شمانیوز
شما نیوز

پرداخت بخش زیادی از سوبسید درمان‌های گران توسط دندانپزشکان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: دندانپزشکی در حوزه تعرفه گذاری و مولفه های اقتصادی مشکلات زیادی دارد بطوری که خیلی از سوبسید درمان های گران توسط دندانپزشکان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه امروزه مدیریت بیماران و درمان آن ها شالوده اصلی در نظام سلامت تلقی می شود، اظهار داشت: زنجیره درمان نسبت به سنوات قبل در حوزه دندانپزشکی متفاوت شده و درمان بیماران نیازمند کار تیمی است و طراحی برنامه مناسب در این حوزه بدون استفاده از کریدورهای علمی ممکن نیست.
وی با اشاره به اینکه دندانپزشکی یکی از آسیب پذیر ترین گروه ها در حوزه پزشکی است؛ افزود: به دلیل نوع موقعیت های خاص، دندانپزشکان در معرض بیماریهای عفونی و فرسودگی شغلی قرار دارند و انجام هر گونه اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خطرات برای بیمار و دندانپزشک ضرورت دارد.
وی با تاکید بر اینکه بحث خدمات دندانپزشکی و حرکت به سمت تغییرات نوین برای بیمار و دندانپزشک امری مهم است، تصریح کرد: باید با آموزشهای همگانی برای مردم و جامعه دندانپزشکی به سمت این مهم حرکت کنیم و افزودن مسائل فرهنگی و طراحی پنل در این زمینه بسیار موثر است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه درمان و رفع مشکلات بیمار بویژه در حوزه درد شناسی و درمان های سخت دندانپزشکی مغفول واقع شده است، خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های فرهنگی باید شاهد برون رفت از این موانع بوده و رهیافتهای ارزنده ای داشته باشیم و در یکی از بخش هایی که هوشمندانه فعالیت کرده ایم به حوزه لیزر دندان پزشکی مربوط است که این موضوع در دندان پزشکی بسیار با اهمیت است.
زالی با اشاره به دستاوردهای درخشان جامعه ایرانی در حوزه دندانپزشکی اذعان داشت: باید به دندانپزشکی جامع نگر و اجتماع نگر توجه داشته باشیم همانطور که با کمک دندانپزشکان ایرانی مدل های تشخیصی و درمانی نوین را شاهد بودیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied