شمانیوز
شما نیوز

مشکلات جامعه با شعار حل و فصل نخواهد شد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس جمهور گفت: مردم ما به خوبی می‎دانند با شعار و ادای جملات تند، مشکلات جامعه حل و فصل نخواهد شد مردم با صدای بلند و رفتار مستحکم به جهان اعلام می کنند که دوران خشونت و افراطی گری به سر آمده و باید با تدبیر راه آینده را که مسیر توسعه است، به خوبی طی کنیم.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور که صبح امروز (سه شنبه) در هجدهمین سفر استانی خود به غرب استان تهران سفر کرده است، در ورزشگاه شهید ثمری در شهرستان ملارد سخنرانی کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بی‎تردید ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم جامعه، برای نسل جوان اشتغالزایی می‌کنیم، گفت: در این راستا حرکت در مسیر توسعه صنعت، کشاورزی، علم، دانش و فناوری نیازمند جامعه آرام توأم با انسجام وحدت هستیم.
وی افزود: ما هم در داخل کشور نیازمند وحدت همدلی و همزبانی هستیم و هم باید درمقابل توطئه دشمنان که همواره به دنبال ایجاد ناآرامی در منطقه، جنگ و خونریزی در کشورهای همسایه هستند، ایستادگی کنیم.
دکتر روحانی تصریح کرد: ملت ایران با پیام 24 خرداد 92 به دنیا اعلام کردند که چهره ملت ما چهره صلح، عدالت، همزیستی مسالمت آمیز با مردم جهان است و ما مصمم هستیم مشکلاتمان را با جهان با منطق، استدلال و مذاکره حل و فصل کنیم.
* مشکلات با شعار و ادای جملات تند حل نمی‎شود
رئیس قوه مجریه تاکید کرد: مردم ما به خوبی می‎دانند با شعار و ادای جملات تند، مشکلات جامعه حل و فصل نخواهد شد مردم با صدای بلند و رفتار مستحکم به جهان اعلام می کنند که دوران خشونت و افراطی گری به سر آمده و باید با تدبیر راه آینده را که مسیر توسعه است، به خوبی طی کنیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: ما خادمان ملت هستیم و با تیم مذاکراتی قوی در صحنه جهانی هر روز قدم‎های جدیدی برای احقاق حقوق ملت ایران بر داشته‎ایم و این گام ها همچنان ادامه خواهد یافت.
حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: علی رغم اقلیت بسیار کوچکی که بلندگوهای بزرگ را از دیگران عاریه کرده‌اند، اکثریت قاطع ملت ایران پشتیبان مسیر صلح و آشتی و تعامل سازنده با جهان هستند.
* مسیرمان را با حمایت مردم و هدایت رهبری پیش می‎بریم
رئیس‌جمهور کشورمان افزود: ما مسیرمان را با حمایت مردم و با هدایت مقام معظم رهبری مثل ماه‌های گذشته به پیش خواهیم برد.

وی بیان کرد: همه جوانان عزیز مردم ایران مردم استان تهران بدانند مسیر ما در مسیر تحقق احقاق حقوق ملت ایران است و پایان این راه پیروزی پرافتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: عزت و سربلندی و احقاق حقوق ملت بزرگ ایران، هدف نهایی در این مسیر خواهد بود که بی‌تردید بدون حضور و حمایت مردم به این موفقیت‌های نهایی دست نخواهیم یافت.

وی افزود: امید شما مردم باعث شده که ما در 21 ماه گذشته بتوانیم در زمینه مسائل فرهنگی، رفاه اجتماعی، شکستن رکود اقتصادی قدم‌های بزرگی را برداریم.

* مردم شاهد ثبات و آرامش در بازار هستند

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی گفت: مردم ما امروز شاهد یک ثبات و آرامش در بازار هستند، مردم ما امروز شاهد رونق تدریجی در اقتصاد کشور هستند، از لحاظ صنعت، معدن و نفت و گاز و کشاورزی خدمات روز به روز نسبت به روز قبل بهتر شده و به حول قوه الهی بهتر خواهد شد.

رئیس‌جمهور کشورمان عنوان کرد: علی رغم این که دولت در تنگناهای مالی قرار دارد و قیمت نفت امسال کاهش پیدا کرده، با کمک شما مردم بزرگ راه پیشرفت و توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.

وی اظهار داشت: تردید نداریم که مردم با ایمانشان و تکیه‌گاه بزرگی که از الطاف ارواح طیبه پیامبر دارند با وحدت و انسجام‌شان می‌توانیم به تمامی اهدافی که مد نظر داریم دست یابیم.

* رتبه اول علمی در منطقه را داریم

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تاکید کرد: شما آمار اخیر وزارت علوم فناوری را دیده‌اید که در دو سال گذشته از لحاظ علم پیشرفت زیادی کرده‌ایم و در سطح منطقه رتبه اول را دارا هستیم. این به معنی آن است که کشور با امید نسل جوان و دانشگاه‌های ما مسیر علم و ترقی و پیشرفت را طی کرده و خواهد کرد.

وی اضافه کرد: امسال آمار ما در محصولات کشاورزی از سال قبل بهتر است و امید داریم روز به روز بتوانیم شرایط بهتری را برای ملت ایران فراهم کنیم.

* خوشحالم که به یکی از وعده‎های انتخاباتیم عمل کردم

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: من در دوران تبلیغات انتخاباتی قول داده بودم که سفر استانی تهران را از منطقه غرب تهران آغاز کنم و امروز خوشحالم که به یکی از وعده‌هایی که داده بودم توانستم عمل کنم.

رئیس‌جمهور کشورمان افزود: استقبال مردم خونگرم شهرستان‌های ملارد، قدس و شهریار نشانه حمایت‌شان از خادمان ملت ایران است با توجه به این که این شهرستان‌ها به تهران نزدیک هستند اما مشکلات فراوانی دارند که باید حل و فصل شود در جلسه‌ای که با حضور وزرا، استاندار و مقامات مسئول این شهرستان‌ها برگزار شد شاهد معضلاتی بودیم که باید قدم به قدم حل و فصل شود.

* اعتبار 642 میلیارد تومانی برای 20 طرح عمرانی در نظر گرفته‎ایم

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال 94 و 95 به وعده‌هایی که داده شده عمل کنیم درباره 20 طرح و پروژه تصمیم‌گیری‌هایی شده است که باید اعتبارات لازم مد نظر قرار گیرد. این 20 طرح برخی در سال 94 و برخی تا پایان سال 95 اجرایی و عملیاتی خواهند شد و برای مجموع این 20 طرح 642 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: امروز آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهریار به مساحت 3 هزار هکتار آغاز شد به همین منوال شهرک‌های صنعتی ملارد و صفادشت نیز آغاز می‌شوند یکی از معضلاتی که هم برای سلامت و هم برای کشاورزی این مردم بسیار مهم است ایجاد تاسیسات فاضلاب در این سه شهرستان است که باید هر چه سریعتر این تاسیسات اجرایی شود.

* ساخت و تجهیز بدو یمارستان 300 تختخوابی در شهریار

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان این که این شهرستان‌ها به پایتخت نزدیکند اما از لحاظ امکانات درمانی شرایط شایسته‌ای ندارند اظهار داشت: هر یک از این شهرستان‌ها نیازمند یک بیمارستان مجهز است که برای همین امر یک بیمارستان 300 تختخوابی در شهریار ساخته و تجهیز خواهد شد در این راستا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تاسیس ساختمان‎های مورد نیاز و هم چنین وزارت بهداشت برای تکمیل این تجهیزات اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

وی اضافه کرد: در همین راستا تاسیس بیمارستان 160 تختی در شهرستان قدس و ملارد نیز باید اجرا شود و بیمارستان امام سجاد این شهرستان بازسازی و تجهیز خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: مرکز تجاری ایرانی اسلامی که یکی از معماری‌های زیبا در این منطقه است امروز رسما در شهریار افتتاح می‌شود که امیدواریم این یک الگویی برای سایر شهرستان‌ها باشد تا معماری سنتی و اسلامی را در سراسر ایران اجرا کنیم.

* تخصیص 1000 میلیارد تومان به بخش صنعت

رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به بخش صنعت در این شهرستان‌ها اظهار داشت: ما برای فعالیت بخش‌های صنعتی این سه شهرستان که نیازمند تسهیلات بانکی دارند با بانک‌های عامل و بانک مرکزی هماهنگی‌هایی را داشتیم که هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش صنعت قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به معضل آب تصریح کرد: در زمینه آبرسانی در این مناطق اقداماتی شروع شده است اما در حال حاضر در دست تکمیل است و در زمان مقرر اعلام می‌شود در این راستا تولید کنندگان می‌توانند بخشی از نیازهای شهرستان و تهران را تامین کنند و راهی جز صرفه جویی در آب کشاورزی ندارند بنابراین باید سیستم آبیاری مدرن در اطراف این سه شهرستان اجرا و عملیاتی شود که بخش بزرگی از این کار در سال 94 و 95 انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی اضافه کرد: دولت حمایت لازم را از لحاظ تسهیلات مالی و بانکی انجام خواهد داد با توجه به این که سالانه یک میلیون نفر به جمعیت کشورمان اضافه می‌شود برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی کاسته می‌شود بنابراین راهی نداریم جز این که در مصرف آب به صورت علمی صرفه جویی کنیم.

رئیس‌جمهور کشورمان اضافه کرد: از طرق مختلف از جمله ایجاد سد، واردات آب از کشورهای همسایه و شیرین کردن آب دریا می‌توانیم به منابع آب دسترسی پیدا کنیم اما بهترین راه صرفه جویی است و در استفاده آب در بخش کشاورزی باید اهتمام لازم را داشته باشیم.

* احداث و بهره‎برداری از اماکن ورزشی در شهریار و شهر قدس

وی ادامه داد: هم چنین در باب ورزش و این که نسل جوان ما، بتواند در این شهرستان‌ها از امکانات ورزشی استفاده کند سالن ورزشی در شهریار، استخر سرپوشیده در قدس در طول این سال احداث و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی افزود: نسل جوان ما باید بتواند با صلابت و نشاط مسیر راه توسعه کشور را دنبال کند.

رئیس‌جمهور کشورمان بیان کرد: نکته‌ای که من می‌خواهم برآن تاکید کنم در مورد وحدت و انسجام در میان مردم است در این سه شهرستان از جاهای دیگر ایران اجتماع کرده‌اند همه باید به فرهنگ‌های یکدیگر احترام بگذاریم و روز به روز همدلی و اتحاد و صمیمیت باید در میان ما بیشتر شود تا ایران اسلامی الگوی همزیستی و برادری برای همه کشورهای منطقه باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز در منطقه ما معضلات فراوانی بین اقوام و مذاهب است ما ایران، باید الگویی برای برادری و کمکی برای مظلومان عالم و منطقه شویم و شاهد منطقه‌ای امن برای همه مردم و مسلمان‌ها باشیم.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied