شمانیوز
شما نیوز

پیش‌بینی رقابت‌های پرشور انتخابات‌مجلس در تهران

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): دهمین دوره انتخابات مجلس دهم در حالی در هفتم اسفندماه امسال برگزار می شود که آرایش سیاسی احزاب و جناح ها و گمانه زنی ها پیرامون آن آغاز شده است و کاندیداهای انتخاباتی تا ۲۸ خرداد می‌توانند از سمت دولتی استعفا دهند.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

به نقل از انتخاب خبر نیز در راستای تحقق شعار امسال؛ دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی و نقش مهم و تأثیرگذاری که رسانه ها در زمینه تشویق حضور گسترده مردم در انتخابات و انتخاب نماینده واقعی و اصلح دارند، با انتشار بخش دوم گزارش انتخابات استان ها تحت عنوان «همدلی و همزبانی در برگزاری انتخابات پرشور و بانشاط» به گفتگو با یکی از فعالان سیاسی کشور، درباره فضای سیاسی پایتخت کشور در آستانه پایان استعفای کاندیداهای انتخاباتی می پردازد.

احمد حکیمی پور در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر، تحلیل خود را از پیش بینی شرایط سیاسی حاکم بر استان تهران و همچنین چگونگی آرایش سیاسی گروه های سیاسی در آستانه انتخابات ارایه می کند.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران در ارتباط با مهلت تعیین شده برای استعفای کاندیداهای انتخابات مجلس دهم گفت: افرادی که خواهان شرکت در انتخابات مجلس دهم هستند و از طرفی سمت های دولتی دارند باید تا 28 خرداد استعفا دهند؛ این روندی است که همواره بر انتخابات حاکم بوده است.

حکیمی پور افزود: ما شاهد حضور مدیران طیف های مختلف فکری در سمت های دولتی هستیم و نمی توان پیش بینی کرد که از کدام گروه و جناح، بیشتر برای انتخابات مجلس ثبت نام خواهند کرد.

این کارشناس مسایل سیاسی، همچنین به آرایش گروه های سیاسی استان تهران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: انتخابات در تهران به عنوان پایتخت ایران از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و پیش بینی اینکه ما شاهد رقابت های پرشور انتخاباتی در تهران خواهیم بود، چندان سخت نیست.

وی ادامه داد: البته باید شرایط و ابزار یک انتخابات پرشور هم فراهم باشد و تمهیداتی فراهم شود که مردم، حضور در صندوق های رأی را مؤثر در سرنوشت خود احساس کنند و مردم باید آشکارا ببینند که همه جریان های سیاسی با کاندیداهای اصلی خود در رقابت های انتخاباتی حضور یافته اند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: همه سلیقه و جریان های سیاسی که در چارچوب نظام حرکت می کنند باید فرصت دیده شدن داشته باشند و بتوانند در رقابتی برابر در انتخابات شرکت کنند. برخی از این گروه ها در رابطه با همین فرصت های برابر، نگرانی هایی دارند که باید به این نگرانی ها پاسخ داد.

وی افزود: اگر یک رقابت عادلانه و در شرایط برابر میان همه جریان های سیاسی شکل بگیرد می توان پیش بینی کرد که اکثریت مجلس به دست اصلاح طلبان خواهد افتاد؛ البته باید توجه داشت که در جریان اصولگرا و اصلاح طلب، نیروهای معتدلی وجود دارند که می توانند کرسی های مجلس را از آن خود کنند؛ در کل مجلس دهم مجلسی معتدل و عمل گرا خواهد بود.

حکیمی پور ادامه داد: باید از مجلس دهم انتظار داشت که با کفایت تر و به دور از حواشی، کار خود را آغاز کند؛ در این شرایط، نیروهای معتدل می توانند پر کار تر در جهت رفع مشکلات کشور گام بردارند؛ در واقع می توان گفت که انتخابات مجلس دهم، تکمیل کننده حرکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و روی کار آمدن حسن روحانی است.

وی گفت: به اعتقاد من نمی توان جریان اصلاح طلبی را از اعتدالگرایی تفکیک کرد و این دو در کنار هم و همسو با یکدیگر هستند. در انتخابات مجلس دهم می توان شاهد ائتلاف نانوشته ای از جریان های اصولگرا و اصلاح طلب معتدل بود که با حمایت از دولت به پیشبرد برنامه های توسعه کشور کمک خواهند کرد.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران افزود: نیروهای کارآمد و معتدل هر دو جریان اصلی سیاسی کشور اعم از اصولگرا و اصلاح طلب با حضور در مجلس از دولت، پشتیبانی و حمایت خواهند کرد و می توان پیش بینی کرد که فضای کشور به سمت آرامشی بیش از گذشته حرکت کند.

/گفتگو: کمند چوبینه/

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied