شمانیوز
شما نیوز

داعش حفر خندق اطراف شهر رقه را آغاز کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): منابع محلی سوری اعلام کردند که «داعش» حفر خندق اطراف شهر «رقه» را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

منابع محلی سوری اعلام کردند که گروه تروریستی تکفیری «داعش» حفر خندق اطراف شهر «رقه» که مهمترین پایگاه این گروه در سوریه بشمار می‌آید، را آغاز کرد.

این منابع با بیان اینکه داعش حفر این خندق را از شرق رقه آغاز کرده است، توضیح دادند: حفر این خندق از منطقه «سهله البنات» در نزدیکی «تل البیعه» آغاز شده است.

با حفر این خندق در این قسمت از رقه، این شهر را از منطقه الناصره جدا می‌کند و سپس به سمت شمال رقه امتداد می‌یابد که روستاهای العدنانیه و المحلاس را دربر خواهد گرفت و با امتداد یافتن به روستای القحطانیه در غرب رقه و پس از آن رود فرات، شهر رقه بین خندق و رود محصور خواهد شد.

داعش پیشتر نیز طرح حفر خندق را اطراف شهر موصل اواخر آوریل گذشته اجرا کرده بود تا این شهر را از هرگونه حمله احتمالی از سوی ائتلاف بین المللی یا نیروهای پیشمرگه یا ارتش عراق در امان نگه دارد.

در رقه نیز با ادامه پیشروی‌های کمیته‌های مردمی کُردهای سوریه در استان حسکه و نزدیک شدن آنها به استان رقه، داعش موجودیت خود را در شهر رقه در معرض خطر می‌داند و به همین دلیل اقدام به حفر خندق اطراف این شهر برای محافظت از آن در قبال حملات کُردها کرده است. فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied