شمانیوز
شما نیوز

پیشروی های چشمگیر داعش در سوریه

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): پس از مقاومت چند روزه نیروهای ارتش سوریه و دفاع از شهر تاریخی و باستانی «تدمر»، در استان حمص، سرانجام «داعش» این شهر را تصرف کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

منابع خبری سوری اعلام کردند، پس از مقاومت چند روزه نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی این کشور، سرانجام شهر تاریخی و باستانی «تدمر» از توابع استان حمص، در مرکز سوریه سقوط کرد و گروه تروریستی تکفیری «داعش» وارد آن شد.

این منابع توضیح دادند: ارتش سوریه پس از خارج کردن بخش اعظم اهالی، از شهر تدمر عقب نشینی کرد.

این شهر تاریخی و باستانی چند روزی بود که با حملات گسترده داعش مواجه بود که ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی این کشور، این حملات را دفع کردند، اما حمله روز گذشته (چهارشنبه) داعش بسیار گسترده و وسیع بود و از چندین محور صورت گرفت.

نیروهای ارتش سوریه پس از منتقل کردن اهالی شهر به مناطق امن، در دروازه‌های ورودی این شهر و محورهای مواصلاتی آن مستقر شده و تجمعات و مواضع داعش را به گلوله بسته‌اند.

«تدمر» به معنای «درخت نخل» شهری باستانی در کشور سوریه است که در 160 کیلومتری شهر حمص، و 215 کیلومتری شمال شهر دمشق واقع شده ‌است. تاریخ بنای این شهر به سال 274 میلادی توسط اورلیانوس، امپراتور روم باز می‌گردد.

تدمر در گذشته یکی از شهرهای بسیار مهم در مرکز سوریه بود و به عنوان کاروانسرا برای افرادی که از صحرای سوریه عبور می‌کردند، مورد استفاده بود، به همین دلیل «عروس کویر» خوانده می‌شد. فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied