شمانیوز
شما نیوز

ساخت بزرگترین هتل جهان در مکه +عکس

ساخت بزرگترین هتل جهان در مکه +عکس

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

تایمز انگلیس گزارش داد که عربستان در حال ساخت بزرگترین هتل جهان در مکه است که سال ۲۰۱۷ افتتاح خواهد شد. به گزارش فارس، قرار است تا سال ۲۰۱۷ بزرگترین هتل جهان در مکه افتتاح می‌شود.

نشریه تایمز انگلیس گزارش داد که این هتل قرار است سطح بالایی از خدمات اشرافی را برای مسافران و خانواده پادشاهی عربستان ارائه دهد. بر اساس این خبر هزینه ساخت هتل «برج‌های کدی» 3.6 میلیارد دلار است و حدود 10 هزار اتاق خواب، 70 رستوران و چهار باند فرود هلیکوپتر دارد. در این برج 45 طبقه‌ای 12 طبقه به اتاق‌های هتل اختصاص دارد و سالن‌ میهمانی، مراسم، فروشگاه و مرکز خرید در این برج وجود خواهد داشت و قرار است 5 طبقه از این برج به خاندان آل سعود اختصاص پیدا کند.

با وجود اینکه برخی مناطق عربستان به ویژه مناطق شرقی این کشور با کمبود امکانات دست و پنجه نرم می کند مجله تایم گزارش داد که این هتل با سرمایه گذاری وزارت دارایی عربستان ساخته می‌شود. در حالی که 18 میلیون نفر یعنی 80 درصد ساکنان عربستان از جمله اهالی شمال استان طائف مسکن ندارند ثروت خاندال آل سعود به بیش از یک تریلیون دلار می‌رسد و این رقم دو برابر تولید داخلی عربستان (600 میلیارد دلار) است.

اسناد فاش شده از طریق پایگاه ویکیلیکس نشان می‌دهد که یک امیر سعودی اعتراف کرده که تنها پول فروش یک میلیون بشکه از نفت عربستان که ثروت ملی به شمار می‌رود بین 5 یا 6 شاهزاده تقسیم می‌شود و علاوه بر زمین‌خواری های فراوان پسران عبدالعزیز آل سعود به صورت ماهیانه 270 هزار دلار دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied