شمانیوز
شما نیوز

قیمت خودروهای چینی سقوط کرد

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): این روزها سرمای بازار خودرو در اوج گرمای تابستان شاید یک اتفاق نادر در سال‌های اخیر باشد، بازار خودرویی که حسابی شل کرده و دیگر توان بالا رفتن از سربالایی قیمت هارا ندارد.

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):

این روزها که بازار خودرو روزهای سردی را سپری می‌کند، این خودروهای کم کیفیت چینی هستند که بیشترین رکورد و البته کاهش قیمت‌ها را جلوی نرخ خود می‌بینند.

چینی هایی که در زمان تحریم با کلی عشوه و ناز وارد بازار ایران شدند این روزها، خواب ندارند و در فکر ترفندی جدید برای فروش هستند.
ترفندهایی که از پشت پرده قیمت گذاری این خودروها و حاشیه سود بالای آنها رونمایی می‌کند.
این حقیقت تلخ در قیمت‌های کذایی این خودروها زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که شرکت جیلیران خودرو که عرضه کننده خودروهای چینی است، برخی از مدل‌های خودرو را با ١٤ میلیون تومان تخفیف عرضه می‌کند، و این سؤال قابل تأمل را در بین مشتریان خودرو ایجاد می‌کند که مگر سود این خودرو چقدر بوده که اکنون این تخفیف غیر متعارف برای آن در نظر گرفته شده است.
البته از این قاعده خودروهای مدیران خودرو ( ام وی ام) و خودروهای کرمان خودرو ( جک و لیفان) هم مستثنی نیستند و وضعیت مطلوبی در بازار ندارند.
دنده این گزارش را عوض می‌کنیم و کمی از مبحث قیمت گذاری این خودروها دور می‌شویم، می‌رسیم به ایستگاه کیفیت که اصلاً ساز چینی‌ها در آن کوک نیست.
طبق آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، چینی‌ها همیشه صدر نشین خودروهای بی کیفیت بوده‌اند.
آنجایی که هم از نظر فنی و هم خدمات پس از فروش و حتی رضایت مندی مشتریان شرایط خوبی را نشان نمی‌دهند.
سال‌هاست که شرکت‌های مختلف خودروسازی فرش قرمزشان زیر پای چینی‌ها پهن بود و از پکن تا بهتر بگوییم کرمان با پروازهای چارتری رفت آمد می‌کردند.
اما این روزها و با شنیده شدن خبرهای خوش مذاکرات مشتریان خودرو برای خرید استخاره می‌گیرند و ظاهراً صبر را به خرید ترجیح می‌دهند.
ترجیحی که به شدت قیمت خودروهای چینی را در بازار ترک داد و کار را به تخفیف های آنچنانی کشاند که البته باز هم این زخم چینی های بازار ایران را بند نزد.
بر اساس این گزارش با کاهش چشمگیر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی، بیشتر نام خودروهای رنگارنگ چینی است که از مد افتاده و خریداران کمتری دارند.
حال باید دید شرکت‌های خصوصی خودروساز ایران در این پیچ تند کاهش قیمت‌ها و مشتریان سختگیر خودرو چه راهکاری را برای قرارداد با شرکای جدید و خوشنام و البته با کیفیت در دستور دارند.
گزارش از رضا حسینی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied