شمانیوز
شما نیوز

جزئیات جلسه استیضاح شهردار اصفهان

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار اصفهان و معاونانش در صحن علنی شورای شهر اصفهان، جلسه استیضاح شهردار اصفهان پس از 12 سال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای چهارم شهر اصفهان که مقارن با میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان است، شاید بیش از هر جلسه دیگری در عمر چهارمین دوره شورا اهمیت داشته باشد.

جلسه‌ای که به دنبال شکستن تابوی سئوال از شهردار اصفهان پس از 12 سال از مدیریت بر این کلانشهر و قانع نشدن اعضا موجبات استیضاح سقائیان‌نژاد را رقم زده است.

در مروری گذرا بر سئوال از شهردار باید گفت که پس از کش و قوس‌های فراوان توسط اعضای شورا شهر، سرانجام در بهمن ماه سال گذشته سؤالی چالشی در قالب 15 بند در ارتباط با مترو و حواشی پیرامون آن به شهردار اعلام شد سئوالی که سقائیان‌نژاد به آن پاسخ کتبی نداد و در نهایت پنج نفر از اعضای شورا را بر آن داشت تا پاسخ سئوال به نسبت طولانی خود را در جلسه‌ای رسمی از شهردار مطالبه کنند.

اعضای شورا همچنین سئوال دیگری را در ارتباط با نحوه مکاتبات شهردار مطرح کردند،‌ اعتراضی که در ظاهر نسبت به یک حکم انشایی بود اما در واقع قانون‌گریزی را به نوعی در مباحث مختلف نشانه گرفته بود که این موضوع در ساعات آینده روشن‌تر می‌شود.

در جلسه پیشین شورای شهر،‌ شهردار به همراه تعدادی از معاونان خود در جلسه علنی حاضر شد و به گفته وی نه برای پاسخ به سئوال اعضا بلکه برای تنویر افکار عمومی آمده بود تا با مردم سخن بگوید.

جلسه‌ای که با حاشیه‌های به نسبت زیادی روبرو بود و شاید خود شهردار بهتر از هر کسی می‌دانست که موضع‌گیری‌های طیف‌های سه‌گانه اصلاح‌طلبان،‌ پایداری‌ها و اعضای مستقل شورا در طول دو سال گذشته روزی پای وی را به چنین جلسه‌ای باز می‌کند و ناچار به پاسخ‌گویی خواهد بود.

در هر حال شهردار با مدد از مدیری که هشت سال بود هیچ‌گونه سابقه اجرایی نداشت و معاونان خود برای پاسخ‌گویی حاضر شد و بند به بند سوال مترو و سئوال حوزه شهردار را پاسخ داد اما تعدادی از اعضا که گویی در همان جلسه هم به روشنی می‌توانست فهمید که از پاسخ‌های شهردار راضی نشده‌اند و از کنایه‌های وی ناراحت هستند پس از پایان جلسه به صورت رسمی و کتبی عدم قانع نشدن خود را به امینی،‌ رئیس شورای شهر اعلام کردند.

البته اگر چه سؤال از شهردار در قالب دو سئوال مطرح شده گویی بنا به مصالحی سئوال مترو به حاشیه رفت و سئوال در مورد نحوه مکاتبات اداری و استفاده از عنوان مدیر کلی برای آقای رنجبر،‌ مسئول دفتر شهردار علت استیضاح شد.

سئوالی که اگر چه با پنج رای مطرح شد اما امروز 11 رای امضا شده دارد و در ساعات آینده شهردار و مشاوران و معاونانش را برای پاسخگویی به مدت دو ساعت به صحن علنی پارلمان شهر می‌کشاند.

به گزارش فارس،‌ بر اساس آئین‌نامه داخلی شورای شهر در جلسه استیضاح شهردار و همراهان وی دو ساعت فرصت دارند به سؤال مورد استیضاح پاسخ دهند و پس از آن طیف مخالفان و موافقان وی از اعضای شورا به مدت دو ساعت زمان دارند تا دفاعیات و مخالفت‌های خود را در باب پاسخ‌های شهردار بیان کنند.

پس از آن رای‌گیری مجدد برای ادامه شهردار بودن سقائیان‌نژاد صورت می‌گیرد و چنانچه دوسوم اعضا یعنی 14 نفر رای منفی بدهند وی از شهردار بودن برکنار می‌شود.

به گزارش فارس، دقایقی پیش شهردار اصفهان به همراه معاونانش برای حضور در جلسه استیضاح وارد صحن علنی شورای شهر اصفهان شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود....

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied