اعلام کنند ما هم مانند سایر آحاد مردم از این بهداشت عمومی و یارانه بهداشت حق استفاده داریم ؟ چرا به کارگران اعلام می کنند شما باید هزینه درمانتان را تمام و کمال به بخش دولتی پرداخت کنید اما به عنوان مثال یک کسبه می تواند با برگه بیمه بهداشت رایگان از این سرویس ها استفاده کند؟

سرخو اضافه کرد :

ما به طور کامل اعتقاد داریم دولت جناب آقای روحانی در جهت افزایش دستمزد و حقوق و امور رفاهی مستمری بگیران ، در جهت ارتقای کیفیت زندگی کارگران و بهداشت عمومی اقدامات بسیار چشمگیری انجام داده اند و انتظارمان از وزارت محترم بهداشت این است که اقدامات بسیار خوب و مثبت دولت تدبیر و امید را با این بیانات غلط به کام کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تلخ نکند

سرخو همچنین در مورد بودجه تدوین شده برای سازمان تامین احتماعی گفت :

درظرف 3 سال گذشته به شدت بودجه هایمان را انقباضی کرده ایم و کنترل ها را در سازمان تامین اجتماعی تشدید کردیم و هزینه های غیر ضروری را تا حد ممکن کاهش دادیم . برای اعمال کنترل ها در ساخت و سازها شوراهایی را تشکیل دادیم و حتی برای پرداخت مزایای انگیزشی به کارمندان آیین نامه تهیه کردیم که به تصویب هیئت امنا رسید. با مکانیزه کردن سیستم ها جلوی بسیاری از پرداخت های من غیر حق را گرفتیم و در بیمه بیکاری وقتی دیدیم کسی هم بیمه بیکاری می گیرد و هم از طریق دیگری برایش بیمه رد می شود بلافاصله آن را قطع کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied