شمانیوز
شما نیوز

جزئیات جذب در دانشگاه فرهنگیان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان از اخذ مجوز 9 رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

نعمت الله موسی پور معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از افزایش رشته های مقطع کار شناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ما برای ۹ رشته در ۱۷ پردیس مجوز کار شناسی ارشد گرفتیم که از ساعاتی دیگر وارد الحاقیه دفترچه کار شناسی ارشد می شود و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

وی افزود: ما می توانیم برای هر کدام از این رشته ها ۱۵ نفر دانشجو بپذیریم که در مجموع ۲۵۵ نفر دانشجوی کار شناسی ارشد از مهر ۹۴ وارد دانشگاه فرهنگیان خواهد شد.

موسی پور با اشاره به اینکه از قبل دو رشته در سه محل در مقطع کار شناسی دانشگاه فرهنگیان داشتیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مجموع تعداد رشته-محل ها در دانشگاه فرهنگیان از مهر ۹۴ به ۲۰ رشته افزایش می یابد.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اینکه این رشته ها ویژه فرهنگیان است، تصریح کرد: یعنی فقط فرهنگیان شاغل رسمی و پیمانی آموزش و پرورش در آن می توانند شرکت کنند.

وی با اعلام این رشته ها گفت: دانشگاه فرهنگیان توانست؛ مجوز رشته های علوم قرآن و حدیث، رفتار حرکتی (گرایش آموزش تربیت بدنی)، زبان و ادبیات فارسی (گرایش آموزش زبان فارسی)، علوم تربیتی (گرایش آموزش و پرورش)، آموزش زبان انگلیسی، برنامه ریزی درسی، آموزش ریاضی، آموزش شیمی، آموزش زیست شناسی را از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم اخذ کند.

موسی پور ادامه داد: درصدد اخذ مجوز تاسیس برای سایر رشته های مورد نیاز در دوره های کار شناسی ارشد هستیم که به محض وصول نتیجه آن اطلاع رسانی خواهد شد.

گفتنی است؛ برهمین اساس فرهنگیان رسمی و پیمانی واجد شرایط که موفق به کسب نمره علمی لازم در آزمون ورودی کار شناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۴ شده و مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند با مطالعه شرایط و ضوابط اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصلی آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (کار شناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۳۹۴ نسبت به انتخاب کد رشته محل های ۱۱۷۴۳ و ۱۱۷۴۴ (رشته علوم قرآن و حدیث)، ۱۱۰۵۸ (رفتار حرکتی)، ۱۱۰۱ (زبان و ادبیات فارسی)، ۱۱۲۳ (علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش ابتدایی)، ۱۱۲۱ (آموزش زبان انگلیسی)، ۱۱۱۷ (برنامه ریزی درسی)، ۱۲۰۸ (آموزش شیمی)، (آموزش زیست شناسی) اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied